Teraz jest 04 wrz 2025, 09:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
ePUAP profil zaufany a podpis kwalifikowany 
Autor Treść postu
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA12 lip 2009, 12:45

 POSTY        21
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow
Dlaczego uważasz, że jest nieaktualna ?

O tym, iż jest to informacja nieaktualna poinformował mnie (potwierdził moje przypuszczenia) serwis dostępny na e-puap. Za pośrednictwem maila, lub też na "czacie" można zadawać pytanie, co też uczyniłem. W instrukcji wystawienia UPP jest na przykład mowa o czymś takim jak "Katalog usług" - próbowałeś go znaleźć? Bo ja tak i to bezskutecznie. Zapytałem więc pomoc e-puap i potwierdzili mi, że instrukcja wystawienia UPP jest nieaktualna. A, że nadal wisi na stronie MSWiA - no cóż...
dzidek12                    



W moim Urzędzie w każdym razie się udało - wpisaliśmy w BIP, że pisma można wnosić do Urzędu również na dyskietkach (co będzie zapewne rzadkością) i pen-drive'ach. Zastanawialiśmy się nad płytami CD/CD-RW, ale wymagałoby to wyposażenia stanowiska przyjmującego pisma w nagrywarkę, w związku z koniecznością zapisania na nośniku Klienta Urzędowego Poręczenia Przedłożenia.

A w jaki sposób generujecie elektroniczne potwierdzenie do zapisania na nośniku ?[/quote]

Odpowiedź.
1. Logujesz się na e-puap.
2. Wchodzisz do "Moje konto">"Moje dokumenty">"Odebrane" i klikasz na właściwy wniosek, który wcześniej Klient przesłał za pośrednictwem e-puap, lub który ty prześlesz przez e-puap, gdy Klient przynosi dokument na własnym nośniku.
3. Pojawi się pole "Nadanie i odebranie dokumentu" - tu klikasz na "Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia "Szczegóły"".
4. Pojawia się pole "Otrzymany dokument: Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia" tu klikasz "pokaż opcje zaawansowane". Następnie pojawiają się okienka do wyboru - klikasz "pobierz" i zapisujesz UPP na dysku swego komputera lub bezpośrednio na nośniku Klienta.
To wszystko - powodzenia!


15 lis 2011, 17:27
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA12 lip 2009, 12:45

 POSTY        21
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow
Powoli zaczyna się rozszerzanie działanie e-Puap'u - komornicy sądowi z mojego województwa (pomorskie) będą od lutego przesyłać swoje zapytania o udzielenie informacji o dłużnikach za pośrednictwem e-PUAP'u i tak też zamierzamy odpowiadać na nie. Mały krok we właściwym kierunku, ale cieszy.


03 sty 2012, 20:48
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow
dzidek12                    



Powoli zaczyna się rozszerzanie działanie e-Puap'u - komornicy sądowi z mojego województwa (pomorskie) będą od lutego przesyłać swoje zapytania o udzielenie informacji o dłużnikach za pośrednictwem e-PUAP'u i tak też zamierzamy odpowiadać na nie. Mały krok we właściwym kierunku, ale cieszy.

To szykuje się znaczny wzrost ilości profili zaufanych. Hura!

Komornicy będą przesyłali swoje zapytania korzystając z waszego formularza , na oddzielną skrzynkę e-PUAP ?

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


03 sty 2012, 21:00
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA24 paź 2006, 19:15

 POSTY        570
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow
dzidek12                    



Powoli zaczyna się rozszerzanie działanie e-Puap'u - komornicy sądowi z mojego województwa (pomorskie) będą od lutego przesyłać swoje zapytania o udzielenie informacji o dłużnikach za pośrednictwem e-PUAP'u i tak też zamierzamy odpowiadać na nie. Mały krok we właściwym kierunku, ale cieszy.


Macie system do EZD?
Możesz opisać to szerzej jak już zacznie "chodzić"?

____________________________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
" (...) i ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, a potem zapytawszy o zarobki nasze, usiadł i zapłakał (...)"


03 sty 2012, 21:04
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA12 lip 2009, 12:45

 POSTY        21
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow
tranqilo                    



dzidek12                    



Powoli zaczyna się rozszerzanie działanie e-Puap'u - komornicy sądowi z mojego województwa (pomorskie) będą od lutego przesyłać swoje zapytania o udzielenie informacji o dłużnikach za pośrednictwem e-PUAP'u i tak też zamierzamy odpowiadać na nie. Mały krok we właściwym kierunku, ale cieszy.

To szykuje się znaczny wzrost ilości profili zaufanych. Hura!

Komornicy będą przesyłali swoje zapytania korzystając z waszego formularza , na oddzielną skrzynkę e-PUAP ?


Taki mamy plan, aby utworzyć odrębną skrzynkę dla wniosków komorniczych, tak aby nam się nie mieszało z inną korespondencją, t.j. w 99,9% z tytułami wykonawczymi przesyłanymi "tą" drogą do Działu EA.  

Co do wzrostu ilości PZ-ów, to wczoraj w Gazecie Prawnej była artykuł, w którym autor dowodził, iż w obecnym tempie przydzielania PZ-ów wszyscy dorośli obywatele naszego kraju będą nimi dysponowali za ok. 500 lat!!! Cóż liczby nie kłamią - przez prawie 7 miesięcy wydano ich ok. 27 000 szt., z czego przypuszczam ok. 20% to pracownicy tzw. punktów potwierdzających.


04 sty 2012, 20:56
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA12 lip 2009, 12:45

 POSTY        21
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow
Us_nip                    



dzidek12                    



Powoli zaczyna się rozszerzanie działanie e-Puap'u - komornicy sądowi z mojego województwa (pomorskie) będą od lutego przesyłać swoje zapytania o udzielenie informacji o dłużnikach za pośrednictwem e-PUAP'u i tak też zamierzamy odpowiadać na nie. Mały krok we właściwym kierunku, ale cieszy.


Macie system do EZD?
Możesz opisać to szerzej jak już zacznie "chodzić"?


Systemu EZD nie mamy, więc póki co nie wiem sam jak będziemy zarządzać "tymi" dokumentami, ale jak całość ruszy, t.j. za ok. 4 tygodnie, dam znać.


04 sty 2012, 20:58
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow
Od poniedziałku mogą pojawić się nowości w e-PUAP.  Bo inaczej czym wytłumaczyć tak długą przerwę techniczną ?


Przerwa serwisowa w dniach 13 - 15 stycznia 2012 r.

2012-01-10

Uprzejmie informujemy, że w dniach od 13.01.2012 r. godz. 18.00 do 15.01.2012 r. godz. 18.00 zaplanowana jest przerwa serwisowa. W tym czasie platforma ePUAP (zarówno środowisko produkcyjne jak i testowe) będzie niedostępna. Za wszelkie niedogodności przepraszamy.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


12 sty 2012, 21:36
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA24 paź 2006, 19:15

 POSTY        570
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow


W październikowym wydaniu miesięcznika IT w Administracji ukazał się bezpłatny dodatek pt: „ePUAP w praktyce”. Publikacja ta, to swoisty przewodnik dla użytkowników platformy ePUAP w zakresie praktycznego wykorzystania systemu w komunikacji z administracją publiczną.
„ePUAP w praktyce” to opracowanie, w którym autorzy m.in. pracownicy Centrum Projektów Informatycznych w prosty i przyjazny sposób opisali prawne i technologiczne aspekty funkcjonowania systemu ePUAP. W publikacji poruszono m.in. następujące zagadnienia:

   przepisów o informatyzacji w Polsce,
   wnoszenia i doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
   usług administracji publicznej na ePUAP,
   profilu zaufanego,
   zakładania konta podmiotu publicznego na ePUAP,
   instalowania skrzynki podawczej.

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (http://www.epuap.gov.pl) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej.

Przewodnik „ePUAP w praktyce” powstał dzięki dofinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Opracowanie przygotowano we współpracy Centrum Projektów Informatycznych i wydawnictwa Presscom.

Materiał do pobrania tutaj: http://www.itwadministracji.pl/files/File/jdej1g40abp2un/1g753fj0abp35h/ePUAP_w_praktyce.pdf

____________________________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
" (...) i ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, a potem zapytawszy o zarobki nasze, usiadł i zapłakał (...)"


16 sty 2012, 18:40
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA12 lip 2009, 12:45

 POSTY        21
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow




Macie system do EZD?
Możesz opisać to szerzej jak już zacznie "chodzić"?


Systemu EZD nie mamy, więc póki co nie wiem sam jak będziemy zarządzać "tymi" dokumentami, ale jak całość ruszy, t.j. za ok. 4 tygodnie, dam znać.


Wygląda na to, że kwestia przesyłania wniosków przez komorników sądowych to będzie zdaje się niestety niewypał. Komornicy nie zobowiążą się do przysłania swych wniosków przez ePUAP, lecz uzyskają taką możliwość - co oznacza, ze względu np. na fakt, iż dla własnych celów (dowodowych) muszę sobie wydrukować taki wniosek, to będą drukowali je w 2-óch egzemplarzach, jak dotychczas - w tym jeden dla nas i przesyłali pocztą tradycyjną. Tak przypuszczam, oczywiście czas pokaże, jak się sprawy ułożą, ale nie ma szans na zmianę, tak "od ręki" - może z czasem...
Co do przechowywanie dokumentów to oczywiście, jak w czeskim filmie (bez obrazy dla naszych czeskich przyjaciół) - wszelkie pytania do czynników zwierzchnich puentowane są "nie wiadomo", a w ostateczności sakramentalnym "każdy NUS odpowiada za siebie..." itp, itd. My Polacy jesteśmy mistrzami prowizorki i improwizacji, więc pewnie i tym razem wszytko będzie się działo na gorąco i bieżąco, z naciskiem na to drugie, mam nadzieję, a nie to pierwsze.


25 sty 2012, 21:53
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow
Raport MAC - Polska 2.0 ...

To jeden z dłuższych tekstów w raporcie. Bo też tyle mankamentów ma ePUAP.
Pewnie to dlatego w raporcie przypisano go do MinFin a nie do MSWIA czy MAC.



3.5.13 ePUAP2

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Ministerstwo Finansów
Budżet 141 420 000,00 zł
Termin zakończenia 31 grudnia 2013 r.

Korzyści społeczne
Po podaniu nazwy użytkownika i hasła (profil zaufany lub podpis elektroniczny) obywatel będzie mógł elektronicznie załatwić sprawy urzędowe w instytucjach samorządowych, ZUS, administracji podatkowej, służbie zdrowia oraz skorzystać z usług jakie dostarczone zostaną elektronicznie przez te instytucje za
pośrednictwem ePUAP.

Usługi utworzone/udostępnione przez właściwe resorty w ramach odrębnych projektów mają objąć m.in. złożenie rozliczenia podatkowego, uzyskanie zaświadczenia i świadczeń społecznych, zarejestrowanie pojazdu, uzyskanie
pozwolenia na budowę itp. Dla przedsiębiorców w ramach odrębnych projektów powiązanych z mechanizmami platformy ePUAP, planowana jest elektroniczna realizacja zobowiązań administracyjnych wobec państwa (ZUS, podatki,
deklaracje i notyfikacje VAT, deklaracje celne, deklaracje statystyczne, zezwolenia i certyfikacje).

Te same procedury w różnych urzędach i samorządach będą przebiegały w zbliżony sposób.

Informacja ogólna:
Głównym celem dla projektu ePUAP2 jest stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych dla obywateli oraz udostępnienie Profilu Zaufanego do autoryzacji obywatela w kontaktach z administracją.

Cele projektu zostały dookreślone poprzez:

1. Dostępność usług publicznych. Zwiększenie liczby podmiotów korzystających z usługpublicznych przy pomocy różnych kanałów dostępu.Cel ten miał zostać osiągnięty poprzez rozszerzenie zestawu usług dostępnych online oraz przy pomocy ukierunkowanej kampanii marketingowej.

2.Niższe koszty. Zwiększenie efektywności kosztowej usług świadczonych przez administrację publiczną, dzięki przeniesieniu części usług na platformę elektroniczną, a tym samym ograniczeniu ilości spraw załatwianych w sposób tradycyjny.

3 Integrację usług. Udostępnienie mechanizmów integrujących jednostki samorządu terytorialnego na platformie ePUAP np. poprzez udostępnienie usług koordynacyjnych oraz wspierających tworzenie ram interoperacyjności zgodnie z katalogiem usług dostarczonych w ramach budowy drugiej fazy projektu.

4 Klasyfikację usług. Ułatwienie korzystania z usług publicznych dostępnych online,poprzez wprowadzenie jednolitej klasyfikacji usług (katalogu usług). Katalog usług, jako miejsce porządkujące i klasyfikujące opis usług elektronicznych administracji publicznej w Polsce, umożliwić miał dokonanie w sposób jednolity i jednoznaczny opisu usługi przez różne jednostki administracji publicznej. Jest to szczególnie istotne dla samorządów, w których niejednokrotnie te same usługi są nazywane w różny sposób. Wynikiem realizacji celu miało być ułatwienie wyszukiwania usługi przez końcowego odbiorcę i zbliżenie się do możliwości zadawania pytań w języku naturalnym.


Diagnoza atutów i słabości:

Projekt ePUAP ma szereg atutów. Do podstawowych należy już sama idea stworzenia jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych, który bazuje na danych z rejestrów centralnych. To idea stworzenia centralnego systemu informatycznego, dzięki któremu obywatele w jednym miejscu mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem Internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów administracji
publicznej – bezpłatnie udostępniać swoje usługi w postaci elektronicznej. Pozytywnie należy także ocenić wizję techniczną ePUAP, jako rozwiązanie „brokerowe” – udostępniające usługi rejestrów centralnych i umożliwiające budowanie w oparciu o nie złożonych, kompletnych usług.

Na podkreślenie zasługuje również wybór profilu zaufanego – za którego pomocą użytkownik może bezpłatnie podpisywać dokumenty elektroniczne wysyłane do urzędów świadczących usługi przy wykorzystaniu platformy ePUAP. Technicznie potwierdzenie pisma wykonywane jest przez podpisanie go weryfikowanym certyfikatem wystawionym dla systemu ePUAP. Profil zaufany ePUAP stanowi zestaw danych identyfikujących osobę fizyczną, potwierdzonych przez uprawniony organ władzy publicznej, związanych z kontem użytkownika, do którego użytkownik ma dostęp po podaniu swojego identyfikatora (loginu) i hasła. Do danych stanowiących podpis dołączane są dane opisujące użytkownika konta.

Elektroniczna platforma usług administracji publicznej ePUAP miała być jednym miejscem poprzez które obywatel lub przedsiębiorca uzyskuje możliwość załatwienia wielu spraw administracyjnych w drodze elektronicznej. W dalszym ciągu występuje jednak mała dostępność usług elektronicznych dla obywateli i przedsiębiorców, zarówno co do ich rodzajów, jak i liczby podmiotów je świadczących. Usługi już dostępne są wykorzystywane w zbyt małym zakresie.

Dla przykładu, według danych na koniec listopada 2012
liczba urzędów, które zainstalowały aplikację „zakładanie działalności gospodarczej” (ZDG) to 258;
liczba urzędów, które zainstalowały aplikację „udostępnienie rejestru wyborców” to 374;
a liczba tych, które zainstalowały aplikację „dopisanie do spisu wyborców” sięgnęła 206.

Skoro tylko 10–15% gmin instaluje daną aplikację,to nie możemy mówić o masowej ogólnopolskiej usłudze. Taki stan rzeczy po prawie czterech latach eksploatacji systemu nie może być uznany za zadawalający. Słabości ePUAP należy upatrywać między innymi w tym, że w momencie gdy ustalano założenia dla tego systemu przyjęto, że każdy podmiot publiczny będzie samodzielnie „wystawiał” usługi pozwalające na realizację zadania publicznego w drodze elektronicznej.

Mimo udostępnienia szeregu formularzy elektronicznych umożliwiających wszczęcie realizacji  oszczególnych rodzajów procedur, podmioty zobowiązane do ich przeprowadzenia nie udostępniają ich w możliwym  stopniu. Dominującą sługą jest możliwość złożenia do danego podmiotu publicznego wniosku, skargi lub zapytania. Jednocześnie obserwuje się zjawisko braku pielęgnacji wystawionej usługi, polegające między innymi na tym, że mimo dostępności nowej, ulepszonej wersji usługi, usługa taka nie jest przez podmiot publiczny uaktualniana.

Dodatkową trudnością w realizacji zadań publicznych na drodze elektronicznej z wykorzystaniem ePUAP jest fakt, że wiele procedur administracyjnych, które powinny być masowo realizowane w podmiocie określonego rodzaju, nie może być realizowane w ten sposób z uwagi na ograniczenia wynikające z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, które obligują wnioskodawcę do osobistego stawiennictwa w urzędzie lub składania wniosku wyłącznie na papierze.

Dużym problemem jest w ePUAP nieintuicyjny sposób nawigowania po stronach. Mimo tego,
że z początkiem roku 2010 wprowadzono nowy interfejs graficzny współpracy systemu z użytkownikiem, nie uzyskano spodziewanego efektu znaczącej poprawy.

Problemem pozostają także płatności za czynności urzędowe. Mimo tego, że ePUAP umożliwia płatność typu „pay-by-net” realizowaną przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR), jedynie kilka podmiotów publicznych zawarło umowę w tym zakresie z KIR. Nie ma również chętnych ze strony innych podmiotów sektora bankowego na udostępnienie takiej usługi na ePUAP.

Krajowa Izba Rozliczeniowa pobiera opłatę za podpisanie umowy z podmiotem publicznym chcącym świadczyć usługę płatną oraz prowizję zmienną od obywatela za płatność. Opłatę może uiścić osoba, która ma konto w jednym z 4 banków. Dla osób posiadających konto w pozostałych bankach usługa nie jest możliwa. Zgodnie ze statystykami z 30 listopada 2011 r. dla ePUAP żaden obywatel nie dokonał płatności za usługę.

W dalszym ciągu niedostateczna jest promocja usług w ePUAP, nawet tych, które potencjalnie mogłyby być popularne. Przykładem może być użyteczna usługa weryfikacji danych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub prawie jazdy. Wydawać by się mogło, że weryfikacja takich danych powinna mieć wielu klientów spośród osób nabywających pojazdy z tzw. „drugiej ręki”, przyczyniając się do wzrostu bezpieczeństwa obrotu pojazdami używanymi. Ze statystyk wynika jednak, że średnio w 2011 r. wykonywano jedynie ok. 300 takich weryfikacji miesięcznie. Z weryfikacji
prawa jazdy, przydatnej na przykład w sytuacji po kolizji pojazdów lub przy zatrudnianiu pracowników na stanowiskach kierowców, miesięcznie korzysta średnio jedynie około 200 osób.

Jednocześnie poszczególne resorty promują usługi dostępne na „swoich” serwisach np. usługa Ministerstwa Gospodarki „zakładanie firmy” oraz usługa Ministerstwa Finansów „składanie PIT-ów” promowana jest poprzez podanie linku bezpośrednio do swojej platformy usługowej.

Zidentyfikowane problemy oraz ich potencjalne źródła:
Problem/ Źródła problemu

1. Mała liczba użytkowników ePUAP
− niedostateczna dostępność dla uzyskania Profilu Zaufania
− niedostateczne korzyści z posiadania Profilu Zaufania i rejestracji (mała liczba usług udostępnionych na platformie ePUAP)
− niedostateczna użyteczność usług zamieszczonych na ePUAP
− niedostateczne zaufanie resortów, urzędów i samorządów do ePUAP
− brak wiedzy i chęci społeczeństwa do korzystania z usług ePUAP
− brak informacji o stanie realizacji sprawy zgłoszonej przez obywatela
− przeszkody legislacyjne – obowiązujące przepisy w zakresie niektórych usług uniemożliwiają załatwienie danej sprawy drogą elektroniczną wymuszając np. osobiste stawiennictwo

2. Brak społecznie pożądanych masowych usług ogólnopolskich na ePUAP
− niewłaściwie ukierunkowana realizacja usług na ePUAP
− niedostatecznie skonkretyzowana i ukierunkowana wizja rozwoju ePUAP
− brak interesu dla podmiotów publicznych w wykorzystaniu ePUAP dla swoich usług
− brak usługodawców mogących świadczyć usługi zintegrowane – problem wynikający z rozdrobnionej struktury kompetencyjnej administracji skutkujący brakiem podmiotów, mogących udostępniać na platformie ePUAP usługi złożone

3. Niedostateczna,nieefektywna usługa umożliwiająca przelew elektroniczny środków finansowych za odpłatne usługi na ePUAP
− mała liczba podmiotów publicznych, które zawarły umowę z Krajową Izbą Rozliczeniową umożliwiającą płatność typu „pay–by–net” realizowaną przez KIR.
− pobieranie opłaty przez KIR za podpisanie umowy z podmiotem publicznym chcącym świadczyć usługę płatną oraz prowizji zmiennej od obywatela za płatność

4. Niekorzystny wizerunek ePUAP
− niedostateczne zaufanie obywatela do usług ePUAP
− mało intuicyjne i niedostatecznie przyjazne korzystanie z usług (np. wyszukiwanie usług)
− mała liczba usług udostępnionych przez podmioty w ramach ePUAP, relatywnie duży odsetek „niedostatecznie atrakcyjnych” usług
− brak „znaczących społecznie” usług oferowanych przez ePUAP
− brak weryfikacji wystawianych usług pod kątem ich poprawności
− brak podmiotu odpowiedzialnego za wizerunek ePUAP – odpowiedzialność rozłożona na usługodawców oraz podmioty związane z realizacją ePUAP
− brak promocji tzw. dobrych praktyk dla świadczonych usług na ePUAP
− niewystandaryzowane usługi na ePUAP
− niedostatecznie efektywna kampania promocyjna możliwości i zalet ePUAP

5. Brak chęci podmiotów publicznych do zamieszczania usług na ePUAP
− niekorzystny wizerunek ePUAP sprawiający, ze podmioty publiczne wiążą swoje usługi z ePUAP wyłącznie w  minimalnym zakresie, by wywiązać się z zobowiązań
− słaba motywacja podmiotów publicznych dla zapewnienia sukcesu ePUAP (brak interesu, biznesowej i wizerunkowej korzyści)
− problemy z uzgadnianiem współpracy międzyresortowej
− budowanie rozwiązań e-government w skali lokalnej z pominięciem platformy ePUAP i brak wiedzy na temat dostępnych funkcjonalności platformy,dzięki którym nie ma potrzeby powielania istniejących rozwiązań

6. Brak chęci podmiotów publicznych do korzystania ze skrzynki podawczej
− mała liczba urzędów, które posiadają zintegrowaną skrzynkę podawczą z systemem obiegu spraw
− niska motywacja do załatwiania spraw poprzez skrzynkę podawczą


Działania zaradcze:

W celu stworzenia z ePUAP efektywnej i przydatnej ogólnopolskiej platformy e-administracji, z której korzystałaby znacząca część społeczeństwa, należy skupić działania w kilku priorytetowych obszarach. poprawa zaangażowania urzędów w zamieszczaniu przez nich usług na ePUAP,jasne wskazanie podmiotów i zakresów odpowiedzialności za usługi świadczone na platformie ePUAP, stworzenie mechanizmu współpracy z urzędami w zakresie tworzenia e-Usług i ich standaryzacji, niwelowanie barier przy tworzeniu usług, dla których proces biznesowy angażuje urzędy w kilku
resortach, skupienie na realizacji rekomendowanych np. przez Komisję Europejską pożądanych społecznie usług masowych.

Wskazane jest systematyczne wdrażanie usług z listy rekomendowanej przez Komisję Europejską.
Usługi przeznaczone dla obywateli Usługi przeznaczone dla firm
− Podatek od osób fizycznych
− Pośrednictwo pracy, usługi urzędów pracy
− Świadczenia społeczne
− Dokumenty tożsamości
− Rejestracja pojazdów
− Pozwolenia na budowę
− Obsługa zgłoszeń przez Policję
− Katalog bibliotek publicznych online
− Certyfikaty (akty urodzeń, zgonu lub zawarcia małżeństwa)
− Rejestracja kandydatów na wyższe uczelnie
− Ewidencja meldunkowa
− Usługi związane ze zdrowiem
− Obowiązkowe ubezpieczenia społeczne (ZUS)
− Podatek od osób prawnych
− VAT: deklaracje i notyfikacje
− Rejestrację działalności gospodarczej
− Wysyłanie danych statystycznych
− Deklaracje celne
− Zezwolenia i certyfikaty (np. środowiskowe)
− Zamówienia publiczne

Podjęte kroki:

Profil zaufany, który umożliwia załatwianie urzędowych spraw przez Internet, ma około 40 000 użytkowników. Dzięki propagowaniu tej formy kontaktowania się z urzędem, w ostatnich czterech miesiącach liczba użytkowników zwiększyła się o 30%. Miesięcznie przybywa nam ok. 3 000 nowych obywateli posiadających własny Profil Zaufany.

Dzięki posiadaniu Profilu Zaufanego na ePUAP, czyli Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej można uzyskać elektronicznie np. pozwolenia, zaświadczenia i składać wnioski do różnych instytucji. Obecnie toczą się rozmowy z Ministerstwem Finansów, aby można było także na platformie ePUAP załatwiać sprawy związane z podatkami oraz z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, by część projektów dotyczących rejestrowania i informacji o usługach rynku pracy i związanych z pomocą społeczną uzyskiwać za pomocą ePUAP.

Prowadzone są również analizy uwiarygodnienia Profilu Zaufanego w jednostkach Poczty Polskiej
oraz oddziałach banków.


Proponowane zmiany:

− przeprowadzenie niezbędnych zmian legislacyjnych (m.in. doprecyzowanie obowiązku ustawowego dot. Elektronicznej Książki Podawczej (ESP),

− rozszerzenie zestawu usług publicznych dostępnych elektronicznie, w tym usług rejestrowych (mi.in. dzięki popularyzacji Elektronicznej Skrzynki Podawczej, wprowadzeniu uniwersalnych formularzy dla oferowanych usług), wymagające kooperacji z dostawcami usług (w tym resortami, jednostkami samorządu terytorialnego),

− zwiększenie skali korzystania z usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną (dzięki poprawie ergonomii, poszerzeniu dostępności punktów pozyskiwania Profili Zaufanych, zwiększeniu liczby użytecznych, społecznie pożądanych usług, propagowaniu platformy jako efektywnej drogi kontaktu obywateli z administracją),

− integrowanie kolejnych systemów administracji publicznej z platformą ePUAP (poprzez zastosowanie rozwiązania typu „brokerowego”) – zapewnienie dostępu do usług rejestrowych,

− działanie w ramach Lini Współpracy – wspólnej inicjatywy MAC i samorządów na rzecz budowy
otwartego państwa i elektronicznej administracji,

− definiowanie nowych procesów obsługi obywatela i przedsiębiorstw realizowanych drogą elektroniczną,

− przygotowanie szeregu działań usprawniających i tworzących solidne podstawy dla pełnej funkcjonalności systemu e-PUAP, dzięki czemu możliwe stanie się udostępnienie pożądanego zakresu usług administracji publicznej świadczonych drogą elektroniczną poprzez tę platformę dla każdego obywatela w kraju, dzięki: rozwojowi architektury platformy zgodnie z projektem, umożliwiającej wykorzystanie w nowotworzonych usługach danych z rejestrów udostępnianych przez właściwe resorty, wskazaniu „kto i w jakim zakresie” odpowiada za usługi świadczone z wykorzystaniem platformy e-PUAP,stworzeniu mechanizmu współpracy w zakresie tworzenia e-Usług i ich standaryzacji,
eliminowaniu barier przy tworzeniu usług, dla których proces biznesowy angażuje urzędy w kilku resortach,
rozwinięciu pod kątem potrzeb użytkowników i rozpowszechnieniu Profilu Zaufanego jako darmowej metody uwierzytelniana obywatela.

Korzyści społeczne:

Dzięki uproszczeniu procedur, upowszechnieniu i zwiększeniu liczby usług dostępnych przez Internet obywatele zyskają możliwość łatwiejszego i wygodniejszego sposobu załatwiania spraw urzędowych. Stworzenie powiązań informatycznych między instytucjami administracyjnymi pozwoli na wymianę informacji między nimi, zwiększając jednocześnie efektywność ich pracy. Przedsiębiorcy i obywatele uzyskają bardziej efektywną kosztowo administrację publiczną. Będzie to możliwe dzięki przeniesieniu usług na platformę elektroniczną, a tym samym ograniczenie liczby
spraw załatwianych w sposób tradycyjny. Przedsiębiorcy i obywatele uzyskają nową jednolitą klasyfikację usług publicznych (katalog usług) dostępnych online oraz darmowy sposób uwierzytelnienia w kontaktach z administracja publiczną przez Internet.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


24 kwi 2012, 19:41
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA02 cze 2010, 11:13

 POSTY        20
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow
Jak stwierdzic tożsamość osoby zagranicznej w celu potwierdzenia profilu zaufanego? Nr karty pobytu jest zgodny z bazą PESEL, ale przecież jest powiedziane że tylko mozna założyć PZ po okazaniu dowodu osobistego lub paszportu? Czyli w takim wypadku osoba musi przyjść z zagranicznym paszportem?


21 maja 2012, 06:45
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post Re: e-Podatki
Dzisiaj został nadany 100-tysięczny profili zaufany

Załącznik:
ePUAP 100.065.JPG


Wczoraj było jeszcze 99.645 czyli ok. 400 w ciągu ostatniego dnia.
ePUAP ruszył 11 czerwca 2011 roku. Średnio wypada więc około 165 dziennie (100.000 na 600 dni)


 Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


29 sty 2013, 22:36
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow
To daje 1 profil potwierdzany  co drugi dzień w każdym US.----  MALUTKO.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


29 sty 2013, 22:52
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post Re: Profil zaufany może częściowo zastąpić podpis kwalifikow
tranqilo                    



To daje 1 profil potwierdzany co drugi dzień w każdym US.----  MALUTKO.

Ja w tamtym tygodniu któregoś dnia nadałem 5 profili jednego dnia.
A dzisiaj pobiłem rekord w szybkości: profil w 6,30 sekund  :D

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


29 sty 2013, 23:11
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 173 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: