Artykuł trzeba wydrukować, oprawić w ramki, powiesić na widocznym miejscu i za dwa lata zapytać ministra, dlaczego to nie działa.
Ostatnio edytowano 28 sty 2007, 20:00 przez helvet, łącznie edytowano 1 raz
25 sty 2007, 19:11
helvet
Artykuł trzeba wydrukować, oprawić w ramki, powiesić na widocznym miejscu i za dwa lata zapytać ministra, dlaczego to nie działa.
Odpowie, że wszystkiemu winny jakiś pieprzony układ...
____________________________________ always look on the bright side of life
Ostatnio edytowano 28 sty 2007, 20:00 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz
25 sty 2007, 19:17
MF zawiesza umowę z Infovide. [PULS BIZNESU]
Ministerstwo Finansów poinformowało o odstąpieniu od umowy z giełdową spółką Infovide-Matrix, dotyczącą projektu "e-Deklaracje".
____________________________________ "verba volant scripta manent"
Ostatnio edytowano 28 sty 2007, 20:01 przez jorge, łącznie edytowano 1 raz
25 sty 2007, 20:21
jorge
MF zawiesza umowę z Infovide. [PULS BIZNESU]
Ministerstwo Finansów poinformowało o odstąpieniu od umowy z giełdową spółką Infovide-Matrix, dotyczącą projektu "e-Deklaracje".
Czy to koniec e-Deklaracji bo pojawiła się Nowa Koncepcja? A może chwilowe zamieszanie związane z restrukturyzacją resortu?
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
Ostatnio edytowano 28 sty 2007, 20:01 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz
25 sty 2007, 20:54
Czy ja dobrze rozumiem?
Usługa elektronicznego obliczania podatków ma być uruchomiona w marcu 2009 roku i dotyczyłaby obliczania podatku za 2008 r. Po zalogowaniu się do portalu e-PUAP, podatnik będzie mógł skorzystać z usługi obliczenia podatku, według danych o dochodach jakie trafiły do urzędu skarbowego
Czyli wszyscy poskładają zerowe zeznania, bo w marcu to jeszcze niewiele jest informacji o dochodach z poprzedniego roku, nie mówiąc już o ich wprowadzeniu do systemu. Po co to tak kłamać?
____________________________________ <!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Arial--><span style="font-family:Arial"><!--/fonto--><!--coloro:#FF6666--><span style="color:#FF6666"><!--/coloro--> AKCJA OSTRZEGAWCZA <!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Ostatnio edytowano 28 sty 2007, 20:02 przez Toms, łącznie edytowano 1 raz
26 sty 2007, 08:17
Tom's
Czyli wszyscy poskładają zerowe zeznania, bo w marcu to jeszcze niewiele jest informacji o dochodach z poprzedniego roku, nie mówiąc już o ich wprowadzeniu do systemu. Po co to tak kłamać? :stop:
To taka futurologia... Czeka nas reorganizacja, po której nastąpi następna... następna... itd., a te piękne plany po prostu w niej utoną, bo na realizację nie starczy czasu. Wszystko wymaga wszak procesu legislacyjnego i stworzenia masy nowych aplikacji, a także odpowiedniego procesu informacyjnego, by zmienić już wytworzone nawyki. Czy to warto?
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
Ostatnio edytowano 28 sty 2007, 20:02 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz
26 sty 2007, 16:31
Informatyzacja podatków w trzech punktach (z wywiadu Gazety Prawnej z min.G.Bliźniukiem) <!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec--><ol type='1'>[*]KOSZT INFORMATYZACJI PODATKÓW I ADMINISTRACJI
e-Deklaracje – 75 mln zł do 2008 roku i 100 mln zł w latach 2008–2009 e-Podatki – 88 mln zł w latach 2008–2010 i 197 mln zł w latach 2008–2012 e-PUAP – 70 mln zł w latach 2008–2010 i 184 mln zł w latach 2008–2013
</li>[*]NA CZYM POLEGA PREOBLICZANIE PODATKU
Preobliczanie to wykorzystanie informacji o podatniku, które przekazał pracodawca w PIT-11. Tę wiedzę będą posiadały urzędy skarbowe. Można będzie uzyskać informacje, ile dana osoba zarobiła i na tej podstawie obliczyć jej wysokość rocznego podatku dochodowego, który musi zapłacić.
</li>[*]CZYM JEST E-PUAP
E-PUAP to elektroniczna platforma usług administracji publicznej. Ma ona umożliwiać m.in. założenie konta na portalu, dzięki któremu obywatel może uzyskać dostęp do elektronicznych zasobów administracji i dowiedzieć się, jaki jest stan jego spraw w urzędach, nie tylko skarbowych. E-PUAP pozwala też zarejestrować firmę, obliczyć podatki itp.</li></ol><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
Ostatnio edytowano 14 lut 2007, 23:48 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz
14 lut 2007, 23:44
Zainteresowanych e-PUAP'em i innymi projektami informatycznymi odsyłam do Dz. U. nr 147 poz.1064 z 2006r. Tam poczytacie o planie informatyzacji państwa, wprawdzie w nazwie "na rok 2006", ale jak wynika z treści (vide - tabele) autorzy wybiegają lekko w przyszłość. Polecam również porównanie kosztów zapodanych wyżej przez Tranqilo z kosztami wskazanymi w Planie.
____________________________________ always look on the bright side of life
15 lut 2007, 00:19
Komunikat na stronach MinFin obwieszcza:
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->23.02.2007r. Ministerstwo Finansów informuje, że na podstawie umowy nr MF/R/B/06/203/RI z dnia 19.08.2006 r. zawartej pomiędzy Ministerstwem Finansów a Konsorcjum S&T Services Polska Sp. z o.o. i Software AG w dniu 22.02.2007 r. nastąpiło odebranie Projektu Architektury systemu e-Deklaracje.
Projekt Architektury stanowi ogólny opis struktury budowanego systemu, przedstawia jego komponenty składowe wraz z ich właściwościami oraz wzajemne relacje na następujących poziomach: biznesowym, danych, aplikacji i technologicznym. Zakończenie etapu związanego z opracowaniem architektury systemu stanowi kamień milowy w realizacji Projektu e-Deklaracje i będzie podstawą wytyczającą dalszy kierunek oraz kontynuację intensywnych prac prowadzonych w Ministerstwie Finansów, zmierzających do budowy systemu e-Deklaracje. System w swoim założeniu ma udostępnić przedsiębiorcom usługi on-line, ułatwiające im wypełnienie obowiązków podatkowych, oraz wyposażyć administrację podatkową w nowoczesne narzędzia zarządzania informacją, wspierające realizację jej zadań ustawowych. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bardzo suchy komunikat. Taki milowy kamień to może utopić każdy projekt, jak się z obawy przed krytyką nie podaje żadnej informacji, jak to te e-Deklaracje będą wyglądały.
Ciekawe czy projekt uwzględnia powstanie KAS , czy też od razu można go wyrzucić do kosza?
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
Ostatnio edytowano 08 mar 2007, 09:17 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz
06 mar 2007, 13:09
tranqilo
Komunikat ze stronach MinFin obwieszcza:
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->23.02.2007r. Ministerstwo Finansów informuje, że na podstawie umowy nr MF/R/B/06/203/RI z dnia 19.08.2006 r. zawartej pomiędzy Ministerstwem Finansów a Konsorcjum S&T Services Polska Sp. z o.o. i Software AG w dniu 22.02.2007 r. nastąpiło odebranie Projektu Architektury systemu e-Deklaracje. [...]
Ciekawe, czy projekt uwzględnia powstanie KAS, czy też od razu można go wyrzucić do kosza? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Projekt jak projekt, ale co z kasą, która wypłynie wraz z nim, choćby z tytułu np. odszkodowań (kar umownych itp.) w związku z odstąpieniem od realizacji?
____________________________________ always look on the bright side of life
Ostatnio edytowano 08 mar 2007, 09:17 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz
06 mar 2007, 22:12
UE Nowy program SIMiK będzie prostszy.
Wkrótce ruszy system do obsługi dotacji.
Wart kilkanaście milionów złotych system informatyczny SIMiK do obsługi pomocy z UE ostatecznie wylądował w koszu. Jeszcze w tym roku ruszyć ma nowy, mniej skomplikowany.
- Pierwszy moduł, umożliwiający rejestrację wniosków, powinien ruszyć za kilka tygodni. Jednocześnie będą trwały prace nad częścią służącą do obsługi wniosków o wypłatę przyznanych dotacji, która będzie gotowa do końca roku - zapowiada Tomasz Nowakowski, wiceminister rozwoju regionalnego nadzorujący prace nad systemem.
Wdrożenie sprawnego systemu rejestracji i rozliczania projektów dotowanych z Unii jest warunkiem, który postawiła Komisja Europejska, by uruchomić około 70 mld euro pomocy dla Polski na lata 2007 - 2013. A z tym Polska ma problemy - zbudowanego za kilkanaście milionów złotych systemu SIMiK (System Informatyczny Monitoringu i Kontroli Finansowej Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności) nigdy nie udało się w pełni uruchomić.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zastrzegło, że nowy system ma być możliwie prosty i spełniać wymagania Brukseli. Zrezygnowano przede wszystkim z generatora wniosków. Narzędzie, które miało ułatwiać przygotowanie dokumentów, stało się koszmarem dla przedsiębiorców i samorządowców. Urzędnicy będą wypełniać tylko jednostronicowy formularz rejestracji wniosku. - Myślę, że to dobra wiadomość dla beneficjentów funduszy. Nie będą oni mieli w ogóle styczności z SIMiK - mówi Tomasz Nowakowski.
Zdaniem Wojciecha Krefta, prezesa firmy 4pi, która przeprowadziła audyt systemu, projekt od początku był źle przygotowany. - Błędy tkwiły w strategii jego realizacji. Niepowodzeniem zakończyło się także jego wdrożenie w ponad setce instytucji, które z niego korzystały - uważa.
Czasu na przygotowanie nowego systemu jest niewiele. - Obawiam się o sprawność administracji i urzędników, którzy są zaangażowani w realizację tego projektu - mówi Wojciech Kreft. W związku z tym resort finansów, który odpowiada za przygotowanie systemu, nie zdecyduje się na rozpisanie przetargu. Główny ciężar prac ma wziąć na siebie sam resort. Krakowski ComArch, wykonawca feralnego SIMiK, oferuje urzędnikom jedynie wsparcie.
Na jego budowę wydano już prawie 20 mln zł z unijnej pomocy. Ponad drugie tyle jest zarezerwowane na dalsze prace.
Urszula Mirończuk
____________________________________ "verba volant scripta manent"
Ostatnio edytowano 08 mar 2007, 09:18 przez jorge, łącznie edytowano 1 raz
07 mar 2007, 20:50
Pani Minister Finansów zaprosiła: <!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Witam na stronach nowego portalu Ministerstwa Finansów
Mam nadzieję, że to nowe narzędzie tworzone z myślą o maksymalnej czytelności i funkcjonalności, oparte o nowoczesne technologie zapewni Państwu niezawodność i łatwość uzyskania poszukiwanej informacji. Wszelkie uwagi dotyczące funkcjonalności pozwolą nam udoskonalić nasz nowy portal i wyjść naprzeciw Państwa oczekiwaniom.
Pierwsze wrażenie było pozytywne. Portal jasno podzielony na cztery części i czytelne rozdziały. Po chwili opadły mnie wątpliwości - jak tu teraz trafić? Co gdzie jest?
Na szczęście na górze strony znalazłem ikonkę MAPA STRONY i mogłem się już swobodnie rozejrzeć. Jakby ktoś szukał SIP to jest w PODATKI\informacje i orzeczenia - dalej już po staremu - na szczęście.
Pojawił się dawno oczekiwany dział SPROSTOWANIA I WYJAŚNIENIA, gdzie zamieszczane są sprostowania do wybranych artykułów prasowych. Pan Kołodko by powiedział - a nie mówiłem, to był mój, bardzo dobry pomysł.
Nowością na stronie jest to, że większość informacji można wyświetlić w trybie tekstowym. Aby to uzyskać trzeba użyć ikonki "sprawnego inaczej" u góry strony.
Newsy z MinFin i cały blok Celny jest przetłumaczony na angielski. Na reszcie stron kliknięcie na flagę brytyjską przenosi na pustą stronę.
W przyszłości będzie tu RSS a może i CHAT... co można przeczytać w reklamie produktu firmy Janmedia Interactive: <!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->We develop full systems as well as implement individual components:
• News portal components • Magazine publishing systems • Message boards • Chat modules • RSS news feeds • XML news publishing • Banner management • Replication across domain names • And more… <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Firma ta majacą swoje oddziały w USA i w Polsce (Wrocław) za pośrednictwem ATM prowadzącego hosting portalu wcisnęła narzędzie i jeszcze nie wiadomo co to nam przyniesie...
Największe wady nowego portalu to:
- nie szukajcie formularzy podatkowych z dawnych lat - znikły. A zanim znajdziecie ten co potrzeba, to przejrzycie całą stronę - tak to jest nieczytelne. Będą się martwili programiści stron WWW w US i IS, oj bedą.
- znikła duża część wiedzy, jaka była przechowywana na starym portalu: np. prezentacje ze spotkań informatycznych.
- udostępnione dokumenty są tylko w formacie PDF lub WORD - poprzednio były w RTF i PDF i tak powinno pozostać. Każdy ma widoczną nazwę POBIERZ, co może powodować pomyłki. Poza tym są niestarannie przygotowane do emisji. Np. skany pdf są w części dokumentów odwrócone do "góry nogami", brakuje w nich nagłówków czego dotyczą i jak ktoś wydrukuje, to będzie się potem zastanawiał po co.
Zastanawiam się nad tym, czy portal przeszedł jakąś procedurę odbioru i na ile przeszkolono użytkowników. Bo to, że nie dostatecznie przeszkolono, widać po drobnych, acz uciążliwych błędach w nazwach (niekiedy jest dokument, a nie wiadomo do czego). Może to pośpiech wynikający z terminu oddania, a potem bedzie lepiej. Natomiast z bezpieczeństwem danych osobowych gorzej już być nie może. Otwieram pdf i widzę przez chwilę adres zamieszkania pana Aleksandra Ch. Izabelin... resztę pominę. Jak ktoś zna admina tego portalu to niech go uświadomi.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
Ostatnio edytowano 13 mar 2007, 10:26 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz
12 mar 2007, 21:55
RZECZPOSPOLITA 2007-03-13 PODATKI Ministerstwo Finansów w Internecie
Nie każdy od razu znajdzie w sieci to, czego szuka.
Ci, którzy w miniony weekend mieli kłopot ze znalezieniem informacji na internetowej stronie Ministerstwa Finansów, mogli wczoraj poznać powód utrudnień. Ministerstwo przebudowało swoją witrynę.
Adres pozostał ten sam: www.mofnet.gov.pl, ale nowa strona niczym nie przypomina poprzedniczki. Oszczędna w formie i treści ministerialna witryna tylko na pierwszy rzut oka jest prosta i czytelna dla przeciętnego użytkownika. Choć zapewne zdania mogą być podzielone, bo wszystko zależy od indywidualnych umiejętności podatnika. Jedno jest pewne. Teraz nikt nie może mieć wątpliwości, że trafił właśnie na urzędową stronę w Internecie.
Gorzej, jeśli musimy coś szybko znaleźć, np. druk PIT albo skalę podatkową. Nie chodzi bynajmniej o kłopoty z otwarciem niektórych dokumentów czy linków. Czasem szukanie przypomina bieg na orientację - wymaga wyczucia i dobrej znajomości problematyki resortu finansów. Przykład? Ot, choćby znalezienie informacji na temat funkcjonowania kontroli skarbowej. Inspektorzy kontroli skarbowej zostali wirtualnie wydzieleni ze służb podległych ministrowi finansów. Informacji o nich nie ma ani na stronie głównej, ani w dziale administracji podatkowej. Dopiero wejście w zakładkę dotyczącą samego ministerstwa pozwala odnaleźć informacje na ich temat.
Kłopotliwe jest samo poruszanie się po stronie, gdyż specjalna zakładka "przejdź do innego serwisu" nie działa jak należy, co nie ułatwia sprawnego przechodzenia z jednego do drugiego linka.
"Mam nadzieję, że to nowe narzędzie tworzone zmyślą o maksymalnej czytelności i funkcjonalności, oparte o nowoczesne technologie, zapewni Państwu niezawodność i łatwość uzyskania poszukiwanej informacji. Wszelkie uwagi dotyczące funkcjonalności pozwolą nam udoskonalić nasz nowy portal i wyjść naprzeciw Państwa oczekiwaniom" - napisała na nowym portalu wicepremier i minister finansów Zyta Gilowska.
Wczoraj w ministerstwie urywały się telefony w sprawie zmienionej strony. Urzędnicy liczą, że naniosą poprawki w ciągu najbliższego tygodnia, a użytkownicy przyzwyczają się do nowej witryny.
____________________________________ "verba volant scripta manent"
Ostatnio edytowano 13 mar 2007, 22:10 przez jorge, łącznie edytowano 1 raz
13 mar 2007, 15:55
Wiceminister M. Banaś przedstawił cele jakie przyświecają reformie. Przede wszystkim usprawnienie aparatu podatkowego, tak aby odpowiadał on wyzwaniom stojącym przed nowoczesną gospodarką. Jako jeden z głównych filarów wymienił informatyzację cła i skarbówki. [...] Minister odpowiadał na pytania zgromadzonych, w tym m.in. dotyczące informatyków, którzy po reformie będą zdecydowanie lepiej opłacani, albowiem informatyzacja stanowi jeden z priorytetów reformy.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników