<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy 29.08.2007, Aktualności W dniu 9.08.2007 zostało opublikowane Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2007 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej (M.P. Nr 48, poz. 566).
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni i zawiera zobowiązanie do sporządzenia opisów wszystkich urzędniczych stanowisk pracy w służbie cywilnej i przeprowadzenia ich wartościowania w terminie do 28 lutego 2008 r.
Uprzejmie prosimy o sprawdzanie zawartości strony internetowej Departamentu Służby Cywilnej, ponieważ w sierpniu planowane jest zamieszczenie licznych materiałów informacyjnych dotyczących sporządzania opisów stanowisk pracy wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej.
Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2007 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej (M.P. Nr 48, poz. 566). <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
29 sie 2007, 19:39
Łoj dowartościujemy się i tyle nasze.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
29 sie 2007, 22:01
tranqilo
Łoj dowartościujemy się i tyle nasze.
Jeśli pis się utrzyma to będzie podstawa do wartościowania pensji...
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
01 wrz 2007, 15:54
Drago tu na forum był już taki temat...
01 wrz 2007, 18:52
Szkoda, że aktualny temat został zamknięty. <a href="http://www.skarbowcy.pl/mkportal/forum/index.php?showtopic=765&pid=29006&st=135entry29006" target="_blank">wartościowanie</a> muszę więc pisać w starym.
Ostatnio miałem okazję zobaczyć opis stanowisk pracy w US-ach. Bardzo pouczająca lektura. Mam wrażenie, że jest to pisane na zamówienie uzasadnienie do utrzymywania skandalicznie niskich płac w skarbówce. Praktycznie stanowisko (no może poza kadrami) nie wymaga kreatywności, a czynności wykonywane są prostackie i powtarzalne. Kolejnym ewenementem było określenie wykształcenia na stanowisku referenta, st. ref, inspektora, komisarza skarbowego jako wyższe, a na stanowisku st. komisarza skarbowego - jako średnie??? Czy osoba z wyższym nie może na nie awansować (sprawa dotyczy jednego wydziału). Zakres obowiązków ma sie nijak do faktycznie wykonywanych czynności (większość pominięto). Nigdy nie występują żadne problemy, a jak już wystąpią, to rozwiązuje je sam przełożony. Stres jest powodowany jedynie przez nadmiar wolnego czasu. Czy tak wyglądają wszystkie opisy???
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
12 maja 2008, 08:04
Niestety chyba wszystkie opisy tworzone są na podobnych zasadach. W mojej instytucji najbardziej śmiac mi się chciało, że dla obróżnienia pracy inspektora od starszego inspektora, którzy nomen omen wykonują identyczne czynności, w rubryce doświadczenie na siłę pisze się 10 lub 15 lat doświadczenia zawodowego. Pytam: po co? Skoro zadania jeden i drugi wykonują takie same. No a po to, żeby jakoś inspektorowi wytłumaczyć, że na 1000zł mniej ale za to troszke więcej przydzielanych spraw :mur: Bo obciązenia pracą jakoś to wartościowanie nie obejmuje Ogólnie w moim udczuciu to klapa chociażby z tego względu, że jest robiona pod osobę a nie stanowisko, co było założeniem tego wartościowania.
12 maja 2008, 18:13
supersaper
Kolejnym ewenementem było określenie wykształcenia na stanowisku referenta, st. ref, inspektora, komisarza skarbowego jako wyższe, a na stanowisku st. komisarza skarbowego - jako średnie??? Czy osoba z wyższym nie może na nie awansować
Może awansować. Podawane wykształcenie jest najniższym akceptowalnym na zajmowanym stanowisku. Osoba zajmująca to stanowisko może jednak mieć większe kwalifikacje niż wymagane. Jest o tym w instrukcji opisywania stanowisk.
12 maja 2008, 19:31
doal
... Bo obciązenia pracą jakoś to wartościowanie nie obejmuje ...
I to jest właśnie ten ból :mur: - dwie osoby robią dokładnie TO samo, tyle tylko, że nie TAK samo, bo skoro jedna ma 500 spraw rocznie (mały urząd), a druga 5000 (duży urząd), i mają na to te same 40 godzin tygodniowo, to, moim zdaniem, różnica jest przeogromna :excl:
12 maja 2008, 21:44
ajed
<!--quoteo(post=29328:date=12. 05. 2008 g. 07:04:name=supersaper)--><div class='quotetop'>(supersaper @ 12. 05. 2008 g. 07:04) [snapback]29328[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Kolejnym ewenementem było określenie wykształcenia na stanowisku referenta, st. ref, inspektora, komisarza skarbowego jako wyższe, a na stanowisku st. komisarza skarbowego - jako średnie??? Czy osoba z wyższym nie może na nie awansować
Może awansować. Podawane wykształcenie jest najniższym akceptowalnym na zajmowanym stanowisku. Osoba zajmująca to stanowisko może jednak mieć większe kwalifikacje niż wymagane. Jest o tym w instrukcji opisywania stanowisk. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> tzn, że najniższe dla referenta to wyższe a dla st. kom. skarb. średnie?. Jak ludzie po studiach oleją juz skarbówkę, to będą się zatrudniać na początek jako st. kom skarb. (bo niżej nielzja)??? A potem to awans już chyba tylko w ministry??? Sory ale dalej nie kapuję.
QUAL
<!--quoteo(post=29335:date=12. 05. 2008 g. 20:13:name=doal)--><div class='quotetop'>(doal @ 12. 05. 2008 g. 20:13) [snapback]29335[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> ... Bo obciązenia pracą jakoś to wartościowanie nie obejmuje ...
I to jest właśnie ten ból :mur: - dwie osoby robią dokładnie TO samo, tyle tylko, że nie TAK samo, bo skoro jedna ma 500 spraw rocznie (mały urząd), a druga 5000 (duży urząd), i mają na to te same 40 godzin tygodniowo, to, moim zdaniem, różnica jest przeogromna :excl: <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Wielkość urzędu nie ma tu chyba decydującego znaczenia. Inne sprawy też nie. <!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Nieważne kim jesteś, ważne kogo znasz!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> 2 dodatkowe punkty do stanowiska za odgadnięcie kto to powiedział
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
12 maja 2008, 22:11
supersaper
Kolejnym ewenementem było określenie wykształcenia na stanowisku referenta, st. ref, inspektora, komisarza skarbowego jako wyższe, a na stanowisku st. komisarza skarbowego - jako średnie
, W UKSach minimalny staż pracy dla komisarza skarbowego określono na 10 mcy :mur:
13 maja 2008, 20:56
Właśnie poczytałem sobie coś na stronie: <a href="http://www.dsc.kprm.gov.pl/userfiles/file/opisy_stanowisk_pracy_FAQ/wymagane_kompetencje_10012008.pdf" target="_blank">http://www.dsc.kprm.gov.pl/userfiles/file/...je_10012008.pdf</a> Ubawiłem się całością świetnie, ale polecam wam szczególnie lekturę odpowiedzi do Pytania 2. Wynika z niej, że zwolnień nie będzie bo brak podstawy, ale mozna być przesuniętym na inne stanowisko pracy (nie napisano że niższe czy gorsze), ale na takie gdzie są przez pracownika spełnione wymogi np. dotyczące wykształcenia. Ciekawe czy do kancelarii da się przesunąć np. 30% pracowników US (w moim US tylko kancelaria i niektóre stanowiska w księgowości oraz poborcy mają wymóg wykształcenia niższego niż wyższe)...
Ostatnio edytowano 14 maja 2008, 14:28 przez hobbit, łącznie edytowano 1 raz
14 maja 2008, 14:27
jeneral_p
<!--quoteo(post=29328:date=12. 05. 2008 g. 08:04:name=supersaper)--><div class='quotetop'>(supersaper @ 12. 05. 2008 g. 08:04) [snapback]29328[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Kolejnym ewenementem było określenie wykształcenia na stanowisku referenta, st. ref, inspektora, komisarza skarbowego jako wyższe, a na stanowisku st. komisarza skarbowego - jako średnie
, W UKSach minimalny staż pracy dla komisarza skarbowego określono na 10 mcy :mur: <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jestem st. kom. skarbowym w UKS mój staż pracy to ponad 14 lat :brawa: (wykształcenie wyższe niż średnie) dostałem 168 pkt :blush: w ramach opisywania/wartościowania stanowisk pracy. A ile Wy macie punktów :czytaj: ?
29 maja 2008, 17:00
Wodnik
<!--quoteo(post=29413:date=14. 05. 2008 g. 05:56:name=jeneral_p)--><div class='quotetop'>(jeneral_p @ 14. 05. 2008 g. 05:56) [snapback]29413[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> <!--quoteo(post=29328:date=12. 05. 2008 g. 08:04:name=supersaper)--><div class='quotetop'>(supersaper @ 12. 05. 2008 g. 08:04) [snapback]29328[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Kolejnym ewenementem było określenie wykształcenia na stanowisku referenta, st. ref, inspektora, komisarza skarbowego jako wyższe, a na stanowisku st. komisarza skarbowego - jako średnie
, W UKSach minimalny staż pracy dla komisarza skarbowego określono na 10 mcy :mur: <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jestem st. kom. skarbowym w UKS mój staż pracy to ponad 14 lat :brawa: (wykształcenie wyższe niż średnie) dostałem 168 pkt :blush: w ramach opisywania/wartościowania stanowisk pracy. A ile Wy macie punktów :czytaj: ? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja mam zero. Skoro nikt mnie nie poinformował, że mam choć jeden, to chyba mam zero. Ciekawe ile ma Donek?
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników