A ja wnioskuję o - uproszczenie prawa podatkowego, jego jednoznaczność i stabilność. i na podstawie tego opracowania jednego systemu informatycznego pozwalającego na szybkie i efektywne działanie urzędów. Bo jak dotychczas CAŁA PARA IDZIE W GWIZDEK - niejednoznaczne przepisy, brak stabilnego prawa, co roczne zmiany w podatkach i ich rozliczaniu, nowe formularze PIT - my się zapracowujemy a efekty marne. PO na czele z TUSKIEM nie dotrzymała obietnic . Kiedyś PiS z Zytą Gilowską - też nam zabrał dochody . Ciągle oszczędności naszym kosztem. Rząd nie inwestując w nas chce efektywniejszej pracy, lepszych wyników - tylko jak to zrobić jak pracuje się na przestarzałym sprzęcie, fatalnym oprogramowaniu i ciągłych zmianach w przepisach. Nawet jak się ma najlepszy samochód a nie naleje się do niego paliwa to nie ruszy - będzie stał w miejscu i rdzewiał.
30 lip 2010, 19:30
Napisz do Premiera!
Lepiej nich mi odda 20000 zeta co zap....ł z kolegami przez ostatnie 2 lata mnie i mojej rodzinie. W sumie to moim koleżankom i kolegom też zap....ł. Oszust i złodziej. I pijak. Bo każdy pijak to złodziej W najbliższych wyborach zagłosuję na partię co się zobowiąże powiesić całą tą bandę na krzyżu przed pałacem prezydenckim, hej !
30 lip 2010, 19:49
Napisz do Premiera!
List do Premiera wysłany.
mozeanglia
Ja też bym prosił Was - urzędnicy - o 500dni spokoju dla mnie.. z możliwością przedłużenia o kolejne 500
Proszę bardzo, u mnie masz 500 dni spokoju!
____________________________________ Służ panu wiernie, on ci za to pierdnie.
30 lip 2010, 20:21
Napisz do Premiera!
mozeanglia
Ja zadałem jedno krótkie pytanie: dlaczego nie dotrzymuje obietnic wyborczych?
A jak odpowie, że skoro coś ci nie pasi... - to może Anglia?
31 lip 2010, 19:23
Napisz do Premiera!
Czy jak napiszę "CH W D P" to zrozumie?
____________________________________ Videtur et hoc mihi Platforninem non debere esse Poza tym uważam że Platformę należy zniszczyć /Katon starszy/
"Jak powstają twoje teksty, gdy mnie ktoś tak spyta, zakurwię z laczka i poprawię z kopyta".
Do zobaczenia we wrześniu Tuske pod KPRM.
01 sie 2010, 13:56
Napisz do Premiera!
Badman
Czy jak napiszę "CH W D P" to zrozumie?
rozumiem że to "P" na końcu oznacza zajmowane stanowisko czyli premier, bo może być także znana gra z piłeczką czyli palant? pytam, żeby czasem nie obrażać przyjaciół budżetowych policjantów którzy się denerwują widząc ten skrót na koszulkach
____________________________________ "No Laguna, teraz to my możemy wszystko..."
02 sie 2010, 18:58
Napisz do Premiera!
Pinero
List do Premiera wysłany.
mozeanglia
Ja też bym prosił Was - urzędnicy - o 500dni spokoju dla mnie.. z możliwością przedłużenia o kolejne 500
Proszę bardzo, u mnie masz 500 dni spokoju!
Prezydent chciał od wszystkich 500 dni ale dziękuję, przy najbliższej kontroli (tfu tfu) powołam się na to
02 sie 2010, 20:36
Napisz do Premiera!
mozeanglia
Prezydent chciał od wszystkich 500 dni ale dziękuję, przy najbliższej kontroli (tfu tfu) powołam się na to
Ja nie przyjdę. Obiecałam
Ps. Dostałam odpowiedź z KPRM, że list zostanie przekazany, a już myślałam, że im się strona zawiesiła.
____________________________________ Służ panu wiernie, on ci za to pierdnie.
03 sie 2010, 16:49
Napisz do Premiera!
Cos mi się wydaje, że nie uda nam się zapchać skrzynki premiera Mam nadzieję, że we wrześniowym proteście będzie nas duuuuuuuużo wiecej, bo jak nie to lipa
04 sie 2010, 14:04
Napisz do Premiera!
Dostałem odpowiedź na moje pismo do Premiera (pierwszy post w tym temacie). KPRM informuje, że pismo zostało przekazane... do Ministerstwa Finansów. Co za spychologia. Ja pytałem Premiera, dlaczego Jego Minister ma w poważaniu swoje służby. Lecz odpowiedzi udzieli mi nie Premier, lecz właśnie ten Minister...
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
10 sie 2010, 19:13
Napisz do Premiera!
Jakie poważanie, taka odpowiedź
____________________________________ Polak ,katolik,hetero,szczęśliwy.Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez zgody jest zabronione! טדאוש
10 sie 2010, 20:44
Napisz do Premiera!
Jest i odpowiedź...
Warszawa, dnia 27 października 2010 r.
MINISTERSTWO FINANSÓW DEPARTAMENT ADMINISTRACJI PODATKOWEJ
AP1/065/ 3 /KUK/2010/BKR-305 Pan Tomasz Ludwiński ???..
W związku z Pana wystąpieniem, przesłanym w formie elektronicznej do Prezesa Rady Ministrów, w sprawie reform w administracji skarbowej, Ministerstwo Finansów, uprzejmie informuje, iż nie podziela Pana opinii na temat stanu administracji skarbowej. Przez okres ostatnich trzech lat w Ministerstwie Finansów trwają prace nad modernizacją całego aparatu skarbowego. Poniżej przedstawione zostały najważniejsze działania przeprowadzane przez Ministerstwo Finansów w kierunku modernizacji służb podatkowych oraz wyjaśnienia w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń w urzędach i izbach skarbowych. 1. Głównym nurtem modernizacji aparatu skarbowego jest realizacja Programu e - Podatki, współfinansowanego ze środków Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej. Celem przedsięwzięcia jest ukształtowanie wizerunku nowoczesnej administracji podatkowej w oparciu o narzędzia informatyczne po przeprowadzeniu przemian na gruncie wzajemnych relacji między organami administracji i obywatelami, w szczególności między organami podatkowymi i podatnikami. Po zakończeniu Programu (transformacji) Administracja Podatkowa będzie zdolna: ? Zmniejszać rozmiary luki podatkowej do wielkości określonej wyłącznie skalą dozwolonych działań podatników. ? Obniżać bieżące koszty poboru - po stronie Administracji Podatkowej i po stronie podatników, i co najmniej do wielkości średniej dla administracji podatkowych państw OECD - poprzez centralizację niektórych procesów biznesowych, koncentrację procesów pomocniczych, optymalizację organizacji pracy oraz wdrożenie i stosowanie zaawansowanych technologicznie systemów informacyjnych. ? Świadczyć usługi publiczne, o jakości co najmniej na poziomie społecznie zadowalającym i porównywalnym z obserwowanymi w krajach o wysokiej kulturze podatkowej - poprzez wprowadzenie zaawansowanego systemu zarządzania relacjami z interesari uszami. ? Do stałego rozwoju, dążenia do doskonałości w działaniu i podnoszenia umiejętności pokonania wyzwań stawianych przez dynamiczne otoczenie - poprzez stworzenie jej pracownikom warunków pracy sprzyjających realizacji indywidualnych aspiracji zawodowych i zachęcających do wypełnienia misji publicznej oraz stosowanie nowoczesnych metod zarządzania w administracji publicznej.
2. Podnoszenie jakości świadczonych usług przez administrację podatkową. W 2008 roku w całej administracji podatkowej rozpoczęto działania zmierzające do wdrożenia jednolitego systemu zarządzania jakością w oparciu o Podręcznik Jakości, będący częścią opracowania pn. ?System Zarządzania Jakością w Administracji Podatkowej". Prowadzenie spraw w zakresie zarządzania jakością w urzędach skarbowych zostało pierwotnie uregulowane w zarządzeniu nr 19 Ministra Finansów z dnia 20 listopada 2008 roku w sprawie organizacji urzędów i izb skarbowych oraz nadania im statutów (Dz.Urz.MF.08.13.93.) a obecnie w zarządzeniu nr 39 Ministra Finansów z dnia 21 września 2010 roku w sprawie organizacji urzędów i izb skarbowych oraz nadania im statutów (Dz. Urz. MF Nr lOpoz. 45). W związku z wdrażanym systemem, opracowano wspólna dla wszystkich jednostek aparatu skarbowego ?Strategię kompleksowego zarządzania jakością w polskiej administracji podatkowej", będącą deklaracją Ministra Finansów. Wdrożenie ww. systemu ma na celu stworzenie efektywnej i nowoczesnej administracji, która będzie znała i realizowała oczekiwania wszystkich zainteresowanych stron w oparciu o wyznaczoną misję, tj. pozyskiwanie dochodów budżetowych zgodnie z obowiązującym prawem, przy zapewnieniu wysokiej jakości usług uwzględniających potrzeby budżetu państwa, oczekiwania klientów oraz rosnącą świadomość prawnopodatkową społeczeństwa. 3. W ramach usprawniania działań aparatu skarbowego, został opracowany projekt założeń do projektu ustawy o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz o zmianie niektórych innych ustaw. Głównymi celami projektowanej ustawy są: odstąpienie od kilkukrotnego wprowadzania tych samych danych do różnych rejestrów, zwiększenie efektywności przetwarzania danych identyfikacyjnych, zapewnienie ciągłej poprawy jakości danych identyfikacyjnych, ograniczenie liczby identyfikatorów, którymi muszą posługiwać się osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej objęte rejestrem PESEL, uproszczenie systemu ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, odciążenie obywateli objętych rejestrem PESEL od powtórnego i wielokrotnego podawania danych, które są już w posiadaniu administracji. Powyższe cele zostaną osiągnięte m.in. poprzez: ? Uruchomienie centralnej rejestracji i utworzenie Centralnego Rejestru Podmiotów KEP (CRPKEP), na bazie danych objętych Krajową Ewidencją Podatników. Użytkownikami CRP KEP będą: minister właściwy do spraw finansów publicznych, Generalny Inspektor Informacji Finansowej, Szef Służby Celnej, naczelnicy urzędów skarbowych, dyrektorzy izb skarbowych, dyrektorzy urzędów kontroli skarbowej, naczelnicy urzędów celnych, dyrektorzy izb celnych. ? Zmianę trybu nadawania NIP poprzez odstąpienie od wydawania decyzji administracyjnej i przyjęcie rozwiązań uproszczonych wykorzystujących współdziałanie administracji publicznej. Zmiany, wynikające z projektowanej ustawy, realizowane będą w latach 2010-2013 w ramach projektu e-Rejestracja, wchodzącego w skład Programu e-Podatki.
4. Zmiany organizacyjne w urzędach i izbach skarbowych oraz urzędach kontroli skarbowej. W dniu 21 września 2010 r. weszło w życie zarządzenie Nr 39 Ministra Finansów w sprawie organizacji urzędów i izb skarbowych oraz nadania im statutów (Dz. Urz. MF Nr 10 poz. 45),. które zastąpiło zarządzenie Nr 13 Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2006 r. w sprawie organizacji urzędów i izb skarbowych oraz nadania im statutów Nowa regulacja ma na celu m.in.: standaryzację rozwiązań organizacyjnych, konsolidację niektórych komórek organizacyjnych, wzmocnienie organizacyjne funkcji analitycznych, sprawozdawczych i oceny ryzyka. Powyższe przedsięwzięcie jest etapem organizacyjnym dostosowującym urzędy i izby skarbowe do wymogów wynikających z wdrażanego Programu e-Podatki. W dniu 30 lipca 2010 r. weszła w życie ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Przedmiotowa nowelizacja wprowadziła zmiany w zakresie przepisów regulujących procedurę postępowania kontrolnego, jak również zmodyfikowała niektóre rozwiązania organizacyjne. Nowa regulacja pozwoli na skuteczniejsze typowanie podmiotów do kontroli oraz usprawni działania kontrolne, zwłaszcza w zakresie wykrywania i zwalczania tzw. szarej strefy i przestępczości gospodarczej. Dodatkowo należy wskazać, iż w związku z wejściem w życie ustawy o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz niektórych innych ustaw, prowadzone są prace legislacyjne, których przedmiotem są akty wykonawcze regulujące organizację i funkcjonowanie kontroli skarbowej. Celem projektodawcy jest m.in. uelastycznienie procesu zarządzania urzędami kontroli skarbowej oraz udoskonalenia zasad przeprowadzania praktyki zawodowej odbywanej przez kandydatów na stanowisko inspektora kontroli skarbowej.
5. Powoływanie dyrektorów izb skarbowych i naczelników urzędów skarbowych. Ustosunkowując się do zarzutu odnośnie ?(...) braku jasnej, skutecznej i racjonalnej polityki kadrowej przejawiającej się w fakcie funkcjonowania od 4 lat pełniących obowiązki naczelników urzędów skarbowych i dyrektorów izb skarbowych, ale także dyskryminowaniem osób, które wygrały konkursy, ale nie uzyskały stosownego namaszczenia z odpowiednich kręgów (...)" należy stwierdzić, iż w wyniku zmian kadrowych, których eskalacja miała miejsce w latach 2006-2007, polegających na odwoływaniu dyrektorów izb skarbowych, izb celnych oraz urzędów kontroli skarbowej oraz naczelników urzędów skarbowych i urzędów celnych i następnie ?bezkonkursowym", tymczasowym powierzaniu pełnienia obowiązków dyrektora/naczelnika nowym kandydatom, jeszcze do niedawna większość urzędów skarbowych kierowana była przez pełniących obowiązki naczelnika. Jednocześnie nadmienia się, że gdy dokonywano zmian na ww. stanowiskach, trwały w poprzedniej kadencji Sejmu prace legislacyjne nad rządowym projektem zmiany ustawy o urzędach i izbach skarbowych mające na celu utworzenie skarbowego zasobu kadrowego, w którego skład wchodziłyby osoby, którym powierzono pełnienie obowiązków dyrektora/naczelnika, a z którego to zasobu Minister Finansów powoływałby dyrektorów izb skarbowych i naczelników urzędów skarbowych, wyłącznie wedle własnego uznania, bez przeprowadzenia jakichkolwiek postępowań konkursowych. W wyniku zakończonych, w maju 2009r. i w grudniu 2009r., konkursów na stanowiska naczelników urzędów skarbowych powołano w lipcu 2009r. i w lutym 2010r. 160 osób na ww. stanowiska. Natomiast z przyczyny określonej w ww. art. 5 ust. 5e ustawy o urzędach i izbach skarbowych nie dokonano powołań piętnastu wyłonionych w konkursach kandydatów, w 12 urzędach skarbowych. Obecnie trwają konkursy na wakujące stanowiska naczelników urzędów skarbowych. 6. Zatrudnienie i wynagrodzenia. Od 1 stycznia 2010 roku, po zniesieniu limitów zatrudnienia, dyrektorzy generalni (w tym również dyrektorzy izb skarbowych i naczelnicy urzędów skarbowych) gospodarują środkami na poziomie urzędu, bez ograniczeń spowodowanych limitem etatów. Od ich decyzji zależy, czy chcą zatrudnić więcej osób za mniejsze wynagrodzenie, czy mniej pracowników, ale za większe wynagrodzenie. Stworzono w ten sposób warunki do elastycznego kształtowania wielkości i struktury zatrudnienia oraz poziomu wynagrodzeń, w pełni adekwatnego do realizowanych zadań, posiadanych przez członków korpusu służby cywilnej kwalifikacji oraz efektów pracy. Należy podkreślić, że Ministerstwo Finansów dokonuje podziału kwoty wynagrodzeń określonej w ustawie budżetowej w pełnej wysokości na poszczególne izby skarbowe i urzędy skarbowe w układzie wojewódzkim. Podział jest dokonywany na bazie roku poprzedniego z uwzględnieniem zmian związanych z przeniesieniem etatów bądź innych zwiększeń (np. waloryzacji, wynikających ze środków przyznanych z rezerwy celowej). Dalszy podział wynagrodzeń na poszczególne urzędy skarbowe w ramach województwa jest dokonywany przez dyrektora izby skarbowej. W 2008 roku dla pracowników zatrudnionych w izbach i urzędach skarbowych przewidziano podwyżki wynagrodzeń w wysokości 2,3% oraz dodatkowo średnio o około 245 zł na etat (z dodatkowych środków finansowych w wysokości 205 min zł na wzrost wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych w izbach i urzędach skarbowych). Kolejna podwyżka wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych w izbach i urzędach skarbowych wiązała się ze skutkami wartościowania stanowisk pracy, sfinansowanej z przewidzianej w budżecie na 2008 rok rezerwy celowej. Ministerstwo Finansów podziela pogląd, że w związku z nakładaniem na urzędy skarbowe nowych zadań (w tym również o charakterze czasowym) zwiększa się obciążenie pracą w urzędach skarbowych. Na problem ten Ministerstwo Finansów zwracało uwagę w korespondencji skierowanej do Pana Adama Leszkiewicza Podsekretarza Stanu Zastępcy Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 września 2008 r., znak: AP9/066/54/ASX/08/BM7-376 w sprawie pozyskania dodatkowych etatów dla administracji podatkowej z innych urzędów zatrudniających członków korpusu służby cywilnej, w których występuje najwyższy wskaźnik vacatów. W przedmiotowym piśmie Ministerstwo Finansów zwróciło uwagę na niedoetatyzowanie urzędów skarbowych oraz dużą liczbę czynności wykonywanych przez jednego pracownika urzędu skarbowego. Ponadto wskazało, że część zadań ma charakter pozafiskalny i urzędy skarbowe wykonują je na rzecz i potrzeby innych służb publicznych. W opinii Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w obecnym stanie prawnym, nie ma możliwości zwiększenia limitu etatów w administracji podatkowej poprzez dokonanie przeniesienia etatów przydzielonych innym dysponentom. Ewentualne przesunięcie etatów wraz ze środkami z budżetów innych dysponentów spowodowałoby utrudnienia związane z realizacją dotychczasowych zobowiązań płacowych w stosunku do zatrudnionych członków korpusu służby cywilnej. Z uwagi na trudną obecnie sytuację gospodarczą kraju przyznanie dodatkowych środków na zwiększenie planu finansowego jednostek administracji podatkowej nie jest możliwe (określone w budżecie części 19 kwoty wydatków na 2010 rok zostały podzielone na podległe jednostki w pełnej wysokości). W celu wygospodarowania dodatkowych środków budżetowych, jednostki administracji podatkowej muszą podjąć działania zmierzające do racjonalizacji wydatków związanych z bieżącym funkcjonowaniem.
Ministerstwo Finansów podziela opinie, że szereg spostrzeżeń wynikających z raportu, którego powstaniu patronowało jest aktualnych i słusznych. Należy jednak zauważyć, że wszystkie cele strategiczne stawiane przed Administracją Podatkową nie mogą być zrealizowane równocześnie. Działania modernizacyjne ze względów organizacyjnych i finansowych, muszą być wdrażane etapowo, w formach zapewniających rozwój tej administracji, lecz także adekwatnych do aktualnych możliwości resortu finansów.
Dyrektor Departamentu Administracji Podatkowej Maciej Młodzikowski
Do wiadomości: 1. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów Departament Skarg i Wniosków i Obsługi Rady Do Spraw Uchodźców Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa 2. Biuro Kontroli Resortowej w Ministerstwie Finansów.
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
05 lis 2010, 08:38
Napisz do Premiera!
Zadowolony jesteś z odpowiedzi?
____________________________________ "Miej wyjebane, a będzie Ci dane"
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników