Forum skarbowców
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/

Faksymile
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=19&t=166
Strona 1 z 1

Autor:  Coolfor [ 24 lis 2006, 23:01 ]
Tytuł: 

Pytanie może banalne ale..... Jak podchodzicie do Faksymile w swoich "firmach"?
Czy Faksymile jest obwarowana jakimiś przepisami ? Przyznaję się bez bicia że mam znikome pojęcie posługiwania się w tym temacie. Buszując w necie  odnalazłem tylko temat hm.. pokrewny dot. podpisu elektronicznego. Ewentualnie gdzie na ten temat mam szukać ? Tylko weźcie pod uwagę informacje free.

Autor:  ajed [ 25 lis 2006, 11:49 ]
Tytuł: 

Podpis elektroniczny to nie jest temat pokrewny do faksymile, z prostego powodu: pierwszy to podpis, a drugi to jedynie mechaniczne odwzorowanie podpisu. Dokument urzedowy zaopatrzony w faksymile należy traktować jak dokument niepodpisany.

Autor:  wjawor [ 25 lis 2006, 14:34 ]
Tytuł: 

ajed                    



...Dokument urzedowy zaopatrzony w faksymile należy traktować jak dokument niepodpisany.

A z czego to wnosisz ?
Spora część dokumentów Cimoszewicza ( by odwołać się tylko do najbardziej znanej ostatnio faksymile ) byłaby do kosza, jak i sądzę tysiące innych.

Autor:  Coolfor [ 25 lis 2006, 15:53 ]
Tytuł: 

No właśnie i tu mam problem.
Jak mam traktować dokument zaopatrzony faksymile?
Ok czy też nie?
Jeżeli nie to dla czego?
Jeżeli tak to dla czego?
Podstawy prawne poproszę....  :mur:
Skąś się owo cudo wzięło.....
Ja na dzień dzisiejszy nie mogę znależć... A może ..... (moje prywatne zdanie) Jeżeli podatnik ma zamiar posługiwać się ową faksymile w korespondencji, zgłoszeniach, etc. to nie powinien zgłosić takiego faktu urzędowi - informując, dając wzór np. :czytaj:
a co do: <!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->a drugi to jedynie mechaniczne odwzorowanie podpisu.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> a to nie inaczej jak odwzorowanie podpisu??????

Autor:  helvet [ 25 lis 2006, 19:25 ]
Tytuł: 

wjawor                    



<!--quoteo(post=2415:date=25. 11. 2006 g. 11: 49:name=ajed)--><div class='quotetop'>(ajed @ 25. 11. 2006 g. 11: 49) [snapback]2415[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
...Dokument urzedowy zaopatrzony w faksymile należy traktować jak dokument niepodpisany.

A z czego to wnosisz ?
Spora część dokumentów Cimoszewicza ( by odwołać się tylko do najbardziej znanej ostatnio faksymile ) byłaby do kosza, jak i sądzę tysiące innych.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Faksymile masowo była przystawiana na decyzjach urzędów skarbowych nadających Numer Identyfikacji Podatkowej.
Na decyzji nadającej NIP dla mnie też nie ma oryginalnego podpisu.

Autor:  sorba [ 25 lis 2006, 20:23 ]
Tytuł: 

art. 78 kc mówi o złożeniu "własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli,
art. 3b par. 1 pkt 2 op wskazuje, że deklaracje składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinny zawierać "podpis elektroniczny"
art. 152 op stanowi, że "odbierający pismo potwierdza doręczenie pisma własnoręcznym podpisem"
art. 210 op jako niezbędny element decyzji wymienia podpis osoby upoważnionej, a art. 168 par. 2 mówi o podpisie na podaniu.

Art. 78 kc wymieniam, ponieważ odnosi się do niego parę wyroków w tym uchwała SN (kwestionująca możliwość zastąpienia własnoręcznego podpisu przez faksymile). Jeżeli chodzi o op, to przepisów odnoszących się do podpisu jest wiele, wymienione wyżej wskazałem dla przykładu.

Wracając do OP - skoro w jednym akcie prawnym ustawodawca raz wskazuje na "własnoręczny podpis" zaś innym razem na "podpis" to zgodnie z koncepcją jego racjonalności mamy do czynienia z obowiązkiem dopełnienia innych warunków. Wziąwszy jeszcze pod uwagę "podpis elektroniczny" można postawić tezę, że podpis jest pojęciem szerszym (każda forma graficznego akceptu dla "podpisywanego" pisma) od pojęcia własnoręcznego podpisu (gdzie normodawca wprost wskazuje w jaki sposób akceptujący ma nanieść znak graficzny akceptujący treść "podpisywanego" dokumentu) czy tez podpisu elektronicznego (dane w postaci elektronicznej... itd.).

Nie widzę uzasadnienia dla kwestionowania możliwości podpisywania pism przez odciśnięcie faksymile (o ile ustawodawca nie stawia wymogu "własnoręczności" podpisu, bądź nie wskazuje na inna kwalifikowaną formę złożenia akceptu).

Autor:  Coolfor [ 26 lis 2006, 20:44 ]
Tytuł: 

i kurcze więcej nikt nie ma doświadczeń w tym temacie? :mur:

Autor:  wjawor [ 26 lis 2006, 23:43 ]
Tytuł: 

Poszperaj może np. w regulaminach organizacyjnych ( a właściwie zarządzeniach wydanych w tym zakresie ) ministerstw. MSZ ma "na bank" zarządzenie w sprawie zasad używania faksymile podpisu.
Sądzę, że należy się zgodzić z tezami SORBY, że jeśli w OP mamy mowę o podpisie, i o własnopręcznym podpisie to należy uważać, że podpisanie za pomocą faksymile jest dopuszczalne w każdym przypadku, gdy nie wymaga się własnoręcznego podpisu.Co do używania faksymile w USach - też powinno być zarządzenie regulujące zasady przechowywania, używania, niszczenia itd. Jak wspomniał HELVET są używane przez USy to dlaczego nie honorować ich używania przez podatnika ( z ww. zastrzeżeniami ).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/