Teraz jest 04 wrz 2025, 04:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Zapracowani ze Świętokrzyskiej 
Autor Treść postu
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Zapracowani ze Świętokrzyskiej
SK/81/2013                                                 Radom, 2013-02-20


Minister Finansów RP

      

Na podstawie art. 1 ust. 1, art. 2, art. 3 ust. 1 i 2, art. 4 i art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej wnosimy o przekazanie informacji o:

1.        Liczbie ogółem pracowników Ministerstwa Finansów zasiadających w zarządach i radach nadzorczych.
2.        Liczbie sekretarzy i podsekretarzy stanu, dyrektorów i zastępców dyrektorów departamentów, naczelników wydziałów oraz radców ministra (w podziale na te stanowiska), którzy zasiadają w zarządach i radach nadzorczych.
3.        Liczbie sekretarzy i podsekretarzy stanu, dyrektorów i zastępców dyrektorów departamentów, naczelników wydziałów oraz radców ministra (w podziale na te stanowiska), którzy zasiadają w zarządach i radach nadzorczych spółek skarbu państwa (spółek prawa handlowego z udziałem skarbu państwa) i pobierają wynagrodzenia z tego tytułu.
4.        Liczbie sekretarzy i podsekretarzy stanu, dyrektorów i zastępców dyrektorów departamentów, naczelników wydziałów oraz radców ministra (w podziale na te stanowiska) zasiadających w ciałach kolegialnych innych niż zarządy i rady nadzorcze spółek skarbu państwa (spółek prawa handlowego z udziałem skarbu państwa) i pobierających z tego tytułu wynagrodzenia.
5.        Liczbie pracowników Ministerstwa Finansów, którzy posiadają zgodę na dodatkowe zatrudnienie (art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej).
6.        Liczbie urzędników Ministerstwa Finansów prowadzących w 2012 roku za wynagrodzeniem wykłady (szkolenia, itp.).


===




Warszawa, dnia 7 marca 2013 r.


MINISTERSTWO FINANSÓW
BIURO MINISTRA
BMI2/066/2/LEN/2013/RD-16678

Pan
Tomasz Ludwiński
Przewodniczący Sekcji Krajowej
Pracowników Skarbowych NSZZ
„Solidarność”
Ul. Traugutta 52
26-600 Radom

W odpowiedzi na wniosek o przekazanie informacji publicznej znak SK/81/2013 uprzejmie informuję, co następuje:

Ad 1.
W zarządach i radach nadzorczych zasiada aktualnie 44 pracowników Ministerstwa Finansów.
Jednocześnie uprzejmie informuję, że członkowie korpusu służby cywilnej zatrudnieni w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych podlegają przepisom ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.

Ad 2
Liczba sekretarzy i podsekretarzy stanu, dyrektorów i zastępców dyrektorów departamentów, naczelników wydziałów i radców ministra zasiadających w radach nadzorczych i zarządach przedstawia się następująco: sekretarz stanu - 0, podsekretarz stanu - 1, dyrektor departamentu/biura -10, zastępca dyrektora departamentu/biura -12, naczelnik wydziału 12, radca ministra - 6.

Ad 3 i 4
W radach nadzorczych i zarządach spółek Skarbu Państwa nie zasiadają sekretarz i podsekretarze stanu w Ministerstwie Finansów. Członkami rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych zasiada obecnie 1 dyrektor departamentu, 4
zastępców dyrektora departamentu/biura, 3 naczelników wydziałów i 1 radca ministra. Dodatkowo informuję, że Minister Finansów z tytułu przewłaszczonych na rzecz Skarbu Państwa - Ministra Finansów akcji/udziałów jest uprawniony do powołania po jednym członku rady nadzorczej w
niektóiych spółkach grupy PKP. W radach nadzorczych ww. spółek zasiada obecnie 2 dyrektorów departamentu/biura, 4 zastępców dyrektora departamentu/biura, 6 naczelników wydziału oraz 1 radca ministra. W ciałach kolegialnych podmiotów innych niż spółki Skarbu Państwa zasiadają: 1
podsekretarz stanu, 6 dyrektorów departamentu/biura, 4 zastępców dyrektorów departamentu/biura, 1 naczelnik wydziału, 1 radca ministra
Zgodnie z art 4 ust. ustawy z dnia 31 lipca 1981 r. o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe podsekretarz stanu nie pobiera wynagrodzenia z tytułu sprawowania ww. funkcji. Ministerstwo Finansów nie dysponuje informacjami, czy pracownicy zasiadający w
zarządach i ladach nadzorczych spółek Skarbu Państwa oraz ciałach kolegialnych podmiotów innych niż spółki Skarbu Państwa pobierają z tego tytułu wynagrodzenie. Członkowie Korpusu służby cywilnej zatrudnieni urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych, zgodnie art. 10 ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, obowiązani są do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym, zawierającego również dane dotyczące pełnienia funkcji w spółkach lub spółdzielniach, o których mowa w art. 4 ustawy. Informacje zawarte w oświadczeniu o stanie majątkowym stanowią tajemnicę prawnie chronioną i nie podlegają udostępnieniu na zasadach
wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Ad 5.
Na podstawie art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej 33 pracowników Ministerstwa Finansów uzyskało zgody na dodatkowe zatrudnienie. Ponadto, zgodnie z § 9 zarządzenia Nr 1 l/BDG/2009 Dyrektora Generalnego Ministerstwa Finansów z dnia 13 marca 2013 r. w sprawie dodatkowego zatrudnienia oraz zajęcia zarobkowego podejmowanego przez członka korpusu służby cywilnej zatrudnionego w Ministerstwie Finansów powołanie lub oddelegowanie członka korpusu służby cywilnej przez Ministra Finansów m.in. do rad nadzorczych jest równoznaczne z udzieleniem zgody przez Dyrektora Generalnego na podjęcie dodatkowego zatrudnienia lub zajęcia zarobkowego.

Ad 6.
W roku 2012 - 19 urzędników służby cywilnej uzyskało zgody na prowadzenie zajęć dydaktycznych - wykładów, szkoleń itp.

Podmiot udostępniający informację: Minister Finansów
Osoba, która wytworzyła informację oraz odpowiada za treść informacji: Anna Lenkiewicz Naczelnik Wydziału w Biurze Ministra, Sonja Zabłocka Główny specjalista w Biurze Dyrektora Generalnego
Osoba, która udostępniła informację: Agnieszka Niekłań - Wudarska Zastępca Dyrektora Biura Ministra
Data udostępnienia: dnia 7 marca 2013 r.


Agnieszka Niekłań - Wudarska
Zastępca Dyrektora Biura
Ministra

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


07 mar 2013, 21:55
Zobacz profil WWW
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 15:22

 POSTY        75
Post Re: Zapracowani ze Świętokrzyskiej
Wiadomo, duży może więcej.
Ograniczenia powinny być zaostrzone i dotyczyć takich instytucji jak ministerstwa, ewentualnie jeszcze izb skarbowych.
A tak, mamy dodatkowe stwarzanie sytuacji gdzie po cichu pracownicy urzędów skarbowych prowadzą księgowość osobom prowadzącym działalność gospodarczą. Ujmując inaczej uciekanie do szarej strefy. Brawa dla tych na górze, myślących inaczej.

____________________________________
Należy mieć: siłę, aby zmienić to, co się da; cierpliwość, aby przeczekać to, na co nie ma się wpływu oraz mądrość, aby odróżnić jedno od drugiego.


08 mar 2013, 09:13
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA12 lis 2007, 21:00

 POSTY        324
Post Re: Zapracowani ze Świętokrzyskiej
Tymczasem w MF biedaczki tak pracują że aż nogi sobie łamią. Na stronie MF zamieszczono taki oto apel.



Apel do pracowników w związku ze zwiększoną ilością wypadków 2014.03.24 13:12

Szanowni Państwo,
w związku z zauważalnym wzrostem liczby wypadków w drodze do pracy lub z pracy pracowników Ministerstwa Finansów, Biuro Dyrektora Generalnego uprzejmie informuje, że w dziale Sprawy pracownicze / BHP / Wypadek został opublikowany Apel do pracowników w związku ze zwiększoną ilością wypadków.


Można też przeczytać wiele wiekopomnych porad.



W związku z zauważalnym wzrostem liczby wypadków w drodze do pracy lub z pracy Biuro Dyrektora Generalnego pragnie zwrócić się do Państwa z prośbą o zachowanie szczególnej ostrożności podczas poruszania się w drodze do pracy jak i z pracy do domu.

Obecna pora roku charakteryzuje się zmiennością pogody. Z danych statystycznych prowadzonych przez Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. BHP (co potwierdza również GUS) wynika, że najczęstszymi przyczynami wypadków w drodze do pracy lub z pracy są potknięcia lub poślizgnięcia na źle utrzymanych drogach, mokrych, oblodzonych, spękanych, wyszczerbionych płytkach chodnikowych lub nierównych powierzchniach chodników, schodów czy jezdni.


A Ty szanowny skarbowcu wiedziałeś, że trzeba uważać  na śliskich nawierzchniach?

A tak poza tym będzie dyżur telefoniczny pracowników MF. Ciekawe jak kompetentnie będą się wypowiadali...



Już 3 kwietnia pracownicy Ministerstwa Finansów będą pomagać w rozliczeniu zeznań podatkowych. Wystarczy zadzwonić, w godzinach 10.00-13.00 i zapytać naszych ekspertów o radę.

Pracownicy ministerstwa odpowiedzą na pytania z kilku zakresów:

Ulgi, rozliczenie małżonków i osób samotnie wychowujących dzieci tel. 22 694 34 34
Działalność gospodarcza, najem, sprzedaż nieruchomości tel. 22 694 33 33
Opodatkowanie dochodów z kapitałów pieniężnych tel. 22 694 55 88
Opodatkowanie dochodów uzyskanych za granicą tel. 22 694 37 37
Dodatkowo pod numerem tel. 0 514 321 538 specjaliści z Izby Skarbowej w Łodzi odpowiedzą na pytania dotyczące systemu e-Deklaracje i rozliczania przez Internet.

Kolejny dyżur telefoniczny już 10 kwietnia.

Wszyscy, którzy nie zdążyli się jeszcze rozliczyć będą mogli w ten weekend skorzystać z pomocy pracowników resortu finansów. W sobotę 5 kwietnia zapraszamy na Dzień otwarty do urzędów skarbowych, które będą pracować od godz. 9.00 do 13.00. Więcej informacji na stronie http://www.szybkipit.pl.

http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finan ... ANCE_M1vU_


02 kwi 2014, 21:50
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA21 sty 2008, 09:25

 POSTY        65
Post Re: Zapracowani ze Świętokrzyskiej
"Już 3 kwietnia pracownicy Ministerstwa Finansów będą pomagać w rozliczeniu zeznań podatkowych. Wystarczy zadzwonić, w godzinach 10.00-13.00 i zapytać naszych ekspertów o radę."

Słuszna idea. Od kwietnia będę wystawiał manadaty w każdy ostatni czwartek miesiąca od 13.00 do 13.15.


03 kwi 2014, 06:53
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 maja 2008, 10:43

 POSTY        66
Post Re: Zapracowani ze Świętokrzyskiej
nin15                    



"Już 3 kwietnia pracownicy Ministerstwa Finansów będą pomagać w rozliczeniu zeznań podatkowych. Wystarczy zadzwonić, w godzinach 10.00-13.00 i zapytać naszych ekspertów o radę."

Słuszna idea. Od kwietnia będę wystawiał manadaty w każdy ostatni czwartek miesiąca od 13.00 do 13.15.


To słuszna koncepcja, z tym, że mi pasuje wystawianie mandatów w każdą przedostatnią środę miesiąca w ww. godzinach. Bądźmy dzielni skarbowcy, hej! :D


03 kwi 2014, 20:37
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA29 paź 2006, 18:12

 POSTY        118
Post Re: Zapracowani ze Świętokrzyskiej
A mnie szlag trafia gdy wiem, że fryzjerka (bardzo dobra,zarabiająca 5 tys. miesięcznie) obecnie w ciąży, zatrudnia się fikcyjnie na dodatkowym etacie za 3.500 zł.  Zatem jak pójdzie na macierzyński będzie w domu nadal pracowała i pobierała świadczenia od Państwa.
Ale członek korpusu służby cywilnej nie może bez zgody wszystkich świętych zarobić nawet złotówki do tej jałmużny jaka państwo mu daje. Szlag mnie trafia


06 kwi 2014, 07:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 maja 2009, 15:37

 POSTY        969
Post Re: Zapracowani ze Świętokrzyskiej


Prawdziwa zmora polskich podatników [KOMENTARZ]
Postępowania karne skarbowe wszczynane są bardzo często bez podstaw. Najlepszym dowodem jest ogromna liczba tych postępowań - ponad 100 tysięcy spraw każdego roku. Aż tylu przestępstw podatkowych się w Polsce nie popełnia, jest to nierealne. To zmora polskich podatników. Źródło problemu leży w pewnej uchwale NSA sprzed piętnastu lat.
Uchwała nosi numer FPS 6/04. Zezwoliła ona na wydawanie decyzji bez dania podatnikom możliwości wypowiedzenia się w sprawie. Tym samym pozwala ona na łamanie przez aparat podatkowy art. 200 § 1 ordynacji podatkowej, stanowiącego: „Przed wydaniem decyzji organ podatkowy wyznacza stronie siedmiodniowy termin do wypowiedzenia się w sprawie zebranego materiału dowodowego.”
Treść tego przepisu nie powinna budzić żadnych wątpliwości. Organ może odstąpić od wymogu zapoznania jedynie wtedy, gdy postępowanie zostało wszczęte na wniosek podatnika i ma zostać wydana decyzja w całości tenże wniosek uwzględniająca (art. 200 § 2 OP).
Prawa i obowiązki podatnika
Każdy podatnik ma więc prawo (czyli organ ma obowiązek mu to umożliwić) po zakończeniu postępowania, a przed wydaniem decyzji, zapoznać się z całością zgromadzonego przez organ podatkowy materiału dowodowego i wyrazić swoje stanowisko w sprawie. Decyzja może być wydana dopiero po umożliwieniu zapoznania się podatnikowi z tym materiałem. Z prawa tego jedynie podatnik może zrezygnować.
Uchwała NSA zezwoliła na zamierzone łamanie prawa przez aparat podatkowy i jednocześnie pozbawiła wszystkich podatników prawa wynikającego wprost z ustawy. To ma daleko idące konsekwencje. Uchwała przewiduje bowiem, że uchybienie obowiązkowi wyznaczenia siedmiodniowego terminu jest uchybieniem proceduralnym, które tylko może, ale nie musi prowadzić do uchylenia decyzji dotkniętej tym uchybieniem, i to tylko wtedy, gdy wspomniane naruszenie mogło mieć istotny wpływ na wynik sprawy. Oczywisty w tej sytuacji jest wniosek, że uchwała ta to ewidentne udogodnienie dla urzędników kosztem przestrzegania praw podatników.

Praktyka pokazuje niestety, że naruszenia art. 200 OP są częste i celowe, bo pozwalają przykryć opieszałość fiskusa. NSA wydając tę uchwałę nie mógł nie wiedzieć, że fiskus intencjonalnie pomija zapoznawanie podatnika z całością materiału jedynie w sytuacji, gdy opieszałość działania organu groziła przedawnieniem prawa do wydania decyzji. A dzieje się tak tylko wtedy, gdy fiskus zbyt późno rozpoczyna postępowanie kontrolne, na które ma prawie 6 lat. Czyli bardzo długo.
Aparat skarbowy doskonale odczytał intencje NSA zawarte w uchwale FPS 6/04, jako zezwolenie sądu na dalsze łamanie prawa przez fiskusa dla własnej wygody. To zezwolenie sądu na świadome pozbawianie praw podatników przez aparat podatkowy było podstawową przyczyną trwającej od lat patologii, jaką jest od lat bezzasadne wszczynanie postępowań karnych skarbowych jedynie w celu zawieszenia biegu terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych.
Co więcej, sąd administracyjny dał fiskusowi na takie działania kolejną ochronę stwierdzając, że nie może badać zasadności wszczynania postępowań karnych skarbowych. Trudno to odczytać inaczej, niż jako kapitulację sądu administracyjnego przed wykonywaniem swojego konstytucyjnego zadania, jakim jest kontrola działania administracji. W efekcie sąd administracyjny pozostawił obywatela/podatnika jakiejkolwiek kontroli działania administracji odnośnie przestrzegania jego praw.
Sytuację naprawić może jedynie podjęcie przez NSA uchwały wycofującej się ze stanowiska zawartego w uchwale FPS 6/04, czego naturalną konsekwencją będzie zmiana podejścia sądu do kontroli wpływu wszczęcia postępowania karnego skarbowego na zawieszenie biegu przedawnienia.
W ten sposób odbudowane zostaną podstawowe prawa podatnika, w szczególności prawo do działającej zgodnie z prawem administracji. A sąd będzie kontrolował działania administracji, a nie je firmował.
Marek Isański jest twórcą Fundacji Praw Podatnika

źródło: https://wiadomosci.onet.pl/opinie/prawd ... rz/el5j8e9

Pan Marek Isański albo niedoczytał, albo celowo pominął przedostatni akapit uchwały FPS 6/04:


Ewentualne obawy, że treść niniejszej uchwały rozluźni dyscyplinę organów podatkowych w zakresie przestrzegania art. 200 § 1 Ordynacji podatkowej, rozwiać można konstatacją, że nawet oddalenie skargi w danej sprawie nie usprawiedliwia naruszenia prawa, a za naruszenie prawa urzędnik ponosi odpowiedzialność, także dyscyplinarną. Zgodnie z art. 155 § 1 P.p.s.a. skład orzekający sądu administracyjnego może w formie postanowienia poinformować właściwe organy lub ich organy zwierzchnie o wspomnianych wyżej naruszeniach prawa. Ponadto Prezes Naczelnego Sądu Administracyjnego może na podstawie art. 15 § 2 ustawy z dnia 25 lipca 2002 r. - Prawo o ustroju sądów administracyjnych (Dz. U. Nr 153, poz. 1269) informować Prezesa Rady Ministrów o wadliwym funkcjonowaniu organów podatkowych. Są zatem mechanizmy reagowania na sytuacje patologiczne.


A może by tak ktoś z tych zapracowanych na Świętokrzyskiej jednak zareagował?
Pozostawienie tego typu komentarzy bez odpowiedzi również buduje nasz wizerunek :mur:

____________________________________
Osiem lat podstawówki, cztery liceum, potem pięć - bite! - studiów, dyplom z wyróżnieniem, dwadzieścia lat praktyki, i oto mi płacą, jakby ktoś dał mi w mordę


Ostatnio edytowano 30 sie 2019, 06:35 przez Leibowitz, łącznie edytowano 1 raz



30 sie 2019, 06:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: