Nowoczesna administracja skarbowa - czyli co nam szykują?
Autor
Treść postu
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->elyta z MF" pochodzi rodem z kosmosu<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Tylko nie z kosmosu, proszę.
____________________________________ <!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->ex iniuria non oritur ius - z bezprawia nie rodzi się prawo<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Ostatnio edytowano 12 lut 2007, 13:50 przez kaktus, łącznie edytowano 1 raz
12 lut 2007, 09:00
Tu <a href="http://kprm.gov.pl/bip/070322czas_pracy.pdf" target="_blank">http://kprm.gov.pl/bip/070322czas_pracy.pdf</a> znalazłem cóś takiego:
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Projekt z 16 marca 2007 r. ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia …………………2007 r. w sprawie czasu pracy pracowników urzędów administracji rządowej Na podstawie art. 67 ust. 3 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 170, poz. 1218, Nr 218, poz. 1592 i Nr 249, poz. 1832) oraz art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 86, poz. 953, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje: § 1. Rozporządzenie określa zasady ustalania rozkładu czasu pracy w tygodniu oraz jego wymiaru w poszczególnych dniach tygodnia, obowiązującego członków korpusu służby cywilnej oraz pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej, zatrudnionych w urzędach administracji rządowej, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej oraz w art. 1 ust. 1 pkt 12 i 14 i ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych. § 2. Dyrektor generalny urzędu (kierownik urzędu) ustala rozkład i wymiar czasu pracy członków korpusu służy cywilnej i pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej, zwanych dalej „pracownikami”, biorąc pod uwagę, że praca w urzędach powinna być wykonywana od poniedziałku do piątku w godzinach między 8:15 a 16:15. § 3. 1. Dyrektor generalny urzędu (kierownik urzędu) może ustalić rozkład i wymiar czasu pracy pracowników, obejmujący nieprzerwanie osiem godzin na dobę między godzinami 7.00 a 18.00, w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością zapewnienia sprawnej pracy urzędu i zróżnicowanym charakterem wykonywanych zadań. 2. W urzędach, w których wykonywane są zadania związane z obsługą interesantów, rozkład i wymiar czasu pracy pracowników powinien być ustalony w taki sposób, aby co najmniej w jednym dniu tygodnia zadania te były wykonywane w godzinach między 8.00 a 18.00. 3. Ze względu na szczególny charakter pracy wykonywanej w komórce organizacyjnej lub na stanowisku pracy, w rozkładzie czasu pracy pracowników zatrudnionych w tej komórce lub na tym stanowisku pracy, dzień tygodnia niebędący dniem pracy w urzędzie może być ustalony dniem pracy, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami urzędu. 1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1071, Nr 123, poz. 1353 i Nr 128, poz. 1403, z 2002 r. Nr 1, poz. 18, Nr 153, poz. 1271 i Nr 240, poz. 2052, z 2003 r. Nr 228, poz. 2256, z 2005 r. Nr 10, poz. 71 i Nr 169, poz. 1417 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1218, Nr 218, poz. 1592. 4. W razie ustalania rozkładu lub wymiaru czasu pracy w sposób, o którym mowa w ust. 1 i 3, dyrektor generalny urzędu (kierownik urzędu) powinien uwzględnić ważne względy osobiste lub rodzinne pracowników, a także przysługujące pracownikowi prawo do nieprzerwanego odpoczynku. § 4. Dyrektor generalny urzędu (kierownik urzędu), na wniosek pracownika, może udzielić mu dnia wolnego od pracy w dniu pracy, przypadającym między dniami niebędącymi dniami pracy w urzędzie, pod warunkiem odpracowania czasu wolnego w tym samym okresie rozliczeniowym, w terminie uzgodnionym z bezpośrednim przełożonym pracownika. § 5. Tygodniowy czas pracy pracownika łącznie z godzinami przepracowanymi poza normalnymi godzinami pracy nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym. § 6. Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 kwietnia 2000 r. w sprawie zasad ustalania rozkładu i wymiaru czasu pracy pracowników urzędów administracji rządowej (Dz. U. Nr 28, poz. 350, z 2002 r. Nr 24, poz. 246 oraz z 2004 r. Nr 225, poz. 2558). § 7. Rozporządzenie wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia ogłoszenia. Za zgodność pod względem prawnym i redakcyjnym<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Czyli że co, że dzień tygodnia nie będący dniem pracy w urzędzie może być ustalony ośmiogodzinnym dniem pracy poza urzędem w godzinach od 8:00 do 18:00? To przechodzi ludzkie pojęcie. :blink:
____________________________________ <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Kiedy państwo czyni pracę absurdalnie drogą, obywatele ratują się zdrowym rozsądkiem.<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Ostatnio edytowano 12 kwi 2007, 06:39 przez Andrzej, łącznie edytowano 1 raz
11 kwi 2007, 21:45
Więc nasi koledzy, którzy kolędują np. co niedzielę pod kościołem, mogą tam zostać na trwałe?
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
Ostatnio edytowano 12 kwi 2007, 06:39 przez Drago, łącznie edytowano 1 raz
11 kwi 2007, 22:04
A propos taka anegdotka. W wyniku kontroli stosownego organu stwierdzono, że jeden lekarz nabrał tyle etatów, pół-etatów i ćwierć-etatów, że wyszło, iż pracował 25 h na dobę. W efekcie swoich praktyk lekarz ten stanął wkrótce przez Sądem. Sędzia dążąc do wyjaśnienia wszelkich okoliczności faktycznych zapytał lekarza: "Jak oskarżonemu udało się pracować 25 h na dobę?". Na co lekarz: "Panie Sędzio, to proste, po prostu wstawałem godzinę wcześniej".
Ostatnio edytowano 12 kwi 2007, 06:40 przez zoltar7, łącznie edytowano 1 raz
11 kwi 2007, 23:02
ANDRZEJ, czy przepis odnoszacy się do administracji rządowej obowiązuje adminstrację terenową? Bo jeśli tak to zamiast dwóch dni w tygodniu do 17, urząd będzie pracował raz w tygodniu do 18.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
Ostatnio edytowano 13 kwi 2007, 06:52 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz
12 kwi 2007, 15:49
Dlaczego praca zawsze od 8.15 do 16.15? W wielu miejscowościach przyjęto wcześniejsze godziny np. 7.30 lub nawet 7.00 i są one dostosowane do warunków lokalnych, czasu otwarcia przedszkoli, świetlic szkolnych itp. Skoro przedszkole mojego dziecka jest otwarte TYLKO do 16.15 to przy obecnej prorodzinnej polityce mogę: a) wyjechać do Londynu, b) olać ten p....y urząd, c) wyjechać do Londynu. Wyznaczenie indywidualnego czasu pracy odpada, bo moje kierownictwo NIGDY nie udziela na niego zgody, jak i w innych przypadkach NIGDY nie staje po stronie pracownika... Jeżeli jest jeszcze czas na konsultacje (a chyba to 30 dni) to Inspektorze proszę o interwencję. Dlaczego po raz kolejny Polska = Warszafka?
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
Ostatnio edytowano 13 kwi 2007, 06:53 przez supersaper, łącznie edytowano 1 raz
12 kwi 2007, 18:59
tranqilo
ANDRZEJ, czy przepis odnoszący się do administracji rządowej obowiązuje administrację terenową? Bo jeśli tak to zamiast dwóch dni w tygodniu do 17, urząd będzie pracował raz w tygodniu do 18.
supersaper
(...) przy obecnej prorodzinnej polityce mogę: a) wyjechać do Londynu, b) olać ten p....y urząd, c) wyjechać do Londynu. (...)
Nie tylko Londyn, bo jeszcze d) wyjechać do Islandii, e) wyjechać do Norwegii, f) wyjechać do Holandii...
Jednakowoż Włoch bym nie polecał.
____________________________________ <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Kiedy państwo czyni pracę absurdalnie drogą, obywatele ratują się zdrowym rozsądkiem.<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Ostatnio edytowano 13 kwi 2007, 06:54 przez Andrzej, łącznie edytowano 1 raz
12 kwi 2007, 20:45
Czy w czasach kryzysu ministerstwo na to stać?
Jan Vincent - Rostowski Minister Finansów
Elżbieta Suchocka-Roguska Sekretarz Stanu
Elżbieta Chojna-Duch Podsekretarz Stanu
Andrzej Parafianowicz Podsekretarz Stanu
Jacek Dominik Podsekretarz Stanu
Ludwik Kotecki Podsekretarz Stanu
Dariusz Daniluk Podsekretarz Stanu
Katarzyna Zajdel - Kurowska Podsekretarz Stanu
Jacek Kapica Podsekretarz Stanu
Maciej H. Grabowski Podsekretarz Stanu
Czy tyle osób w randze podsekretarza stanu jest naprawdę koniecznie do dobrego wykonywania swojej pracy, czy to tylko kolejne bizancjum w naszym rzadzie?
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
29 sty 2009, 18:38
Drago
Czy w czasach kryzysu ministerstwo na to stać?
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec--> Jan Vincent - Rostowski Minister Finansów
Elżbieta Suchocka-Roguska Sekretarz Stanu
Elżbieta Chojna-Duch Podsekretarz Stanu
Andrzej Parafianowicz Podsekretarz Stanu
Jacek Dominik Podsekretarz Stanu
Ludwik Kotecki Podsekretarz Stanu
Dariusz Daniluk Podsekretarz Stanu
Katarzyna Zajdel - Kurowska Podsekretarz Stanu
Jacek Kapica Podsekretarz Stanu
Maciej H. Grabowski Podsekretarz Stanu
Czy tyle osób w randze podsekretarza stanu jest naprawdę koniecznie do dobrego wykonywania swojej pracy, czy to tylko kolejne bizancjum w naszym rzadzie? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Daj spokój! Czy naprawdę sądzisz, że wszyscy pracują? Zacytuję pewnego sławnego (ś.p.) biznesmena. Kierował firmą z setkami lat tradycji, działającą do dziś. Znał się zatem na rzeczy. Na pytanie ile osób pracuje w jego firmie odpowiedział - najwyżej połowa.
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
29 sty 2009, 18:42
Tu aż prosi się o przysłowie: "Gdzie kucharek sześć to nie ma co jeść".
29 sty 2009, 18:46
Sprywatyzować urzędy! Tak będzie najbardziej nowocześnie
____________________________________ Wszystko jest prawdą dla pewnej określonej wartości "prawdy"
29 sty 2009, 21:30
Ciekawa rozmowa ekspertów na najwyższym szczeblu - relacja <a href="http://pl.youtube.com/watch?v=txpVEPXcJr4&feature=related" target="_blank">t u t a j</a>
____________________________________ always look on the bright side of life
30 sty 2009, 09:42
Zacytuję pewnego sławnego (ś.p.) biznesmena. Kierował firmą z setkami lat tradycji, działającą do dziś. Znał się zatem na rzeczy. Na pytanie ile osób pracuje w jego firmie odpowiedział - najwyżej połowa.
J.P. II miał poczucie humoru...
a czemu aż tylu podsekretarzy? Dobry szef pracuje w pocie czoła... swoich pracowników
30 sty 2009, 10:02
A co jeśli w dziale VAT pracuje 10 osób z tego 7 jest "nowych" na czas określony? Ciekawe czy ktoś tam na Olimpie myśli...
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
Ostatnio edytowano 30 sty 2009, 19:25 przez Drago, łącznie edytowano 1 raz
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników