Wszystko ładnie pięknie, niektórym drogowym wariatom mandaty się należą i to te z górnej półki, ale ten język?! to nie jest karalne?
16 lip 2013, 15:33
Re: Akcja "weź paragon"
"17 mandatów na głowę! To jest najmniejszy limit! I nie słyszę, że się k... nie chciało. K...! K...! Od kiedy? Od razu, od następnego dnia. Najgorsi jesteśmy! Inni potrafią zrobić po 12, 13 mandatów, a Toruń ni ch... Cztery i pół mandatu na łeb i to jest maksymalnie, co mogą!".
Bo inni wystawiają więcej! Skąd my to znamy?
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
16 lip 2013, 17:02
Re: Akcja "weź paragon"
U nas, chodzą pracownicy OB, PP, KS, a nawet z z księgowości. Naczelnik upoważnił kilka osób do nakładania mandatów. My nie chodzimy na kontole a na czynności sprawdzające, na legitymację. I albo spisujemy protokół z czynności sprawdzających albo nakładamy mandat. Kontrola nie uczestniczy w akcji.
16 lip 2013, 17:28
Re: Akcja "weź paragon"
Harakiri
nVodka
Mam takie pytanie, czy ktoś (związki zawodowe?) zgłaszał do PIPu czy innej instytucji fakt, że pracownicy skarbówki są zmuszani przez swoich pracodawców do robienia za własne pieniądze niepotrzebnych zakupów? Czy to nie narusza przypadkiem jakiegoś artykułu kodeksu pracy? Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby pracownik budowy z własnej kieszeni kupował cegły, a kierowca ciężarówki tankował samochód...
Pracownicy nie zgłaszają do ZZ takich przypadków. Wręcz przeciwnie - twierdzą, że odbywa się wszystko w oparciu o obserwację - bez konieczności dokonania zakupu.
1. Celem kontroli jest wypisanie jak największej liczby mandatów. 2. Wypisanie mandatu zależy od czynników losowych. 1 i 2 => aby sprawdzić efektywność kontrolujących NUS sprawdza nie ilość mandatów wystawionych podczas akcji, tylko liczbę "obserwacji" Aby obserwacja została uznana za odbytą pracownicy muszą mieć jakiś dowód, że jej dokonali, może to być albo paragon, albo protokół podpisany przez "kontrolowanego". Efekt jest taki, że pracownicy, aby wykazać się efektywnością robią duże zakupy (za własne pieniądze...), więc maja dużo paragonów, więc NUS podwyższa liczbę wymaganych obserwacji na godzinę, więc pracownicy już w ogóle nie bawią się w robienie protokołów, tylko wydają majątek na niepotrzebne zakupy... To tak, jakby kierowcy ciężarówki kazać przewieźć towar z miejsca na miejsce, ale nie dać mu paliwa. Jak chce to zrobić szybko i bezwysiłkowo, to niech sam zatankuje! Jak nie to przecież do niczego go nie zmuszamy, może w rękach przenieść towar... A że wtedy nie zmieści się w regulaminowym czasie pracy? Inni się mieszczą!
16 lip 2013, 17:53
Re: Akcja "weź paragon"
W czasie tej akcji można zauważyć - co jest wręcz przerażające -, że mały biznes upada. Wielkie hipermarkety i galerie dały im radę. Co kawałek sklep zamknięty, albo w trakcie likwidacji. Zostają tylko ciucholandy, apteki, kantory i banki. To jest owoc obecnych rządów. A mandaty można wystawiać tylko w takich sklepikach, bo w hipermarketach wszystko idzie przez kasy. Wnioski ......
18 lip 2013, 06:19
Re: Akcja "weź paragon"
gaagaaz
W czasie tej akcji można zauważyć - co jest wręcz przerażające -, że mały biznes upada. Wielkie hipermarkety i galerie dały im radę. Co kawałek sklep zamknięty, albo w trakcie likwidacji. Zostają tylko ciucholandy, apteki, kantory i banki. To jest owoc obecnych rządów. A mandaty można wystawiać tylko w takich sklepikach, bo w hipermarketach wszystko idzie przez kasy. Wnioski ...
Ja mam inne wrażenia z mandatów wejście na kasę przez większość przedsiębiorców pomimo zmniejszonego limitu nie nastąpi. Kwoty jakie wpisują w ewidencjach sprzedaży są śmieszne. I tu pytanie do kolegów i koleżanek US czy wy jeszcze wzywacie podatników do sporządzenia remanentu w trakcie roku?
18 lip 2013, 06:30
Re: Akcja "weź paragon"
Tak zarządzamy remanent podatnikom nie płacącym w ciągu roku zaliczek na PIT
18 lip 2013, 10:47
Re: Akcja "weź paragon"
A nas zainteresowany pewne aspekty prawne związane z akcją mandatową. Zadaliśmy pytania MF - może otrzymamy też odpowiedzi?
1. Na jakiej podstawie prawnej pracownicy urzędów skarbowych nakładają mandaty na podatników znajdujących się we właściwości miejscowej innych urzędów skarbowych (naczelników tych urzędów skarbowych)? 2. Czy mandaty nałożone na podmioty będące we właściwości innych naczelników nie są mandatami nieważnymi od samego momentu wystawienia, czyli mandatami nie wywołującymi skutków prawnych? 3. Czy kwoty uzyskane przez urzędy skarbowe w drodze mandatów nieważnych z mocy prawa nie powinny zostać zwrócone podatnikom jako kwoty pobrane nienależnie? 4. Na jakiej podstawie prawnej pracownicy urzędów skarbowych mogą nakładać mandaty po godzinach pracy? Czy do takich czynności nie powinno się dać pracownikowi delegacji służbowej lub polecenia służbowego wykonywania pracy po godzinach funkcjonowania urzędu? 5. Jeśli pracownicy nie otrzymują delegacji służbowej albo polecenia wykonywania pracy w godzinach nadliczbowych to czy w takim razie korzystają w trakcie wykonywania czynności, które nie są prawnie czynnościami służbowymi (nie ma żadnej podstawy do ich wykonania), z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych? 6. Jeśli pracownik nakładający mandaty nie posiada delegacji służbowej albo polecenia wykonywania określonej pracy w godzinach nadliczbowych, to czy czynności przez niego dokonane (nałożenie mandatu) są czynnościami prawnie ważnymi? 7. Czy nakładanie mandatów w godzinach po zakończeniu pracy urzędu nie powinno skutkować uznaniem tego czasu pracy za pracę w godzinach nadliczbowych? 8. Jeśli pracownik nakładający mandaty nie posiada delegacji służbowej albo polecenia wykonywania określonej pracy w godzinach nadliczbowych to czy czynności przez niego dokonane (nałożenie mandatu) będą kwalifikować się do uznania tych godzin za godziny nadliczbowe? 9. Z jakich środków finansowane są wynagrodzenia za mandaty? Czy nie są uszczuplane w ten sposób środki na wynagrodzenia przeznaczone dla wszystkich pracowników - jakich? Czy może pochodzą one ze specjalnych środków przyznanych przez Ministra Finansów - jakich? Ile wynoszą te środki? 10. Jaki prawny charakter ma dokonywanie zakupów w punktach handlowych lub usługowych przez pracowników urzędów skarbowych? Czy jest to czynność służbowa? W przypadku uznania, że jest to czynność służbowa, czy pracownik ma prawo domagać się od naczelnika urzędu zwrotu kosztów poniesionych w trakcie akcji nakładania mandatów? 11. Czy nakłanianie pracowników do nakładania mandatów w godzinach poza służbowych i nie w swojej właściwości miejscowej nie stanowi przekroczenia uprawnień (przestępstwa urzędniczego z art 231 KK)), polegającego na podjęciu przez funkcjonariusza publicznego działania w przypadku, gdy obowiązek na nim spoczywający polegał na powstrzymaniu się od takiego działania.
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
20 lip 2013, 05:20
Re: Akcja "weź paragon"
inspektor
A nas zainteresowany pewne aspekty prawne związane z akcją mandatową. Zadaliśmy pytania MF - może otrzymamy też odpowiedzi?
1. Na jakiej podstawie prawnej pracownicy urzędów skarbowych nakładają mandaty na podatników znajdujących się we właściwości miejscowej innych urzędów skarbowych (naczelników tych urzędów skarbowych)? 2. Czy mandaty nałożone na podmioty będące we właściwości innych naczelników nie są mandatami nieważnymi od samego momentu wystawienia, czyli mandatami nie wywołującymi skutków prawnych? 3. Czy kwoty uzyskane przez urzędy skarbowe w drodze mandatów nieważnych z mocy prawa nie powinny zostać zwrócone podatnikom jako kwoty pobrane nienależnie? 4. Na jakiej podstawie prawnej pracownicy urzędów skarbowych mogą nakładać mandaty po godzinach pracy? Czy do takich czynności nie powinno się dać pracownikowi delegacji służbowej lub polecenia służbowego wykonywania pracy po godzinach funkcjonowania urzędu? 5. Jeśli pracownicy nie otrzymują delegacji służbowej albo polecenia wykonywania pracy w godzinach nadliczbowych to czy w takim razie korzystają w trakcie wykonywania czynności, które nie są prawnie czynnościami służbowymi (nie ma żadnej podstawy do ich wykonania), z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych? 6. Jeśli pracownik nakładający mandaty nie posiada delegacji służbowej albo polecenia wykonywania określonej pracy w godzinach nadliczbowych, to czy czynności przez niego dokonane (nałożenie mandatu) są czynnościami prawnie ważnymi? 7. Czy nakładanie mandatów w godzinach po zakończeniu pracy urzędu nie powinno skutkować uznaniem tego czasu pracy za pracę w godzinach nadliczbowych? 8. Jeśli pracownik nakładający mandaty nie posiada delegacji służbowej albo polecenia wykonywania określonej pracy w godzinach nadliczbowych to czy czynności przez niego dokonane (nałożenie mandatu) będą kwalifikować się do uznania tych godzin za godziny nadliczbowe? 9. Z jakich środków finansowane są wynagrodzenia za mandaty? Czy nie są uszczuplane w ten sposób środki na wynagrodzenia przeznaczone dla wszystkich pracowników - jakich? Czy może pochodzą one ze specjalnych środków przyznanych przez Ministra Finansów - jakich? Ile wynoszą te środki? 10. Jaki prawny charakter ma dokonywanie zakupów w punktach handlowych lub usługowych przez pracowników urzędów skarbowych? Czy jest to czynność służbowa? W przypadku uznania, że jest to czynność służbowa, czy pracownik ma prawo domagać się od naczelnika urzędu zwrotu kosztów poniesionych w trakcie akcji nakładania mandatów? 11. Czy nakłanianie pracowników do nakładania mandatów w godzinach poza służbowych i nie w swojej właściwości miejscowej nie stanowi przekroczenia uprawnień (przestępstwa urzędniczego z art 231 KK)), polegającego na podjęciu przez funkcjonariusza publicznego działania w przypadku, gdy obowiązek na nim spoczywający polegał na powstrzymaniu się od takiego działania.
nic dodać, nic ująć:)
20 lip 2013, 08:25
Re: Akcja "weź paragon"
A ja jeszcze dodałbym jedno: czy zmuszanie podwładnych do nakładania mandatów w określonej wysokości (minimum w jakimś okresie) i liczbie (minimum w jakimś okresie) nie narusza prawa? Na skarbowcach był kiedyś taki wyrok w sprawie oceny negatywnej dla inspektora kontroli skarbowej za to że nie wręczył wymaganej liczby mandatów. Nie mogę tego znaleźć ale to było chyba w UKS Kraków.
Ostatnio edytowano 20 lip 2013, 10:05 przez ange, łącznie edytowano 1 raz
20 lip 2013, 10:04
Re: Akcja "weź paragon"
A ja ostatnio podczas prowadzenia akcji mandatowej uświadomiłam sobie, że jesteśmy parą bezbronnych kobiet, nikt nie wie w jakim miejscu się znajdujemy, a nastawienie ludzi do naszej pracy jest często bardzo negatywne - i przestraszyłam się... W związku z tym mam pytanie na jakiej podstawie przełożeni wydają nam polecenia, których wykonanie może zagrażać naszemu życiu i zdrowiu?
21 lip 2013, 21:50
Re: Akcja "weź paragon"
Wydaje mi się, że każda praca zagraża zdrowiu i życiu. A jeśli ktoś się nie nadaje do pracy w urzędzie skarbowym to cóż, nie każdy musi być skarbowcem
21 lip 2013, 22:22
Re: Akcja "weź paragon"
nVodka, z całym szacunkiem ale komentarz nie na miejscu. Ja też jestem kobietą i na akcje zawsze chodze z kolegą. Sorry ale jeśli chodzi o pieniądze to różnie ludzie reagują a ja nie ma zamiaru ryzykować własnym zdrowiem, nie dla jakiegoś..., który wymyslił tą całą zmasowana akcję ścigania drobnych podatników zamiast sprawdzania tych co naprawdę kręcą wałki "zgodnie z prawem"
22 lip 2013, 09:02
Re: Akcja "weź paragon"
Obawiam się Inspektorze, że w piśmie do MF wykazałeś się brakiem znajomości procedury karnej. Szkoda, że przed wysłaniem pisma nie skonsultowałeś się z kimś. Odpowiadając na Twoje pytania: Ad 1. Wykroczenie skarbowe jest popełnione w miejscu gdzie sprawca działał lub zaniechał działania. Nie ważne "czyj to podatnik", jeśli nie wydał paragonu z kasy umieszczonej na "moim" terenie - ja jestem właściwy. Ad 2 . Nie ma w KKS ani w KPK pojęcia naważności mandatu. KPK zawiera wyłącznie przepisy o właściwości sądu i tylko z naruszeniem właściwości sądowej wiąże nieważność orzeczenia.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników