Forum skarbowców
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/

przesunięcia towaru
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=16&t=756
Strona 1 z 1

Autor:  tomcio [ 31 paź 2007, 20:58 ]
Tytuł: 

Podatnik opodatkowany ryczałtem, prowadzi działalność w trzech miejscach ale nie dokonuje przesunięć towarów , tłumaczy, że nie wiedział o czymś takim.Jak potraktować takie zachowanie, czy podlega któremuś- kolwiek wykroczeniu? Co o tym sądzicie?

Autor:  wjawor [ 02 lis 2007, 09:02 ]
Tytuł: 

tomcio                    



Podatnik opodatkowany ryczałtem, prowadzi działalność w trzech miejscach ale nie dokonuje przesunięć towarów , tłumaczy, że nie wiedział o czymś takim...

Rzadko mam do czynienia z ryczałtem, ale z czego wnosisz, że ma taki obowiązek ?
Z tego co pamiętam to ryczałtowcy są obowiązani posiadać i przechowywać dowody zakupu towarów, prowadzić wykaz środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, ewidencję wyposażenia oraz ewidencję przychodów + sporządzać spisy z natury na koniec każdego roku.
A przesunięcia towarów ? I co by mieli z tym robić ?

Autor:  tomcio [ 02 lis 2007, 21:03 ]
Tytuł: 

PODSTAWA PRAWNA • Par. 8 ust.4 rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. nr 152, poz. 1475 ze zm.).

I to stosuje się również do ryczałtu.



A może się nie stosuje, czy ktoś mądry pomoże?

Autor:  elsinore [ 02 lis 2007, 21:38 ]
Tytuł: 

Jeśli już mowa o przesunięciach towarów handlowych to raczej § 9 ust.4 powołanego rozporządzenia, zgodnie z którym:
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->W przypadku dokonywania przesunięć (przerzutów) towarów handlowych oraz materiałów podstawowych między zakładami należącymi do tego samego podatnika, podatnik dokumentuje te zdarzenia dowodami wewnętrznymi, zwanymi dalej "dowodami przesunięć". Dowody te sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden przechowywany jest w zakładzie, z którego dokonano przesunięcia towaru lub materiału, a drugi - w zakładzie, w którym przyjęto te towary lub materiały. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Przeleciałem pobieżnie obowiązki ryczałtowców (w szczególności art.15, 20 i 21 ustawy PPE) ale na ślad takowego jak opisujesz obowiązku nie natrafiłem.

Autor:  ronin0767 [ 02 lis 2007, 22:30 ]
Tytuł: 

tomcio                    



Podatnik opodatkowany ryczałtem, prowadzi działalność w trzech miejscach ale nie dokonuje przesunięć towarów , tłumaczy, że nie wiedział o czymś takim.Jak potraktować takie zachowanie, czy podlega któremuś- kolwiek wykroczeniu? Co o tym sądzicie?

I dlatego kocham inaczej to nasze czasami idiotyczne prawo. Gdybym był przedsiębiorcą, to takie obowiązki miałbym głęboko w  :dupa: . Zamiast zarabiać na życie bym pisał i pisał i pisał, tylko w jakim celu ...

Autor:  wjawor [ 03 lis 2007, 11:02 ]
Tytuł: 

tomcio                    



...A może się nie stosuje,...
:piwo:

Autor:  tomcio [ 04 lis 2007, 15:17 ]
Tytuł: 

Coś mi się obiło o uszy, ale nie jestem pewien,  że przepisy o przesunięciach na KPiR stosuje się też dla ryczałtu, jednaknie wiem z których  przepisów to  wynika.

Autor:  wjawor [ 04 lis 2007, 17:11 ]
Tytuł: 

Nie polecam stosowania prawa na zasadzie
tomcio                    



Coś mi się obiło o uszy,...
:D

Autor:  elsinore [ 04 lis 2007, 17:46 ]
Tytuł: 

Słów kilka o przesunięciu towarów:
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Czy przesunięcie towarów między placówkami handlowymi należącymi do podatnika wymaga dokumentowania oraz korekty zapisów księgowych?
Na wstępie należy wyjaśnić, że pod pojęciem przedsiębiorstwa wielozakładowego rozumie się działalność prowadzoną w oparciu o kilka zespołów składników materialnych i niematerialnych, jakimi są w szczególności sklepy, zakłady, punkty usługowe, przeznaczone do realizacji określonych zadań gospodarczych. Powyższa definicja wynika z § 3 pkt 10 ww. rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

Podatnik, który wykonuje działalność gospodarczą w ramach przedsiębiorstwa wielozakładowego może prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów:

- wspólną dla całego przedsiębiorstwa w miejscu wskazanym jako siedziba podatnika, pod warunkiem, że w poszczególnych zakładach będą prowadzone ewidencje sprzedaży albo

- odrębnie dla każdego zakładu.

Skutki dokonywania przesunięć towarów między poszczególnymi zakładami zależą od przyjętego w przedsiębiorstwie systemu księgowego.

W przypadku gdy w przedsiębiorstwie wielozakładowym prowadzona jest jedna księga, co do zasady, koszty nabycia towaru podlegają w niej zaksięgowaniu w momencie dostarczenia towaru do któregokolwiek z zakładów. Zatem późniejsze przenoszenie towaru między zakładami nie wymaga dokonywania zapisów księgowych.

Inaczej kwestia ta przedstawia się w sytuacji odrębnego prowadzenia ksiąg podatkowych dla poszczególnych zakładów. Wówczas konieczne jest zaewidencjonowanie przesunięcia towaru zarówno w księdze zakładu przekazującego jak i przyjmującego towar. Zdarzenie to powinno być zaksięgowane w następujący sposób:

- w księdze zakładu, z którego pobrano towar należy pomniejszyć wartość towaru wykazaną w kolumnie 10 ("Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu"); korekty należy dokonać, wpisując wartość przenoszonych towarów według ceny zakupu ze znakiem minus lub na czerwono;

- w księdze zakładu, do którego towar przesunięto w kolumnie 10 ("Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu") należy zaksięgować wartość przyjętego towaru;

- dodatkowo w kolumnie 17 ("Uwagi") w obu księgach można odnotować odpowiednio - nazwę zakładu, do którego towar przesunięto oraz nazwę zakładu, z którego towar został przesunięty.

Podstawą zapisu dotyczącego przesunięcia towaru jest dowód księgowy zwany dowodem przesunięcia. Jest to wewnętrzny dowód księgowy sporządzany przez podatnika. W myśl § 9 ust. 5 ww. rozporządzenia, dowód ten powinien zawierać co najmniej następujące dane: numer kolejny wpisu, datę dokonania przesunięcia, nazwę towarów lub materiałów oraz ich ilość i wartość obliczoną według cen zakupu. Ponadto dowód powinien być podpisany przez osobę uprawnioną do udokumentowania przeprowadzonej operacji gospodarczej (§ 12 ust. 3 pkt 2 ww. rozporządzenia).

Należy dodać, iż w przedsiębiorstwie wielozakładowym, dla którego podatnik prowadzi jedną księgę podatkową przesunięcie towarów również może wymagać sporządzenia dowodu przesunięcia. Konieczność taka powstanie, jeżeli:

- podatnik nabędzie towar dla jednego zakładu, którego nazwę wskaże na dowodzie zakupu, a następnie zdecyduje o przeniesieniu tego towaru do innego zakładu oraz

- dostawa towaru zostanie dokonana do więcej niż jednego zakładu.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

źródło: Przegląd Podatku Dochodowego nr 14  z dnia 2006-07-20

Autor:  wjawor [ 04 lis 2007, 19:28 ]
Tytuł: 

elsinore                    



Słów kilka o przesunięciu towarów:
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Czy przesunięcie towarów między placówkami handlowymi należącymi do podatnika wymaga dokumentowania oraz korekty zapisów księgowych? ...


źródło: Przegląd Podatku Dochodowego nr 14  z dnia 2006-07-20
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

No to Tomcio, chyba już masz tyle materiału do przemyśleń, że możesz zajrzeć wreszcie do ustaw i ew. przepisów wykonawczych. :D

Autor:  tomcio [ 04 lis 2007, 20:34 ]
Tytuł: 

Dzięki. Wszystko o czym piszecie dotyczy KPiR, dalej więc pozostaje pytanie czy na ryczałcie trzeba dokonywać przesunięć czy nie? Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dla ryczałtu oraz ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne
w żadnym paragrafie nie poruszają tego problemu, jak jest więc prawidłowo przesunięcia mają być czy nie?

Autor:  elsinore [ 04 lis 2007, 20:44 ]
Tytuł: 

tomcio                    



[...] Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dla ryczałtu oraz ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w żadnym paragrafie nie poruszają tego problemu, jak jest więc prawidłowo przesunięcia mają być czy nie?


... twardy jesteś...

Autor:  wjawor [ 04 lis 2007, 20:46 ]
Tytuł: 

tomcio                    



nie

<_<

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/