Forum skarbowców http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/ |
|
przesunięcia towaru http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=16&t=756 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomcio [ 31 paź 2007, 20:58 ] |
Tytuł: | |
Podatnik opodatkowany ryczałtem, prowadzi działalność w trzech miejscach ale nie dokonuje przesunięć towarów , tłumaczy, że nie wiedział o czymś takim.Jak potraktować takie zachowanie, czy podlega któremuś- kolwiek wykroczeniu? Co o tym sądzicie? |
Autor: | wjawor [ 02 lis 2007, 09:02 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
Rzadko mam do czynienia z ryczałtem, ale z czego wnosisz, że ma taki obowiązek ? Z tego co pamiętam to ryczałtowcy są obowiązani posiadać i przechowywać dowody zakupu towarów, prowadzić wykaz środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, ewidencję wyposażenia oraz ewidencję przychodów + sporządzać spisy z natury na koniec każdego roku. A przesunięcia towarów ? I co by mieli z tym robić ? |
Autor: | tomcio [ 02 lis 2007, 21:03 ] |
Tytuł: | |
PODSTAWA PRAWNA • Par. 8 ust.4 rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. nr 152, poz. 1475 ze zm.). I to stosuje się również do ryczałtu. A może się nie stosuje, czy ktoś mądry pomoże? |
Autor: | elsinore [ 02 lis 2007, 21:38 ] |
Tytuł: | |
Jeśli już mowa o przesunięciach towarów handlowych to raczej § 9 ust.4 powołanego rozporządzenia, zgodnie z którym: <!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->W przypadku dokonywania przesunięć (przerzutów) towarów handlowych oraz materiałów podstawowych między zakładami należącymi do tego samego podatnika, podatnik dokumentuje te zdarzenia dowodami wewnętrznymi, zwanymi dalej "dowodami przesunięć". Dowody te sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden przechowywany jest w zakładzie, z którego dokonano przesunięcia towaru lub materiału, a drugi - w zakładzie, w którym przyjęto te towary lub materiały. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Przeleciałem pobieżnie obowiązki ryczałtowców (w szczególności art.15, 20 i 21 ustawy PPE) ale na ślad takowego jak opisujesz obowiązku nie natrafiłem. |
Autor: | ronin0767 [ 02 lis 2007, 22:30 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
I dlatego kocham inaczej to nasze czasami idiotyczne prawo. Gdybym był przedsiębiorcą, to takie obowiązki miałbym głęboko w :dupa: . Zamiast zarabiać na życie bym pisał i pisał i pisał, tylko w jakim celu ... |
Autor: | wjawor [ 03 lis 2007, 11:02 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
|
Autor: | tomcio [ 04 lis 2007, 15:17 ] |
Tytuł: | |
Coś mi się obiło o uszy, ale nie jestem pewien, że przepisy o przesunięciach na KPiR stosuje się też dla ryczałtu, jednaknie wiem z których przepisów to wynika. |
Autor: | wjawor [ 04 lis 2007, 17:11 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
Nie polecam stosowania prawa na zasadzie
![]() |
Autor: | elsinore [ 04 lis 2007, 17:46 ] |
Tytuł: | |
Słów kilka o przesunięciu towarów: <!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec--> Czy przesunięcie towarów między placówkami handlowymi należącymi do podatnika wymaga dokumentowania oraz korekty zapisów księgowych? Na wstępie należy wyjaśnić, że pod pojęciem przedsiębiorstwa wielozakładowego rozumie się działalność prowadzoną w oparciu o kilka zespołów składników materialnych i niematerialnych, jakimi są w szczególności sklepy, zakłady, punkty usługowe, przeznaczone do realizacji określonych zadań gospodarczych. Powyższa definicja wynika z § 3 pkt 10 ww. rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Podatnik, który wykonuje działalność gospodarczą w ramach przedsiębiorstwa wielozakładowego może prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów: - wspólną dla całego przedsiębiorstwa w miejscu wskazanym jako siedziba podatnika, pod warunkiem, że w poszczególnych zakładach będą prowadzone ewidencje sprzedaży albo - odrębnie dla każdego zakładu. Skutki dokonywania przesunięć towarów między poszczególnymi zakładami zależą od przyjętego w przedsiębiorstwie systemu księgowego. W przypadku gdy w przedsiębiorstwie wielozakładowym prowadzona jest jedna księga, co do zasady, koszty nabycia towaru podlegają w niej zaksięgowaniu w momencie dostarczenia towaru do któregokolwiek z zakładów. Zatem późniejsze przenoszenie towaru między zakładami nie wymaga dokonywania zapisów księgowych. Inaczej kwestia ta przedstawia się w sytuacji odrębnego prowadzenia ksiąg podatkowych dla poszczególnych zakładów. Wówczas konieczne jest zaewidencjonowanie przesunięcia towaru zarówno w księdze zakładu przekazującego jak i przyjmującego towar. Zdarzenie to powinno być zaksięgowane w następujący sposób: - w księdze zakładu, z którego pobrano towar należy pomniejszyć wartość towaru wykazaną w kolumnie 10 ("Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu"); korekty należy dokonać, wpisując wartość przenoszonych towarów według ceny zakupu ze znakiem minus lub na czerwono; - w księdze zakładu, do którego towar przesunięto w kolumnie 10 ("Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu") należy zaksięgować wartość przyjętego towaru; - dodatkowo w kolumnie 17 ("Uwagi") w obu księgach można odnotować odpowiednio - nazwę zakładu, do którego towar przesunięto oraz nazwę zakładu, z którego towar został przesunięty. Podstawą zapisu dotyczącego przesunięcia towaru jest dowód księgowy zwany dowodem przesunięcia. Jest to wewnętrzny dowód księgowy sporządzany przez podatnika. W myśl § 9 ust. 5 ww. rozporządzenia, dowód ten powinien zawierać co najmniej następujące dane: numer kolejny wpisu, datę dokonania przesunięcia, nazwę towarów lub materiałów oraz ich ilość i wartość obliczoną według cen zakupu. Ponadto dowód powinien być podpisany przez osobę uprawnioną do udokumentowania przeprowadzonej operacji gospodarczej (§ 12 ust. 3 pkt 2 ww. rozporządzenia). Należy dodać, iż w przedsiębiorstwie wielozakładowym, dla którego podatnik prowadzi jedną księgę podatkową przesunięcie towarów również może wymagać sporządzenia dowodu przesunięcia. Konieczność taka powstanie, jeżeli: - podatnik nabędzie towar dla jednego zakładu, którego nazwę wskaże na dowodzie zakupu, a następnie zdecyduje o przeniesieniu tego towaru do innego zakładu oraz - dostawa towaru zostanie dokonana do więcej niż jednego zakładu. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> źródło: Przegląd Podatku Dochodowego nr 14 z dnia 2006-07-20 |
Autor: | wjawor [ 04 lis 2007, 19:28 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
źródło: Przegląd Podatku Dochodowego nr 14 z dnia 2006-07-20 <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> No to Tomcio, chyba już masz tyle materiału do przemyśleń, że możesz zajrzeć wreszcie do ustaw i ew. przepisów wykonawczych. ![]() |
Autor: | tomcio [ 04 lis 2007, 20:34 ] |
Tytuł: | |
Dzięki. Wszystko o czym piszecie dotyczy KPiR, dalej więc pozostaje pytanie czy na ryczałcie trzeba dokonywać przesunięć czy nie? Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dla ryczałtu oraz ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w żadnym paragrafie nie poruszają tego problemu, jak jest więc prawidłowo przesunięcia mają być czy nie? |
Autor: | elsinore [ 04 lis 2007, 20:44 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
... twardy jesteś... |
Autor: | wjawor [ 04 lis 2007, 20:46 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
<_< |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |