Forum skarbowców http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/ |
|
Procedury kontroli http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=16&t=302 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mary [ 21 sty 2007, 23:02 ] |
Tytuł: | |
Czy Wasze komórki kontroli podatkowej pracują w oparciu o opracowane procedury np. typowania do kontroli przeprowadzania kontroli? Muszę coś takiego stworzyc. I choć wiem na czym rzecz ma polegać, chcę się zorientować czy temat realizowany jest w innych US-ach. Może ktoś opowie mi krótko o takiej procedurze? |
Autor: | abuk [ 22 sty 2007, 19:39 ] |
Tytuł: | |
Mary naprawde jestes moją przełożoną???? Doprawdy jakbym ją słyszał!!!!!!!!!! I nie pytaj się czy pracują bo sama je tworzysz przecież!!! |
Autor: | Nadir [ 22 sty 2007, 21:06 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
W "dzisiejszych czasach" trudno sobie nawet wyobrazić kontrole bez planowania. Bez planowania czyli na ślepo. Same zwroty VAT-u to już nie ta epoka. A gdzie obszary ryzyka? :rolleyes: Podsystem kontrola jest dobrym narzędziem do planowania poprzez tworzenie selekcji podmiotów do kontroli. Trzeba tylko dobrać odpowiednie kryteria (są w słownikach) dla selekcji, a po jej utworzeniu zrobić analizę wybranych podmiotów. Uzbroić kontrolę w laptopy i ACL. I do boju! Powodzenia. :piwo: |
Autor: | wjawor [ 22 sty 2007, 22:13 ] |
Tytuł: | |
A macie jeszcze co planować po obrobieniu kontroli zleconych z komórek wymiarowych ( z hasłem pilne, b. pilne, itd. ) oraz organów ścigania ? System na bardzo dużo pozwala tylko trzeba umieć z niego korzystać i mieć ludzi do wykonania pracy. Nie wiem jak u Was, ale u mnie od lat Dział Kontroli kurczy się, a zadań pozakontrolnych mu przybywa ( akcja zaświadczenia, akcja zeznań, czynności sprawdzające zlecone z innych US, VZM, sprawozdawczość coraz bogatsza... ). Niedlugo chyba przestaniemy w teren wychodzić. Wtedy tylko pozostanie planowanie - czego nie zrobimy. :brawa: |
Autor: | Mary [ 24 sty 2007, 20:58 ] |
Tytuł: | |
Wiem. że w każdym US-ies są zasady planowania i u mnie też. Jest nawet zespół typujący podmioty do kontroli, ale czy te zasady planowania typowania do kontroli np wg poszczególnych obszarów ryzyka macie spisane i wydane w formie zarządzenia Naczelnika. A potem czy poszczególni ludzie np członkowie zespołu typującego,którym przydzielono zadania wg tych procedur są z tego rozliczani. A co do tego planowania to też jest coraz gorzej. bo mamy nowe wytyczne, tak więc można sobie planować, zawiadamiać szanownego podatnika i znów planować. Hej! |
Autor: | Nadir [ 24 sty 2007, 21:49 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | |||||||||||||||||||
Tym właśnie teoria różni się się od praktyki :rolleyes: "zadań pozakontrolnych przybywa".... Znam ten ból! Zauważyłem zmiany na przestrzeni 12 lat pracy w kontroli. Jeszcze 7-8 lat temu na głowie była tylko postępowanie stricte kontrolne: dostawało się upoważnienie i szło na kontrolę, gdzie się sporządzało protokół ręcznie w 2 egzemplarzach przez kalkę. Przez pewien czas nawet w trzech, bo ktoś "mądry inaczej" tak wymyślił. W urzędzie jedynie pisało się analizę. Później zaczęło się tęsknić za komputerami. No i teraz mamy! Ewidencjonowanie protokołu wraz z obszarami (np. 12 miesięcy VATu...) tematami i ustaleniami, tworzenie pism o oczynności sprawdzające (przed podpisaniem protokołu!), zawidencjonowanie go w bibliotece przed przekazywaniem do wymiaru. A jak jeszcze ma się czynności sprawdzające z "obszaru ryzyka" np. paliwa?! Sprawdzanie, sprawdzanie, pisanie i pisanie. Jak się wejdzie do pokoju, to zamiast kontrolować, wszyscy siedzą w tych "telewizorkach" i piszą, piszą i piszą. Albo grzebią w Poltaxach, googlach czy innych Gofinach. I o 12 czy 13-tej w teren! A miało być tak, że o 9-tej, najpóźniej o 10-tej.... Na planowanie i merytoryczne kontrole niewiele czasu zostaje. Jak sam piszesz "niedługo chyba przestaniemy w teren wychodzić".
Obszary ryzyka nie są w formie zarządzenia naczelnika - wynikają z pisma izby skarbowej. I głównie pod tym kątem są wyszukiwane podmioty do planu. Bo przecież trzeba sporządzać sprawozdania w tym zakresie.... Chyba jesienią 2004 roku były utworzone w kraju zarządzeniami naczelników zespoły do kontroli obszarów ryzyka, głównie transakcji wewnątrzwspólnotowych, ale chyba to się jakoś rozmyło. Nowych zadań przybyło... Też mamy zespół do planowania i sprawozdawczości. Ale nie ma jakiegoś indywidualnego rozliczania ze swojej działki, a zespołowo. Końcowy efekt jest przecież najważniejszy. Z tym zawiadamianiem, tak jak z innymi pomysłami, mam nadzieję przestaną się wygłupiać. To kolejna teoria mijająca się z praktyką. Ale tak to jest jak ktoś się powstrzymuje z puszcząniem bąków! Gazy unoszą się do góry, do mózgu i powstają takie posr*ne pomysły.... |
Autor: | renia [ 24 sty 2007, 22:27 ] |
Tytuł: | |
plany sporządzamy w systemie kontrola. Przy każdym wytypowanym podmiocie jest określony "obszar ryzyka zewnętrznego". |
Autor: | elsinore [ 25 sty 2007, 12:33 ] |
Tytuł: | |
Niestety pozazdrościć jedynie mogę US-om w których typowanie spadło na specjalnie wydzielone zespoły... Fakt, że obecnie duże wsparcie daje podsystem, ale niestety trzeba też podchodzić do niego " pewną nieśmiałością". Choćby przy doborze kryteriów szarpanych z POLTAXU w zakresie rejestracji - zdarza sie że NIP-y rejestrują podatników błędnie (namieszane w adresach, obowiązkach podatkowych, brak PKD itp.) - wtedy selekcje z KONTROLI trzeba niestety dodatkowo weryfikować... Na samym podsystemie nie da się polegać - choćby dobór odpowiednich łączników, przy tych samych kryteriach wyniki we wskazaniach mogą się wahać kilkunastokrotnie, a przecież system ogranicza liczbę w skazań do 1000. Selekcje z KONTORLI są dobrym narzędziem, ale o charakterze wstępnym lub uzupełniającycm nie zaś jako jedyne źródło doboru. |
Autor: | ww1 [ 29 sty 2007, 15:10 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
Cokolwiek mam odmienne zdanie. Ponad 500 kryteriów ponad 900 warnków ale ciężko coś konkretnego z tego stworzyć. Na dodatek potem i tak analiza "na piechotę". A IS pyta nas o stosowane kryteria ![]() Natomiast sprawozdawczość rozbudowana do granic. Macie już nową wersje z ewidencjonowaniem ryzyka? Kuriozum jest p.2 w temacie Kwota błędu podatkowego w Wytycznych do sposobu rejestrowania ryzyka "W przypadku, gdy kontrola dotyczy kilku obszarów ryzyka należy oszacować jaka część błędu przypada na każdy z obszarów ryzyka i tylko taką część wprowadzić jako kwotę błędu. [...] jeśli nie można jej rozdzielić, to taki błąd należy przypisać do każdego z nich" A może popatrzyć w sufit.... :glare: |
Autor: | Toms [ 30 sty 2007, 07:52 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | |||||||||||||||||||
Najlepsze jest to:
Wyniki kontroli będą zatem uzależnione od biorytmu w danym dniu ![]() |
Autor: | elsinore [ 30 sty 2007, 08:13 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | |||||||||||||||||||
Najlepsze jest to:
Wyniki kontroli będą zatem uzależnione od biorytmu w danym dniu ![]() <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Tom's nie nabijaj się - aspekt psychologiczny kontroli z akcentami psychiatrycznymi ma istotne znaczenie (co wreszcie dostrzeżono na górze) i jest to trend wzrostowy... :brawa: |
Autor: | melon [ 21 cze 2007, 12:22 ] |
Tytuł: | |
WSA w Opolu o rozliczaniu wydatków <!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec--> Podatnik musi udowodnić prawo do odliczenia Gdy organy podatkowe zakwestionują wydatek, ciężar jego udokumentowania spoczywa na podatniku. Organy kontroli skarbowej zakwestionowały rozliczenia podatkowe wynikające z faktur spółki za 2002 rok. Przedmiotem usług wymienionych w fakturach było zaprojektowanie reklamy i wożenie jej jako przyczepy własnym środkiem transportu. Przeprowadzona kontrola wykazała brak dokumentów potwierdzających rzeczywiste wykonanie tych usług. To spowodowało, że została wydana decyzja, w której zakwestionowano zasadność odliczenia podatku naliczonego ze względu na brak należytego udokumentowania poniesienia wydatku. Spółka nie zgadzając się z tym rozstrzygnięciem wniosła skargę do WSA w Opolu. Zarzuciła organom rażące naruszenie przepisów postępowania podatkowego, w szczególności podnosząc, że organy nie podjęły wszystkich możliwych działań zmierzających do wyczerpującego zebrania dowodów. WSA w Opolu przyznał rację organom podatkowym. Podkreślił, że w przypadku zakwestionowania wydatków przez organ, ciężar dowodzenia przerzucony zostaje na podatnika. Ma on współpracować z organem podatkowym wskazując m.in. dowody, które miałyby doprowadzić do ustaleń pozytywnych dla podatnika. Sygn. akt I SA/Op 14/07, I SA/Op 15/07 Katarzyna Paszek Zespół Zarządzania Wiedzą Podatkową firmy Deloitte GP 21.06.07<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |