Teraz jest 06 wrz 2025, 08:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 23  Następna strona
Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia 
Autor Treść postu
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:26

 POSTY        118
Post 
pawian                    



A jak sobie dajecie  obecnie radę przy pomocy de minimis z badaniem czy przedsiebiorstwo nie jest zagrożone w rozumieniu Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw?
Jaki materiał dowodowy zbieracie aby udowodnić że wogóle można przystąpić do rozpatrywania wniosku od strony merytorycznej i realizacji uprawnienia uznaniowości.
Mam na mysli sytuację, że najpierw badamy czy firma nie jest zagrożona. Jezeli jest zagrozona to nie ma mowy o pomocy de minimis a ewentualnie moga startować z restrukturyzacją.
Dotyczyć to musi w istocie wszystkich i maluczkich i większych przedsiębiorców.

Napiszcie czy sporządzacie jakieś fachowe analizy ekonomiczne czy też ograniczacie się do powierzchownej oceny tego zjawiska.


     Chciałabym Ci przedstawić po krótce jak my do tego podchodzimy. Otóż, zwracamy się do Wnioskującego o złożenie przez niego samego oświadczenia czy jest przedsiębiorstwem zagrożonym w rozumieniu Wytycznych wspólnotowych czyli jednym słowem czy grozi mu likwidacja - i to oświadczenie jest dla nas miarodajne ( patrz przykładowo rozporządzenie RM z dnia 26 kwietnia 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy de minimis przedsiębiorcom prowadzącym zakłady pracy chronionej ( Dz. U. Nr 76, poz. 496 ) - tam się wymaga złożenia takiego oświadczenia przez Wnioskującego ). Natomiast my swoją drogą analizujemy jego sytuację majątkową i finansową, ale bardziej pod kątem oceny jego ważnego interesu w otrzymaniu ulgi w spłacie zobowiązania podatkowego.
         Przy tym zastanawia mnie taka sytuacja: osoba fizyczna pracuje zawodowo np. na wysokim stanowisku, a zatem wynagrodzenie mu wypłacane jest wysokie. Jednocześnie prowadzi działalność gospodarczą, ale mu ona nie wychodzi, czym się nie przejmuje i zamierza ją zlikwidować albo zaprzestał działalności gospodarczej, tj. zero obrotów. Czy w takiej sytuacji znajduje się on w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu "nieszczęsnych" Wytycznych?
        Co do restrukturyzacji, to tak naprawdę to nie może o nią wystąpić.  
        Faktycznie z dniem 10 października 2006 r. weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 05 września 2006 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania małym i średnim przedsiębiorcom pomocy publicznej na restrukturyzację niektórych należności publicznoprawnych ( Dz. U. Nr 169, poz. 1202 ) wydane na podstawie art. 70 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz. U. Nr 123, poz. 1291 ). Dotyczy ono jednak spraw wszczętych na wnioski złożone do 15.11.2002 r.
         Wracając do podmiotów w trudnej sytuacji. Mieliśmy przypadek, gdy Podatnik złożył nam wniosek o umorzenie w połowie czerwca 2007 r. i oświadczył nam, że jest zagrożony i zamierza zlikwidować działalność. Ciężka sprawa, nie rozstrzygnięcia - umorzenia są w zasadzie wykluczone, ale prowadzenia sprawy. Podatnik w zasadzie w czerwcu miał prawo wystąpić o umorzenie w ramach pomocy de minimis na starych zasadach. Decyzję odmowną wydawaliśmy w lipcu. Jednak faktyczny problem pojawił się po 30 czerwca 2007 r. Czy takie wnioski już z góry są skazane na odrzucenie, no bo o jaką pomoc może się przedsiębiorca ubiegać? Oświadcza, że grozi mu likwidacja, czy mamy rozpatrywać taki wniosek np. o raty?
Ale przecież musi zaznaczyć na wstępie o jaką pomoc się ubiega!!! I na jaką pomoc ma wskazać???
        Z kolei pomoc na ratowanie i restrukturyzację zagrożonych przedsiębiorstw ( dokładnie nie pamiętam nazwy rozporządzenia ) zostało wydane przez Ministra Skarbu i nie odnosi się wcale do ulg w spłacie zobowiązań podatkowych według Ordynacji podatkowej.
        Warszawa, mamy problem!!!


26 lip 2007, 20:42
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
Soltimerka                    



[...] Warszawa, mamy problem!!!


Z całym szacunkiem Soltimerka, ale obawiam się, że nie "skumają czaczy", wszak życie uczy, że każdą większą wątpliwość interpretacyjną na dole rozwiązać "cza" samemu metodą prób i błędów...

____________________________________
always look on the bright side of life


26 lip 2007, 22:24
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA31 lip 2007, 15:07

 POSTY        25
Post 
A jak robicie wygaśnięcie raty na osobę trzecią? Kiedyś chyba nic z tym się nie robiło, ale słyszalem o jakiś zmianach. W każdym razie dostaliśmy informację z rachunkowości podatkowej, że os.trzecia ich nie zapłaciła. A nie mogę zatwierdzić RAT-WP z kwotą "O'

Pomocy! :)

Wojtek11

Soltimerka                    



Hej! Najlepiej jak wydrukujesz sobie formularz RAT-P wariant 7 i po kolei podług niego będziesz wprowadzać. Ale na pewno wprowadzasz na osobę trzecią i dla każdej raty będzie "0" jako kwota przypisu, dopiero w tle wpisuje się konkretne kwoty. Powodzenia!


01 sie 2007, 22:24
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:26

 POSTY        118
Post 
Hej! Zgodnie wariantem 6 dokumentu RAT-WP jako typ podmiotu podajesz "2" - osoba trzecia, "1" - rodzaj, jako kwotę decyzji podajesz kwotę raty - należność główna - dla osoby trzeciej, podobnie odsetki, natomiast w pozycji przypis podajesz "0", gdyż typ podmiotu przyjmuje inną wartość niż "1", powód wystawienia to zależy: masz do wyboru 5,15,16 i 17 w zależności od daty księgowania decyzji czy deklaracji ( nie jestem pewna czy tu rzeczywiście by chodziło o decyzję o przeniesieniu odpowiedzialności, jeżeli tak to 5 lub 15 ). Powodzenia!


02 sie 2007, 08:53
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA21 lis 2006, 16:38

 POSTY        16

 LOKALIZACJAUS
Post 
Hej, jak skonstruowalibyście decyzję w nastepującej sytuacji:
1. sprawa dotyczy zaległości spółki
2. wydana zaostała decyzja o przerzuceniu odpowiedzialnosci za te zaległości na wspólnika spółki - doręczona 01.08.2006 r. - termin płatności 14 dni
3. 02.08.2006 - podatnik\wspólnik składa wniosek  o rozłożenie na 10 rat tej przerzuconej zaległości
  a) pierwsza wątpliwość - czy jest to jego podatek czy może dalej zaległość? Moim zdaniem podatek - miał przecież 14 dni na zapłatę i zdążył w tym terminie złożyc wniosek o rozłożenie na raty
4. Wydano decyzję o rozlożeniu na 10 rat ( należność + odsetki wyliczone na dzień doręczenia decyzji o przerzuceniu odp.)
4. Następnie, po spłaceniu 9 rat, podatnik składa wniosek o rozłożenie na raty ostatniej raty ale przed terminem platności tej ostatniej raty (zawierającej przecież naliczoną opłatę prolongacyjną)
5. wydajemy decyzję pozytywną, ale teraz szereg wątpliwości mam:
a) co z opłatą prolongacyjną przypisanej do tej ostatniej raty? - moim zdaniem najłatwiej, aby podatnik zmienił wysokość kwoty i pomniejszył ją o tę opłatę prolongacyjną,
b) czy decyzja będzie rozkładać na raty zaległość czy podatek ? Moim zdaniem podatek
c)jak policzyć opłatę prolongacyjną - od dnia nastepującego po dniu w którym upłynął termin płatności , czyli po 14 dniach od daty doręczenia decyzji przerzucającej odp.  do daty platności poszczególnych rat
d) od czego policzyć opłatę prolongacyjną  - od raty podatku - 100 zł ( w tym 50 zł nalezność a 50 zł odsetki naliczone na dzień doręczenia decyzji przerzucającej odpowiedz.)? czy od 50 zł (należności?)

Co o tym sądzicie?


02 sie 2007, 22:01
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:56

 POSTY        127
Post 
Maksencjusz                    



Hej, jak skonstruowalibyście decyzję w nastepującej sytuacji:
1. sprawa dotyczy zaległości spółki
2. wydana zaostała decyzja o przerzuceniu odpowiedzialnosci za te zaległości na wspólnika spółki - doręczona 01.08.2006 r. - termin płatności 14 dni
3. 02.08.2006 - podatnik\wspólnik składa wniosek  o rozłożenie na 10 rat tej przerzuconej zaległości
  a) pierwsza wątpliwość - czy jest to jego podatek czy może dalej zaległość? Moim zdaniem podatek - miał przecież 14 dni na zapłatę i zdążył w tym terminie złożyc wniosek o rozłożenie na raty
4. Wydano decyzję o rozlożeniu na 10 rat ( należność + odsetki wyliczone na dzień doręczenia decyzji o przerzuceniu odp.)
4. Następnie, po spłaceniu 9 rat, podatnik składa wniosek o rozłożenie na raty ostatniej raty ale przed terminem platności tej ostatniej raty (zawierającej przecież naliczoną opłatę prolongacyjną)
5. wydajemy decyzję pozytywną, ale teraz szereg wątpliwości mam:
a) co z opłatą prolongacyjną przypisanej do tej ostatniej raty? - moim zdaniem najłatwiej, aby podatnik zmienił wysokość kwoty i pomniejszył ją o tę opłatę prolongacyjną,
b) czy decyzja będzie rozkładać na raty zaległość czy podatek ? Moim zdaniem podatek
c)jak policzyć opłatę prolongacyjną - od dnia nastepującego po dniu w którym upłynął termin płatności , czyli po 14 dniach od daty doręczenia decyzji przerzucającej odp.  do daty platności poszczególnych rat
d) od czego policzyć opłatę prolongacyjną  - od raty podatku - 100 zł ( w tym 50 zł nalezność a 50 zł odsetki naliczone na dzień doręczenia decyzji przerzucającej odpowiedz.)? czy od 50 zł (należności?)

Co o tym sądzicie?

A program RATY masz ?
I na pewno jest to zaległość a nie podatek i od niej należy liczyć opłatę prolongacyjną.


03 sie 2007, 09:58
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA21 lis 2006, 16:38

 POSTY        16

 LOKALIZACJAUS
Post 
A program RATY masz ?
I na pewno jest to zaległość a nie podatek i od niej należy liczyć opłatę prolongacyjną.
[/quote]

A umiesz interpretowac przepisy prawne? Bo  ja szukam osób do dyskusji merytorycznej.
Moim skromnym zdaniem do polemiki merytorycznej bardziej nadaje się ordynacja podatkowa, aniżeli program raty.
I jaka jest podstawa prawna  twego stwierdzenia, że "na pewno jest to zaległość a nie podatek"?


Ostatnio edytowano 03 sie 2007, 14:42 przez Joanna30, łącznie edytowano 1 raz



03 sie 2007, 14:34
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:26

 POSTY        118
Post 
Witaj Maksencjuszu!
Postaram Ci się odpowiedzieć na Twoje wątpliwości, ale zaznaczam, że jest to moje zdanie i sposób praktykowania w naszym urzędzie, a jak wiadomo każdy urząd "sobie rzepkę skrobie" ( z "Wesela" Wyspiańskiego: relacje pomiędzy inteligencją i chłopstwem Radczyni idealnie kwituje stwierdzeniem „Wyście sobie, a my sobie, każdy sobie rzepkę skrobie" - oznacza to, że w społeczeństwie brak jedności oraz zrozumienia wzajemnych potrzeb - to taka moja malutka dygresja ).
Wracając do tematu:
Primo Oczywiście, że jest to cały czas zaległość. Bo przecież nie jest możliwe, aby zaległość nagle zamieniła się w podatek, nieprawdaż? Termin 14-dniowy, to jedynie sposób uregulowania zaległości przez osobę trzecią. Decyzją o przerzuceniu odpowiedzialności nie ustalamy nowego zobowiązania.
Secundo   Przy wydaniu decyzji o rozłożeniu zaległości podatkowej z odsetkami na 10 rat, jeżeli wniosek o ulgę został złożony 02.08.2006 r., czyli 1 dzień po doręczeniu decyzji o przerzuceniu odpowiedzialności, odsetki za zwłokę powinny zostać rozłożone w kwocie naliczonej na dzień wydania decyzji o przerzuceniu odpowiedzialności .
Tertio Jeżeli przed terminem płatności ostatniej, dziesiątej raty został złożony wniosek o rozłożenie jej na raty np. 5, to należy przyjąć zasadę wynikającą z art. 253a Ordynacji podatkowej, a mianowicie na wniosek strony dokonać zmiany decyzji ostatecznej, na mocy której strona nabyła prawo, w części dotyczącej wysokości 10 raty, co oznacza, że liczba rat wynikających z decyzji zwiększy się do np. 14 rat  płatnych w poniższych terminach, oraz zmianie ulegnie ustalona wysokość opłaty prolongacyjnej - harmonogram spłaty rat będzie się zaczynał od 10, a kończył na 14 racie z odpowiednimi nowymi terminami płatności.
Quarto Wysokość opłaty prolongacyjnej z pierwotnej decyzji ratalnej w 10 racie ulegnie zatem zmianie - będzie oczywiście mniejsza; decyzją zmieniającą w dalszym ciągu rozkładamy zaległość; opłata prolongacyjna naliczana jest od 03.08.2006 r., tj. od dnia następującego po dniu wniesienia pierwszego podania o raty zgodnie z  § 11  pkt  2  rozporządzenia  Ministra  Finansów  z  dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej, a także zakresu  informacji, które muszą być zawarte w rachunkach ( Dz. U. Nr 165, poz. 1373 ) - tu nie ma wyjątków, rozkładamy na raty zapłatę zaległości ( chciałabym na marginesie dorzucić, że rzeczywiście w przedstawionym przez Ciebie przypadku opłata prolongacyjna powinna być liczona od 16.08.2006 r. - po upływie 14-dniowego terminu płatności zaległości wyznaczonego dla osoby trzeciej, ale przepisy nie przewidują takiej sytuacji - luka? ); opłatę prolongacyjną naliczamy oczywiście od kwoty należności głównej dla każdej raty, tzn. od 50,00 zł.

To tyle. Pozdrawiam.


03 sie 2007, 22:02
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA19 gru 2006, 12:44

 POSTY        25
Post 
Czy coś już macie konkrektnego w kwestii rozkładania na raty czy odraczania zaliczek na podatek dochodowy za 2007 r. Wpłynął do mnie taki wniosek z PIT-4 i nie wiem co zrobić. Najchętenij bym odmówiła wszczęcia postępowania, bo nie ma zaległości.


29 sie 2007, 14:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 19:00

 POSTY        2176
Post 
A tu bym się z koleżanką nie zgodził.
Czyżby zmieniły się przepisy art. 21 § 1 pkt 1 lub art. 51 § 2 OP?

I jeszcze najnowsza wiadomość. Mamy kolejną podwyżkę stóp procentowych o 25 pkt. bazowych.


Ostatnio edytowano 29 sie 2007, 14:41 przez helvet, łącznie edytowano 1 raz



29 sie 2007, 14:38
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 10:33

 POSTY        169
Post 
Droga POMOC. Przeczytaj wcześniejsze odpowiedzi. Tą kwestię już wcześniej rozstrzygnięto. Żeby rozpatrzyć wniosek musisz najpierw wydać decyzję wymiarową i na tej podstawie przypisać należność podatkową. Żeby wydać decyzję musisz najpierw przeprowadzić postępowanie kontrolne itd. Na Help-desku jest odpowiedź udzielona US w Zduńskiej Woli w tej kwestii.

____________________________________
Akacja


30 sie 2007, 08:30
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA19 gru 2006, 12:44

 POSTY        25
Post 
Niby tak, ale czy na dzień złozenia wniosku nie musi być określona kwota podatku czy zaległości. Ministerstwo Finansów napisało w kwietniu 2007 r., że podatek określa sie z deklaracji lub z decyzji. Na szkoleniach m.in w izbie mówili, ze na dzień złozenia wniosku musi figurować podatek lub zaległość czy zaliczka na podatek, a skoro mogą być one określone tylko z deklaracji lub decyzji (jak podaje ministerstwo) no to coś tu nie gra.

Na razie podatnik ma złożyć wniosek o umorzenie postępowania, więc na razie problem mam z głowy.

A i droga AKACJO ja czytałam tą odpowiedź i jak wszystkie pisma Ministerstwa nie wiele  rozwiązują i wprost nie dają jasnej odpowiedzi. I czytałam wcześniejsze posty, ale jakoś nie dały mi jednoznacznej odpowiedzi.


Ostatnio edytowano 30 sie 2007, 08:35 przez Pomoc, łącznie edytowano 1 raz



30 sie 2007, 08:33
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 10:33

 POSTY        169
Post 
Bo to jest tak, że brak deklaracji na zaliczki został wymuszony przez inny resort i niekoniecznie te działalnia są konsultowane z MF. A i w samym MF jeden departament nie wie co robi inny. Brak jest jakiejkolwiek wymiany informacji i uzgodnienia wspólnego stanowiska na te tematy. Inny departament odpowiada za zniesienie deklaracji, inny za działania urzędów skarbowych, inny zasad księgowości podatkowej i nie są one ze sobą skoordynowane. Tak więc nie oczekuj, że MF jasno i klarownie przedstawi ci tok postępowania. Ja już dwa lata oczekuję na jednoznaczne rozstrzygnięcie problemu i się chyba nie doczekam, bo departamenty nie mogą się dogadać.

____________________________________
Akacja


03 wrz 2007, 14:04
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA28 paź 2006, 08:50

 POSTY        54
Post 
Witam, czy ktoś z Was udzielał pomocy publicznej na zatrudnienie? Podatnik złożył wniosek o umorzenie zaległości podatkowych powołując się na program pomocowy. Może ktoś wydawał już taką decyzję?
W skrócie powiem, że powołał się na rozporządzenie z 2004r. Coś tam wykazał, jako koszty, ale nasz urząd odmówił mu umorzenia nie widząc przesłanek (w końcu "może udzielać" nie znaczy "musi"). To było w 2006r. Izba utrzymała, Podatnik poszedł do sądu i wygrał. Izba - do ponownego. Jak zatem merytorycznie prawidłowo rozpatrzyć wniosek?


24 wrz 2007, 20:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 315 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 23  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: