Teraz jest 05 wrz 2025, 13:42



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Pomoc de minimis 
Autor Treść postu
Zaawansowany

 REJESTRACJA23 lut 2015, 09:30

 POSTY        64
Post Re: Pomoc de minimis
Byłabym zobowiązana na pewno to by była duża pomoc dla mnie :)


27 lut 2015, 07:24
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA27 mar 2014, 14:50

 POSTY        310
Post Re: Pomoc de minimis
Mój błąd :) można wczytywać z pliku:

uokik.gov.pl/download.php?id=728


str. 31


27 lut 2015, 07:28
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA07 lut 2008, 21:56

 POSTY        10
Post Re: Pomoc de minimis
Obiecany łopatologiczny opis wprowadzania decyzji do Shrimpa
Po zalogowaniu do Shrimpa, pojawia się ekran startowy. Klikamy „Monitorowanie” – „Ładowanie sprawozdań z plików”. Wyskoczy okno „Ładowanie zestawu paczek”
Jeżeli wyskakuje ekran „ładowanie zestawu paczek” i w okienku u góry „Opis zestawu” widnieje jakiś opis lub w rubrykach na dole są jakieś dane (kod paczki, data wczytania pliku, itp.) lub w ogóle dla pewności, że nie zastąpimy jakich innych danych, naciskamy zielony pojedynczy krzyżyk w górnym menu (po zbliżeniu do niego kursora wyświetla się opis funkcji tego krzyżyka „Wstaw rekord”). Po jego kliknięciu ekran jest czysty i w okienku „Opis zestawu” opisujemy tę pomoc, którą będziemy wprowadzać, np. Pomoc z decyzji za 3/2015r. i naciskamy ikonkę z górnego menu DYSKIETKĘ (po zbliżeniu kursora wyświetla się opis funkcji „Zapamiętaj zmiany”). Wyskakuje okno „Transakcja zakończona: 1 rekordów przesłanych i zatwierdzonych” Klikamy OK. Nadaje się z automatu kod zestawu, dane wprowadzającego, data.
Dalej
U dołu jest ikonka –żółty otwarty plik-(po zbliżeniu kursora wyświetla się opis funkcji „Wybierz plik”), klikamy i otwiera się okno, w którym trzeba wyszukać miejsce z zapisanym wcześniej dokumentem txt utworzonym przez informatyka ze sprawozdania zrobionego z pomocy publicznej w Poltaxie. Szukamy właściwego pliku zaczynającego się od PP_DEC         .txt. Klikamy na niego, potem Open i ścieżka do niego wpisuje się do okienka Shrimpu „Wczytaj plik z danymi” i potem naciskamy zaraz po prawej stronie granatowy grot strzałki (po zbliżeniu do niego kursora wyświetla się opis funkcji „Importuj dane z pliku”). Wyskoczy okno „Jeśli zestaw paczek zawiera już dane, to zostaną zastąpione danymi z podanego pliku. Czy kontynuować?”. Naciskamy TAK, bo wcześniej założyliśmy nowy, pusty rekord. Wyskakuje okno „ Import zakończony pomyślnie. Opcja zastąp. Wczytane linie: 4 (w zależności od ilości zatwierdzonej pomocy w Poltax). Klikamy OK. Uzupełniły się z automatu dane w tabelce „Paczki”.
W tabelce przed „Kodem paczki” po lewej stronie jest czarny krzyżyk (po zbliżeniu do niego kursora wyświetla się opis funkcji tego krzyżyka „Edycja paczki”). Klikamy i wchodzimy w dane szczegółowe wgranej pomocy publicznej z Poltax. Uzupełniamy:
kolumnę 2A (podstawa prawna). U nas z reguły 1.2 (przy decyzjach bo to symbol Ordynacji podatkowej)
kolumnę 2C (podstawa prawna) z Ordynacji, czyli np. art. 67a § 1 pkt. 2, pisane w Shrimpie bez art. i §, tylko z kropkami, np. 67a.1.2 (raty, odroczenie zaległość), lub np. 67a.1.1 (raty, odroczenie podatek)
kolumna 3A (podstawa prawna) tu wpisujemy rozporządzenia, na podstawie których wydaliśmy decyzję, np. dla zaległości raty: 1). rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22.08.2005r. w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej, a także zakresu informacji, które muszą być zawarte w rachunkach (Dz. U. z 2005r., Nr 165, poz. 1373 z późn. zm.), 2). rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22.08.2005r. w sprawie właściwości organów podatkowych (Dz.U. z 2005r., Nr 165, poz. 1371 z późn. zm.)
kolumna 3B (podstawa prawna), tu wpisujemy § i pkt. zastosowane do decyzji z powyższych rozporządzeń, np. dla zaległości raty: d.1) § 9, § 11 pkt. 2, § 12 pkt. 1, pkt. 2, pkt. 3 i pkt. 4, ad.2) § 15 ust. 1 pkt. 4
kolumna Fpom ( forma pomocy), tu wpisujemy w zależności od rodzaju udzielonej ulgi symbole, np. C2.3.1 (raty zaległość), lub np. C2.2 (raty podatek)
kolumna Ppom (przeznaczenie pomocy), symbol np. e1 (pomoc de minimis), e1t (pomoc de minimis w transporcie).
Jeżeli nie uzupełnimy w całości wiersza i przejdziemy w dół do następnego, to jeśli będzie brakować wypełnionej jakiejś pozycji w wierszu, to podświetla się ona na żółto, a w kolumnie na końcu, po kolumnie „NETTO Euro”, wyskakuje, w której kolumnie, czego brakuje i trzeba uzupełnić. I tak do każdego wiersza pomocy.
Do kopiowania i wklejania stosujemy kombinację klawiszy CTRL+C – kopiuj oraz CTRL+V – wklej. Kopiuje podświetlony tekst na granatowo.
W wierszu poruszamy się tabulatorami, w górę, dół – strzałkami.
Po uzupełnieniu wszystkich pozycji wierszy możemy kliknąć ikonę na dole „Weryfikuj wiersze” dla sprawdzenia poprawności. Wyskoczy okno, ile decyzji zweryfikowanych pomyślnie, ile niepomyślnie, ile pominięto. Jeśli wszystko pomyślnie, to klikamy OK. A jak nie, to trzeba poprawić wskazane pozycje. Potem klikamy ikonę u dołu „Przenieś”. Wyskoczy okno „Przed przesłaniem sprawozdanie zostanie zweryfikowane. Czy chcesz kontynuować?” Klikamy TAK. Powinno wyskoczyć okienko, że „Przeniesienie paczki ………/nr/ udane”. Klikamy OK. Wychodzimy ikoną w lewym górnym rogu – otwarta książka- -(po zbliżeniu kursora wyświetla się opis funkcji „Wyjście”), 2 razy, do ekranu startowego. Klikamy: „Sprawozdania” – „Tworzenie spr. PUP do UOKIK”. Wypełniamy wiersze z różowym obok opisem, klikając w czarne strzałki po prawej stronie i wybieramy po kolei nazwę PUP, okres sprawozdawczy, nazwisko i naciskamy ikonę DYSKIETKA. Pojawi się okno „Transakcja zakończona”. Klikamy OK. Wyskakuje ekran „Wybór roboczych PP do sprawozdania”. Klikamy na dole „Zaznacz wszystkie”. Można zrobić sobie najpierw raport z roboczej wersji, klikając u dołu „Raport” (Parametry wydruku, zaznaczamy: zawijaj wiersze, pokaż kod, format raportu wybieramy (ja robię) PDF i uruchom raport. Można przeglądać, zapisać, co kto chce, Wychodzimy potem z parametrów wydruku „Wyjdź”.
Klikamy u dołu „Prześlij”. Wyskoczy okno, że „Zmiana statusu będzie automatycznie zapisana w bazie danych. (…)”. Klikamy TAK. Wyskoczy okno „Transakcja zakończona: 1 rekordów przesłanych i zatwierdzonych” Klikamy OK.>
Wyskoczy okno „PP przesłane do UOKIK”. Można u dołu kliknąć „Raport” (parametry wybieramy tak jak wcześniej przy roboczej wersji). Można zapisać, wydrukować, itp.
I wychodzimy ikoną –otwarta książka-.
Koniec.
Mam nadzieję, że choć trochę okaże się to pomocne.


05 mar 2015, 22:56
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA23 lut 2015, 09:30

 POSTY        64
Post Re: Pomoc de minimis
Wszystko super opisane :) Bardzo, ale to bardzo dziękuje :D mam nadzieje, że nie tylko ja skorzystam tak powinny wyglądać opisy do tego dziadostwa łopatologicznie :D


06 mar 2015, 08:28
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA24 lis 2017, 09:37

 POSTY        8
Post Re: Pomoc de minimis
Witam wszystkich,
Chciałabym prosić o pomoc osoby mające więcej doświadczenia w temacie.
Przedsiębiorstwo, które utraciło status zakładu pracy chronionej, przekazuje 100% zaliczek swoich niepełnosprawnych pracowników na fundusz rehabilitacyjny.
Zgodnie z art. 33 ust. 3 pkt 5 ustawy o rehabilitacji zawodowej (...), przedsiębiorstwo ma obowiązek przeznaczać co najmniej 10% środków funduszu rehabilitacji na pomoc indywidualną dla niepełnosprawnych pracowników i byłych niepracujących niepełnosprawnych pracowników tego zakładu.
Zostaje 90% i te może wydatkować w ramach pomocy de minimis.
Mówi o tym też § 8 pkt. 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, zgodnie z którym intensywność pomocy, o której mowa w § 2 ust. 2, wynosi 100% poniesionych wydatków, przy czym zaliczki, o których mowa w art. 38 ust. 2 pkt 1 lit. a tiret drugie i ust. 2a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, mogą być przeznaczone na pokrycie tych wydatków w wysokości nieprzekraczającej 90% kwoty pobranych zaliczek, które zostały przekazane na fundusz rehabilitacji.
Zatem 10% dla pracowników, 90% może wydatkować w ramach de minimis, czy tak ?

Spotkałam się jednak  z podejściem, w którym przyjmuje się, że podatnik (który utracił status zpchr) może wydatkować tylko 81 % (90% z 90%) zaliczek w ramach pomocy de minimis.
Więc jak jest poprawnie ?


27 lis 2017, 19:25
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 61 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: