Racja, sorry - odsetki -jeśli to zaległość - DO dnia złożenia wniosku, opłata prolongacyjna OD następnego dnia, a jeśli podatek - to jak napisałeś OD terminu płatności, ale nie odsetki tylko opłata prolongacyjna. Wszystko to oczywiście przy założeniu, że zmiana decyzji ma na celu ponowne odroczenie. Przeciwnie chyba nie ma sensu zmiana. ale nie znamy sytuacji.
Oczywiście pisząc o wniosku mam na myśli pierwotny wniosek, a nie ten o zmanę decyzji. ... Chyba muszę odrobić zaległości w spaniu
28 lis 2008, 08:40
Mam zapytanie, nie jest ono związane z pomocą publiczną, ale myślę, że przynajmniej część osób zajmujących się pp również to czyni. Czy wydając decyzję o umorzeniu z urzędu zaległości, jeżeli kwota zaległości podatkowej nie została zaspokojona w zakończonym postępowaniu likwidacyjnym lub upadłościowym, to umarzane odsetki od zaległości liczycie na dzień wydania tej decyzji o umorzeniu czy do dnia ogłoszenia upadłości? Chciałem policzyć na dzień wydania decyzji, ale ogarnęła mnie wątpliwość...Czy ktoś mógłby ją rozwiać?
30 lis 2008, 22:58
Pomoc-nick
Mam zapytanie, nie jest ono związane z pomocą publiczną, ale myślę, że przynajmniej część osób zajmujących się pp również to czyni. Czy wydając decyzję o umorzeniu z urzędu zaległości, jeżeli kwota zaległości podatkowej nie została zaspokojona w zakończonym postępowaniu likwidacyjnym lub upadłościowym, to umarzane odsetki od zaległości liczycie na dzień wydania tej decyzji o umorzeniu czy do dnia ogłoszenia upadłości? Chciałem policzyć na dzień wydania decyzji, ale ogarnęła mnie wątpliwość...Czy ktoś mógłby ją rozwiać?
Izba Skarbowa w zaleceniu pokontrolnym nakazała wyliczać odsetki na dzien wydania decyzji umarzającej z urzędu zaległości podatkowe. Póki co tak robimy , do następnych zaleceń!
01 gru 2008, 07:56
Halaszka
<!--quoteo(post=38607:date=30. 11. 2008 g. 21:58:name=Pomoc-nick)--><div class='quotetop'>(Pomoc-nick @ 30. 11. 2008 g. 21:58) [snapback]38607[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Mam zapytanie, nie jest ono związane z pomocą publiczną, ale myślę, że przynajmniej część osób zajmujących się pp również to czyni. Czy wydając decyzję o umorzeniu z urzędu zaległości, jeżeli kwota zaległości podatkowej nie została zaspokojona w zakończonym postępowaniu likwidacyjnym lub upadłościowym, to umarzane odsetki od zaległości liczycie na dzień wydania tej decyzji o umorzeniu czy do dnia ogłoszenia upadłości? Chciałem policzyć na dzień wydania decyzji, ale ogarnęła mnie wątpliwość...Czy ktoś mógłby ją rozwiać?
Izba Skarbowa w zaleceniu pokontrolnym nakazała wyliczać odsetki na dzien wydania decyzji umarzającej z urzędu zaległości podatkowe. Póki co tak robimy , do następnych zaleceń! <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> U nas też odsetki liczone są na dzień wydania decyzji umarzającej zaległość. I prawdę mówiąc nie, widzę podstawy prawnej do przyjęcia innego stanowiska.
01 gru 2008, 15:02
My też liczymy odsetki na dzień wydania decyzji w przypadku umorzenia z urzędu.
01 gru 2008, 18:04
Dzięki serdeczne za pomoc!
01 gru 2008, 20:14
Nadir
Departament Gospodarki Narodowej pismem nr GN5/4435/7/JPR/MHJ/KBV/60/2008 z dnia 1 lipca 2008 roku poinfomował, że należy stosować nową metodę ustalania wysokości stopy referencyjnej i stopy dyskontowej niezbędnych do wyliczenia wartości pomocy publicznej.
Czy ktoś próbował już rozgryźć to zagadnienie i nie połamał sobie na tym zębów? Czy ktoś może coś napisać odnośnie praktycznego stosowania podanej informacji w tym piśmie?
Pytam tak trochę enigmatycznie, bo akurat nie zajmuję się tym zagadnieniem i nie tkwię w temacie. Ale ktoś, kto się tym zajmuje chyba "skuma bazę"
Co od samej teorii, to znalazłem co-nie-co tutaj: <a href="http://www.psfp.org.pl/aktualnosci/aktualnosci.html" target="_blank">http://www.psfp.org.pl/aktualnosci/aktualnosci.html</a> <a href="http://uokik.gov.pl/pl/pomoc_publiczna/stopa_referencyjna/" target="_blank">http://uokik.gov.pl/pl/pomoc_publiczna/stopa_referencyjna/</a> <a href="http://ec.europa/comm/competition/state_aid/others/reference_rates.html" target="_blank">http://ec.europa/comm/competition/state_ai...ence_rates.html</a>
Hej, skrótowo Ci podam jak wyliczamy stopę referencyjną. Jak byś miał jakieś pytania, to odpowiem. Stopę referencyjną dla poszczególnych przedsiębiorców uzyskuje się poprzez zsumowanie stopy bazowej ( od 01.02.2009 r. nadal 6,78 % ) i odpowiedniej marży wyrażonej w punktach bazowych. Określam marżę: a) w wyniku przeprowadzonej analizy kwalifikuję Podatnika do kategorii BB - zadowalającej kategorii ratingu b) ustanawiam zastaw skarbowy z wartością szacunkową przedmiotu zastawu 30.000,00 zł, podczas gdy łączna kwota zaległości z odsetkami objęta ulgą wynosi 160.000,00 zł, zatem stosunek wartości zabezpieczenia do ogólnej kwoty zaległości i odsetek wynosi 18,75 %; tym samym strata LGD wynosi 81,25 %, czyli poziom zabezpieczeń jest niski. Z tabeli Marży kredytów w punktach bazowych wynika, że marża dla powyższych parametrów wynosi 400 punktów bazowych. Wobec powyższego do ustalenia wysokości stopy referencyjnej przyjęłam sumę stopy bazowej wynoszącej 6,78 % oraz marży wynoszącej 400 punktów bazowych, czyli 6,78 % + 4,00 % = 10,78 %. Mogę teraz już wyliczyć wartość EDB.
01 lut 2009, 18:12
Podobnie stosuję wyliczenia jak Soltimerka. Generalnie dolny poziom ratingu umożliwiający udzielenie pomocy de mini mis B [czasami BB] i z reguły niski poziom zabezpieczeń wychodzi. A jak z kolei postępujecie przy przedsiębiorcy, który od kilku lat ma zawieszoną działalność gospodarczą i uzyskuje tylko dochody z wynagrodzenia za pracę, ale zwraca się o np. rozłożenie na raty zaległości jeszcze z działalności gospodarczej? Rozpatrujecie to pod kątem pomocy publicznej, czy też żądacie określenia celu wydatkowania środków i jeżeli nie na działalność gospodarczą tylko na jakieś prywatne ważne cele, to pomijacie pomoc publiczną i stosujecie tylko 67a OP?
03 lut 2009, 09:09
Soltimerka
<!--quoteo(post=36721:date=05. 11. 2008 g. 13:31:name=Nadir)--><div class='quotetop'>(Nadir @ 05. 11. 2008 g. 13:31) [snapback]36721[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Departament Gospodarki Narodowej pismem nr GN5/4435/7/JPR/MHJ/KBV/60/2008 z dnia 1 lipca 2008 roku poinfomował, że należy stosować nową metodę ustalania wysokości stopy referencyjnej i stopy dyskontowej niezbędnych do wyliczenia wartości pomocy publicznej.
Czy ktoś próbował już rozgryźć to zagadnienie i nie połamał sobie na tym zębów? Czy ktoś może coś napisać odnośnie praktycznego stosowania podanej informacji w tym piśmie?
Pytam tak trochę enigmatycznie, bo akurat nie zajmuję się tym zagadnieniem i nie tkwię w temacie. Ale ktoś, kto się tym zajmuje chyba "skuma bazę"
Co od samej teorii, to znalazłem co-nie-co tutaj: <a href="http://www.psfp.org.pl/aktualnosci/aktualnosci.html" target="_blank">http://www.psfp.org.pl/aktualnosci/aktualnosci.html</a> <a href="http://uokik.gov.pl/pl/pomoc_publiczna/stopa_referencyjna/" target="_blank">http://uokik.gov.pl/pl/pomoc_publiczna/stopa_referencyjna/</a> <a href="http://ec.europa/comm/competition/state_aid/others/reference_rates.html" target="_blank">http://ec.europa/comm/competition/state_ai...ence_rates.html</a>
Hej, skrótowo Ci podam jak wyliczamy stopę referencyjną. Jak byś miał jakieś pytania, to odpowiem. Stopę referencyjną dla poszczególnych przedsiębiorców uzyskuje się poprzez zsumowanie stopy bazowej ( od 01.02.2009 r. nadal 6,78 % ) i odpowiedniej marży wyrażonej w punktach bazowych. Określam marżę: a) w wyniku przeprowadzonej analizy kwalifikuję Podatnika do kategorii BB - zadowalającej kategorii ratingu b) ustanawiam zastaw skarbowy z wartością szacunkową przedmiotu zastawu 30.000,00 zł, podczas gdy łączna kwota zaległości z odsetkami objęta ulgą wynosi 160.000,00 zł, zatem stosunek wartości zabezpieczenia do ogólnej kwoty zaległości i odsetek wynosi 18,75 %; tym samym strata LGD wynosi 81,25 %, czyli poziom zabezpieczeń jest niski. Z tabeli Marży kredytów w punktach bazowych wynika, że marża dla powyższych parametrów wynosi 400 punktów bazowych. Wobec powyższego do ustalenia wysokości stopy referencyjnej przyjęłam sumę stopy bazowej wynoszącej 6,78 % oraz marży wynoszącej 400 punktów bazowych, czyli 6,78 % + 4,00 % = 10,78 %. Mogę teraz już wyliczyć wartość EDB. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Robimy tak samo !
Reszka
Podobnie stosuję wyliczenia jak Soltimerka. Generalnie dolny poziom ratingu umożliwiający udzielenie pomocy de mini mis B [czasami BB] i z reguły niski poziom zabezpieczeń wychodzi. A jak z kolei postępujecie przy przedsiębiorcy, który od kilku lat ma zawieszoną działalność gospodarczą i uzyskuje tylko dochody z wynagrodzenia za pracę, ale zwraca się o np. rozłożenie na raty zaległości jeszcze z działalności gospodarczej? Rozpatrujecie to pod kątem pomocy publicznej, czy też żądacie określenia celu wydatkowania środków i jeżeli nie na działalność gospodarczą tylko na jakieś prywatne ważne cele, to pomijacie pomoc publiczną i stosujecie tylko 67a OP?
Przedsiębiorca pisze wyjaśnienie , że prosi o pomoc niebędącą pomocą publiczną . Wtedy stosujemy tylko 67a O. p.
03 lut 2009, 09:13
A czy koleżanki i koledzy słyszeli, że 2 grudnia 2008r. przedłużono w końcu programy restrukturyzacyjne? Czy ktoś prowadzi jeszcze sprawy z tzw. ustawy kołodkowej?
03 lut 2009, 17:25
Mamy juz zapowiedź zmiany wartości stopy bazowej służącej wyliczaniu pomocy publicznej. Od 1 kwietnia 2009 r. wartość ta ulegnie zmniejszeniu z obecnej 6,78% do 5,62%.
20 mar 2009, 11:56
Po ostatnich wyrokach sądowych mamy zalecenia, aby nie wzywać Przedsiębiorców wnioskujących o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych do uzupełnienia podania na podstawie art. 169 par. 1 Ordynacji podatkowej!!! Trudno mi się z tym pogodzić, no ale cóż, trzeba się dostosować i przyzwyczaić do art. 155 par. 1 Ordynacji podatkowej. Tylko, że ten przepis jest bardzo skomplikowany, gdy chodzi o osoby prawne. Jak wzywacie osobę prawną na podstawie art. 155 Ordynacji? Z tego co czytam w różnych komentarzach art. 155 nie jest przewidziany na osoby prawne tylko może być kierowany do osób reprezentujących osoby prawne, jak na przykład do Prezesa Zarządu Spółki, ale przepis art. 159 par. 1 pkt 2 nakazuje podawać imię i nazwisko osoby wzywanej, czy w tym wypadku podawać imię i nazwisko Prezesa? A jeżeli jest reprezentacja łączna dwóch członków zarządu, to jak postąpić wówczas? A przy spółce cywilnej? Jak to rozwiązaliście w swoich urzędach? Czy w wezwaniu na art. 155 par. 1 Ordynacji podatkowej podajecie jeszcze jakieś dodatkowe przepisy jak na przykład art. 159 par. 1 Ordynacji? Czy takie wezwanie też wam wychodzi na 4 strony, w treści podajemy bowiem różne przepisy, jak na przykład przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 ze zm. ) - art. 37 i rozporządzenia Komisji ( WE ) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis ( Dz. Urz. WE L 379 z 28 grudnia 2006 r. ) - art. art. 1 i 2, bo pozostała część wezwania jest taka sama jak z postanowienia wydanego na podstawie art. 169 par. 1 Ordynacji.
21 mar 2009, 12:33
Nie widzę podstaw do stosowania art. 155. Moim zdaniem należy zastosować art. 169.
Tak też orzekł NSA (w składzie Bogusław Dauter, Grzegorz Borkowski, Zbigniew Kmieciak) w wyroku z dnia 9 października 2007 r. II FSK 1060/06 (oddalając skargę kasacyjną strony na wyrok WSA) oraz WSA w Krakowie w wyroku z dnia 14 stycznia 2009 r. (I SA/Kr 240/08).
Wyrok WSA w Krakowie dostępny w CBO NSA. Wyrok NSA w załączniku.
Ostatnio edytowano 22 mar 2009, 23:54 przez sorba, łącznie edytowano 1 raz
22 mar 2009, 23:40
Czy zna ktoś może jakieś dobre opracowanie (albo potrafi udzielić wyczerpujących wyjaśnień) na temat tego, co kryje się pod pojęciem "ulga, która nie stanowi pomocy publicznej" (art. 67b par. 1 pkt 1 Op). W szczególności - co może kryć się pod tym pojęciem, jakich dokumentów domagać się od przedsiębiorcy, czy znajduje tu zastosowanie ustawa o o postępowaniu w sprawach o pomocy publicznej (raczej nie ma sensu), itp.
Co do postępowania z art. 169 - też wzywamy przedsiębiorcę do określenia rodzaju ulgi (niepomoc, de minimis, pomoc), wskazując na wymogi ustawy (de minimis, pomoc). Asekuracyjnie podaje też 155 (określenie formy pomocy, bo tego ustawa raczej nie wymaga). Problem polega na tym, że w przypadku de minimis, nie ma tam mowy o informacji o nieotrzymaniu pomocy(tak jak w pomocy innej niż de minimis), stąd nie mam przekonania czy 169 może wpełni wchodzić w grę. Dlatego na końcu piszę, że MOŻE stanowić podstawę do pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia. Choć pewnie strzelam sobie trochę tym w stopę.
Ostatnio edytowano 23 mar 2009, 10:20 przez widow, łącznie edytowano 1 raz
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników