Teraz jest 07 wrz 2025, 21:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
pomoc publiczna a rozporządzenie Rady Ministrów 
Autor Treść postu
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA04 lut 2007, 14:26

 POSTY        8
Post 
Witam. Czy ktoś z Was zajmował się wnoskiem o udzielenie pomocy na restrukturyzację niektórych należnośći publicznoprawnych zgodnie z Rozporządzniem Rady Ministrów z 5 09 2006 Dz.U z dnia 25 09 2006 poz.1202. Czy przepis ten stosuje się do wczesniejszej ustawy o restrukturyzacji z 2002 roku?Mam taki wnosek i nie wiem jak go rozpatrzyć


10 lut 2007, 12:23
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA28 paź 2006, 08:50

 POSTY        54
Post 
Według mnie to rozporządzenie stosuje się tylko do wniosków złożonych w 2002r. i oparciu o ustawę kołodkową. Wyraźnie jest przecież nawiązane do art. 18 i 20 ustawy restrukturyzacyjnej. Szczerze powiem, że mam dużo wątpliwości jeżeli chodzi o to rozporządzenie.


10 lut 2007, 13:07
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA04 lut 2007, 14:26

 POSTY        8
Post 
Owszem jest w zapisie poczatkowym odniesienie do uatawy kołodkowskiej, ale w rozporządzeniu podano inne wysokości opłat restrukturyzacyjnych ( dawniej 15% teraz 20%) i jest termin składania wniosków do końca tego roku


10 lut 2007, 17:33
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA28 paź 2006, 08:50

 POSTY        54
Post 
Larosee                    



Owszem jest w zapisie poczatkowym odniesienie do uatawy kołodkowskiej, ale w rozporządzeniu podano inne wysokości opłat restrukturyzacyjnych ( dawniej 15% teraz 20%) i jest termin składania wniosków do końca tego roku


Po pierwsze wskazano koszty, a nie opłatę restrukturyzacyjną. W trakcie trwania akcji restrukturyzacyjnej w październiku 2003r. MF wymyśliło plan restrukturyzacji, w wyniku którego wzywaliśmy wszystkich podatników restrukturyzowanych do złozenia planu wg specjalnej broszury (jak się później okazało w większości przypadków niepotrzebnie). Tam też była w załączniku tabelka dotycząca kosztów kwalifikowanych. Rozmawiałam na ten temat z pracownikami innego urzędu i doszliśmy do wniosku, że te 25 % to nie opłata, ale koszty jakie podatnik ma wskazać w planie, np. kredyty, ale nie te preferencyjne.
Co do terminu, to uważam, że jest to termin obowiązywania rozporządzenia. Tu MF wykazało się nie lada rozwagą, bo wg starej ustawy od dnia doręczenia podatnikowi decyzji o warunkach musi minąć 15 m-cy do dnia zakończenia postępowania. Biorąc pod uwagę to, że rozporządzenie zostało wydane we wrześniu 2006r. , a obowiązuje do grudnia 2007r.  (15 m-cy) już dawno powinniśmy mieć wydane decyzje o warunkach. A kiedy wezwać podatnika do złożenia planu, kiedy ma złożyć oświadczenie o uzyskanej pomocy publicznej (wg ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej trzeba dać termin min. 30 dni). O tym już nikt nie pomyślał. Ciekawe, jak będziemy egzekwować od podatnika wykonanie planu restrukturyzacji (jest to przecież jeden z warunków w rozporządzeniu) kiedy rozporządzenie nie będzie już obowiązywać.
Reasumując, uważam, że opłata zostaje jaka była, rozporządzenie dotyczy wniosków złożonych do starej ustawy i zawieszonych postępowań ze względu na należności sporne. A w ogóle to wypuszczono znowu bubel, którym można sobie ewentualnie :dupa:  podetrzeć :)


11 lut 2007, 12:07
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA12 lis 2006, 12:04

 POSTY        9
Post 
Witam, całkowicie zgadzam się z Suzie.To rozporządzenie odnosi się do ustawy kołodkowej i umożliwia zakonczenie postępowan z 2002r. Opłata restrukturyzacyjna pozostaje w kwocie 15% od należności głównej a te 25% dla małego przedsiębiorcy kosztów restrukturyzycaji to co innego.Ten termin do konca 2007 rok to termin do wydania decyzji warunkowej a konczyć postępowanie mozna po 15 miesiącach (no fakt, rozporządzenia już nie będzie, ale do zakonczenia beda potrzebne spelnione warunki z ustawy kołodkowej.Ja mam inna wątpliwośc co to te 25 % kosztów?
- czy to 25% od kwoty umorzenia ktora Strona musi posiadać jako wkład własny (podejście Unii pomożemy ale musisz mieć własny wkład?
- czy to 25% od kwoty ktora pozwoli przedsibiorcy funkcjonować?
Czy ktoś wie jak to rozumieć?
Pozdrawiam


21 lut 2007, 21:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 5 ] 

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron