Forum skarbowców
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/

Ewidencja PPR (CZM)
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=14&t=906
Strona 1 z 1

Autor:  Joanna30 [ 31 sty 2008, 20:58 ]
Tytuł: 

Witam,
Zajmuję sie rozliczaniem przychodu ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych zbytych przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie. Jestem zainteresowana wymianą informacji na temat procedury przyjętej w Waszych US dot. realizacji zadań w tym zakresie ( i merytoryką też).
W moim US została opracowana wewnętrzna instrukcja dot. tej procedury. Jednym z jej elementów jest rejestracja sprawy w ewidencji PPR aplikacji CZM. Z tego co się orientuję, w większości US nie korzysta się z tej formy rejestracji spraw.
Czy są inne Urzędy które korzystają z tej aplikacji?
Mam (jeden z wielu) problem z  zakończeniem sprawy poprzez przekazanie do innego US i jej elektronicznym przesłaniem. Czy w Waszych US zajmują się tym informatycy?

Autor:  tranqilo [ 31 sty 2008, 21:12 ]
Tytuł: 

Dobre pytanie " czy zajmują się tym informatycy ? " . W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie by tak zorganizować  procedury i skrypty by nie musieli tego robić informatycy. Jeśli to robią to z powodu , że zawsze tak było.  Trzeba jednak pamiętać by informacje wysyłać z oficjalnego konta urzędu , z sekretariatu.

Autor:  widow [ 31 sty 2008, 21:16 ]
Tytuł: 

Zakończyłem niedawno współpracę z CZM. Program, mimo wad, całkiem przydatny, ale jakoś nie widac większego nim zainteresowania poza ewidencjonowaniem informacji. Ja zajmowałem się CZM głównie od strony PCC (czyli wklepywaniem większości aktów i określaniem wartości) oraz SD. PPR zaznaczałem tylko w "opcjach kontrolnych", a wydruki z tego można było sobie zrobic i na tej podstawie wszczynac sprawy z PPR (ale zainteresowanie raczej nikłe w moim US). Myślę, że jeżeli chodzi o PPR to CZM stanowi dobre narzędzie, o ile ten co wprowadza dane zaznacza PPR. Przesyłaniem informacji w CZM zajmuje sie u nas informatyk.

Autor:  Joanna30 [ 31 sty 2008, 21:50 ]
Tytuł: 

W moim US sprawa rejestracji informacji wygląda następująco:
1. wpływ aktu
2. przekazanie do komórki PDF - dokonuję kwalifikacji, tzn. określam czy przychód ze sprzedaży podlega opodatkowaniu, a jeśli tak to na jakich zasadach (starych, nowych) i daję odpowiednią adnotację na akcie notarialnym dotyczącą wskazań kontrolnych; następnie kseruję akt notarialny a oryginały oddaję komórce PO
3. Pracownicy PO wprowadzają informację do CZM z odpowiednim wskazaniem kontrolnym ustalonym przeze mnie
4. Następnie, zakładam sprawę w Ewidencji PPR
5. Zamykam sprawy - w zależności od sposobu zakończenia  odpowiednim kodem;
6. Najwięcej problemów mam z przekazaniem sprawy do innego US - przy generowaniu danych nie ma (chyba) możliwości wyboru,że chce przekazać tylko jedną, konkretną sprawę (generują się wszystkie informacje do danego US z daną datą wpływu)

Program osobiście uważam za bardzo przydatny, wspomagający pracę, nie wspominając już o nim jako o źródle informacji o podatnikach.

Autor:  jot_G [ 01 lut 2008, 10:49 ]
Tytuł: 

Maksencjusz                    



Najwięcej problemów mam z przekazaniem sprawy do innego US - przy generowaniu danych nie ma (chyba) możliwości wyboru,że chce przekazać tylko jedną, konkretną sprawę (generują się wszystkie informacje do danego US z daną datą wpływu)


Bład ! Jeżeli generujesz informacje wg daty wpływu to znaczy że generujesz informacje a nie sprawę. Zeby przekazać sprawę należy wejść do sprawy, zaznaczyć "przez przekazanie", określić właściwy US, następnie zrobić wydruk z ewidecji spraw PPR ( nie informacji ) według daty załatwienia. Uwaga - spraw nie da się przekazać elektronicznie, trzeba wysłać wydruk wraz z kserokopią umowy.
U mnie obieg dokumentów jest inny. Akty notarialne trafiaja do podatków majątkowych. Osoba zajmująca się PCC ( czyli ja ) obrabia akt notarialny z wszystkich stron, czyli pod kątem PCC i podatku dochodowego. Jeżeli kwota duża - zakładam sprawę w PIT, jeżeli sprzedaż przed upływem 5 lat - zakładam sprawę w PPR, czasami zakładam sprawy w SD. Jeżeli mam wątpliwości co do podatków, którymi nie zajmuję się, to uzgadniam z PD. A jeżeli chodzi o rozsyłanie informacji to też ja. Nie dlatego że mam za dużo czasu wolnego  :mur: ale dlatego że tak jest ustalone.

Autor:  Joanna30 [ 01 lut 2008, 11:15 ]
Tytuł: 

Bład ! Jeżeli generujesz informacje wg daty wpływu to znaczy że generujesz informacje a nie sprawę. Zeby przekazać sprawę należy wejść do sprawy, zaznaczyć "przez przekazanie", określić właściwy US, następnie zrobić wydruk z ewidecji spraw PPR ( nie informacji ) według daty załatwienia. Uwaga - spraw nie da się przekazać elektronicznie, trzeba wysłać wydruk wraz z kserokopią umowy.
[/quote]

Dzięki za informację, to co napisałeś odnośnie przekazania elektronicznego, jest odpowiedzią na moje pytanie. Ja również podejrzewałam, że nie można przesłać elektronicznie sprawy PPR, ale niestety nie jestem informatykiem, więc szukałam potwierdzenia na tym forum, ponieważ nasi informatycy...(nie będę kończyć), powiem tylko, że  nie potrafiłam usykać żadnej odpowiedzi od fachowca komputerowego, jakim powinien być każdy informatyk w us.

Metodą prób i błędów próbowałam przekazać parę spraw, ale generowały się wszystkie z danej daty wpływu, mimo że chciałam przekazać tylko jedną konkretną sprawę.

Na dzień dzisiejszy wysyłam sprawy tylko w wersji papierowej, a w komputerze odznaczam jedynie przekazanie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/