Nie zawsze tak było.
Kabaret się zaczął tu i ówdzie od. tzw. aneksu do SAPARDu za czasów ministra Gronickiego. Ale to stara historia. Mam na to dokumentację.
NIP gminy dla potrzeb VAT był jedynie tu i ówdzie, przed rokiem 2017, nadawany jedynie dla urzędów gmin.
Moim zdaniem posługiwały się one wtedy niezgodnie z prawem 2 NIPami. Pisałem o tym w tamtych latach.
Miały jednak takie interpretacje organów podatkowych. Bo to skarbówka namieszała. Mam sporą kolekcję interpretacji, w tym stwierdzających, że urzędy to jednostki pomocnicze które nie są jednostkami budżetowymi, że to aparat pomocniczy, itp.itd.
Choć i tak niektóre urzędy miały aż do końca 2016 jeden NIP - NIP urzędu.
Było też tak, że niektóre samorządy scentralizowały się wcześniej np. Poznań od 2014, Warszawa od 2016 itp i te miały 2 NIPY.
Jednakże na ogół problem dwóch NIP dotyczył jedynie urzędów gmin... a nie gmin, czy powiatów lub województw. A na pewno nie dotyczył samorządowych zakładów budżetowych.
Ale teraz od 1 stycznia 2017 dotyczy.
I będzie wesoło

A dlaczego będzie wesoło z CIT.
Troszeczkę wyjaśnia inny post. Poczytaj post o PIT.
