Teraz jest 05 wrz 2025, 22:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
"Stan zatrudnienia" na Karcie Podatkowej 
Autor Treść postu
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA15 lut 2010, 16:27

 POSTY        3
Post "Stan zatrudnienia" na Karcie Podatkowej
Witam.
Jak rozumieć "stan zatrudnienia"?
W mojej opinii stan zatrudnienia = ilość zatrudnionych.
Tym sposobem uważam, iz nie ma obowiązku zawiadamiać urzędu skarbowego o np. takiej sytuacji: jeden pracownik pracował DO 31 grudnia drugi OD 1 stycznia.
Pracownik się zmienił - ale stan zatrudnienia jest bez zmian. Ciągle stan zatrudnienia: 1 pracownik
Jednak doszły mnie informacje, iż w niektórych USach wymagają składać takie zawiadomienia wraz z danymi personalnymi zwalnianego i zatrudnionego - jako wymóg wynikając z ustawy o KP.
Nie mogę się z tym zgodzić.
Jak jest u Was?


17 lut 2010, 13:39
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA27 sty 2010, 14:26

 POSTY        4
Post "Stan zatrudnienia" na Karcie Podatkowej
Witam!
Moim zdaniem podatnik jest nie zobowiązany informować o zmianach jęsli nie zmieniła się liczba zatrudnionych podatników a jedynie dane personalne osoby, co prawda w takim przypadku w poltaxie 2B mamy nieaktualne dane co do osób zatrudnionych u danych podatników.
Taki sam problem powstaje gdy pracownicy urzędu rządaja razem z PIT-16A aby podatnik składał dowody wpłat dokonane z tytułu ubezpieczenia zdrowotnego, tłumacząc, że ustawa o tym mówi.

Obecnie piszę pracę licencjacką na temat karty podatkowej, czy moze ktoś miał podobny temat?
Proszę o wsparcie.


17 lut 2010, 13:50
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA15 lut 2010, 16:27

 POSTY        3
Post "Stan zatrudnienia" na Karcie Podatkowej
W takim razie nie poinformowanie urzędu o zmianie osoby zatrudnionej (ilość i etat bez zmian, tylko w miejsce Kowalskiego zatrudniono Malinowskiego) skutkuje wygaśnięciem decyzji o karcie podatkowej na podstawie nie poinformowania o zmianie stanu zatrudnienia i pzejściu na PKPiR?


19 lut 2010, 13:09
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA15 lis 2009, 23:13

 POSTY        92
Post "Stan zatrudnienia" na Karcie Podatkowej
Zszywaczbiurowy                    



W takim razie nie poinformowanie urzędu o zmianie osoby zatrudnionej (ilość i etat bez zmian, tylko w miejsce Kowalskiego zatrudniono Malinowskiego) skutkuje wygaśnięciem decyzji o karcie podatkowej na podstawie nie poinformowania o zmianie stanu zatrudnienia i pzejściu na PKPiR?

W moim urzędzie tez praktykuje się przyjmowanie informacji o zmianie osobowym zatrudnienia, podczas gdy wysokość stawki pozostaje bez zmian. Jest to podyktowane możliwością późniejszego dochodzenia w ilości stanu zatrudnienia na dany moment. Zgodnie z przepisami kartowicz zobowiązany jest prowadzić ewidencję zatrudnienia w której podaje dane osób zatrudnionych. Należałoby zrobić wykładnię systemową i językową sformułowania "zmiana stanu zatrudnienia". Zastanowię się nad tym. :rolleyes:


19 lut 2010, 22:54
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA15 lut 2010, 16:27

 POSTY        3
Post "Stan zatrudnienia" na Karcie Podatkowej
No tak - ewidencja zatrudnienie to co innego. Z niej też wynika stan zatrudnienia na dany dzień.
Ale w ustawie nie znajduję nigdzie potwierdzenia, że taką ewidencję należy przekazać do urzędu.
W ustawie o ryczałcie brak definicji stanu zatrudnienia. Poszukałem trochę po necie i interpretacjach: wszędzie pojęcia "stan zatrudnienia" używa się w kontekście "ilości pracowników".
Zadzwoniłem też do KIPu hihhi i tam stanowczo stwierdzili, że o takich sytuacjach (w miejsce jednego pracownika wchodzi inny) - nie zawiadamia się urzędu skarbowego.
No i w samej ustawie o KP jest napisane: w art. 20 ust. 1 punkt 2:
"(...) stwierdzony stan zatrudnienia jest WYŻSZY od zgłoszonego naczelnikowi urzędu skarbowego".
WYŻSZY - czyli, też chodzi o ilość. Gdyby napisali "INNY" to można by to podciągnąć do zmian osobowych, ale "wyższy" może odnosić się tylko do ilości, liczby, jakieś wartości....
Już sam nie wiem...

Dodano: Pią Lut 26, 2010 4:15 pm

Trcohę czasu minęłó od mojego ostatniego pytania - odczekałem, ale zero odzewu.
Więc ponawiam pytanie: jak u Was traktuję się zawiadomienie o zmianie stanu zatrudnienia i czy niezawiadomienie o tym, iż w miejsce jednego pracownika zatrudnionego drugiego jest podstawą wydania decyzji o uchyleniu decyji na kartę podatkową.


20 lut 2010, 07:34
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA17 wrz 2010, 16:36

 POSTY        75
Post Re: "Stan zatrudnienia" na Karcie Podatkowej
Podbijam :)


20 paź 2011, 18:43
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA02 gru 2014, 17:46

 POSTY        12
Post Re: "Stan zatrudnienia" na Karcie Podatkowej
Jak zaewidencjionować w POLTAX2B przerwę Podatnika spowodowaną chorobą która została udokumentowana zwolnieniem lekarskim. Zwolnienie zostało dostarczone do US przez córkę a podatnik nadal przebywa na zwolnieniu.


08 sty 2015, 08:19
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: