Mamy taki spór w referacie- czy w razie likwidacji działalności gospodarczej podatnik-os. fizyczna- ma obowiązek na podstawie paragrafu 28 ust.4 rozp. MF w sprawie prowadzenie podakowej księgi p-r o tym fakcie urząd skarbowy? Moje koleżanki twierdzą,że tak a ja,że to awykonalne. Bo przecież podatnik musiałby planować wszystko o wiele wcześniej np, że zlikwiduje się 31-05-2007 i zawiadomić ,że zrobi remanent najpóźniej o tym US w dniu 24-05-2007, a przecież wielu ludzi podejmuje takie decyzje z dnia na dzień. Ja sądzę,ze ten przepis dotyczy tylko remanentu na koniec roku, a w razie likwidacji podatnik jedynie składa remanent zgodnie z art. 44 ust 4 ustawy o pdof. Bardzo proszę o zajęcie stanowiska w tej sprawie.
07 maja 2007, 16:42
Czy słusznie, czy nie ( nasz MF potrafi przecież mądrze napisać parę prostych norm prawnych ) wg mnie jednak literalne brzmienie par. 27 i 28 każe w Twoim przypadku zawiadomić organ podatkowy o zamiarze sporzadzenia spisu z natury na 7 dni przed likwidacją. Akurat w przypadku likwidacji nie przekonuje mnie, że jest to awykonalne. W praktyce takie decyzje jednak nie zapadają w ciągu godziny, z reguły termin jest zaplanowany wcześniej. Inna sprawa, że w przypadkach losowych zgon podatnika, czy wspólnika, może być inaczej. Ale też wtedy nie sądzę, by ktokolwiek wyciągałby jakieś konsekwencje z tytułu niedochowania tego terminu.
____________________________________ Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.
Ostatnio edytowano 07 maja 2007, 21:23 przez wjawor, łącznie edytowano 1 raz
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników