Teraz jest 05 wrz 2025, 22:39



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Co z 1% dla OPP? 
Autor Treść postu
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post Co z 1% dla OPP?
Mimo upływu czasu, "na górze" nic się nie zmienia. Przed rokiem był problem ze słownikiem OPP w Poltaxie i w tym roku jest powtórka z "rozrywki". Co da 5 mln wydane na szkolenie z uprzejmości dla urzędników, gdy oni nie mogą prawidłowo realizować obowiązującego prawa.
Mam nadzieję, że chociaż dla Fundacji Skarbowości MF zrobi wyjątek - ot takie kumoterstwo  :rolleyes:  
Problem dostrzega już prasa:


Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej do 15 stycznia powinno opublikować wykaz organizacji pożytku publicznego wraz z rachunkami bankowymi. Wykaz jest. Ale bez numerów kont.

Resort pracy nie odpowiedział na pytania ?DGP?, dlaczego wykaz nie zawiera numerów rachunków i kiedy będzie uzupełniony o te dane. W biurze prasowym MPiPS usłyszeliśmy, że ministerstwo przestrzega przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej, więc ma 14 dni na odpowiedź.

Dobrze, że urzędnicy przestrzegają przynajmniej tych przepisów, bo z regulacjami dotyczącymi pożytku publicznego jest już gorzej. Przypomnijmy, że nakładają one na resort pracy obowiązek publikacji do 15 stycznia listy OPP wraz z numerami kont. W wykazie opublikowanym w Biuletynie Informacji Publicznej MPiPS 14 stycznia nie ma numerów rachunków bankowych.

O pomoc w rozwiązaniu sprawy zwróciliśmy się do Ministerstwa Finansów, bo to ten resort powinien przekazać MPiPS numery rachunków bankowych zgłoszone przez organizacje pożytku publicznego w latach ubiegłych jako właściwe do przekazania 1 proc. podatku.

Jak ustaliliśmy, MF nie przekazało danych resortowi pracy, bo MPiPS nie opublikowało rozporządzenia dotyczącego zakresu i terminowego przekazywania danych, w tym rachunków bankowych, przez resort finansów.

? W tej sytuacji istotne do przekazywania danych są terminy określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Jednym z nich jest 15 stycznia jako termin publikacji wykazu OPP wraz z kontami ? tłumaczy Wiesława Dróżdż z Ministerstwa Finansów.

Dodaje, że skoro MF nie dostało z resortu pracy na koniec roku wykazu OPP, nie mogło go zweryfikować i uzupełnić o rachunki bankowe. I właśnie dlatego opublikowany przez MPiPS 14 stycznia wykaz OPP ich nie zawiera.

Sprawa ta jednak musi zostać rozwiązana. W końcu terminy określone przez ustawę o wolontariacie i pożytku publicznym muszą być przez ministerstwa przestrzegane. Resort finansów planuje przekazać numery rachunków do MPiPS na koniec stycznia. W lutym OPP będą mogły weryfikować dane, które znajdą się w bazie urzędów skarbowych na 2011 rok.

Wykaz, który miało opublikować MPiPS do 15 stycznia, powinien opierać się na informacjach o kontach OPP, które urzędy skarbowe zgromadziły w latach poprzednich. Organizacje, które uzyskały status OPP po raz pierwszy lub ten status został im przywrócony, oraz te, które zmieniły numer rachunku, mają obowiązek ich przekazania skarbówce do 31 stycznia. Dane te resort pracy opublikuje na stronie BIP, co umożliwi OPP ich weryfikację i zgłoszenie uwag do urzędów skarbowych do 28 lutego.

Jeżeli OPP nie przekaże danych do urzędu skarbowego do 31 stycznia lub do 28 lutego nie zgłosi zastrzeżeń wobec danych dostępnych na stronie MPiPS, straci prawo do otrzymania 1 proc. podatku za 2010 rok.
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/481744,wykaz_organizacji_pozytku_publicznego_bez_numerow_kont_bankowych.html

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


28 sty 2011, 08:12
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA21 sty 2008, 09:25

 POSTY        65
Post Co z 1% dla OPP?
jest i z rachunkami. opublikowany 17 stycznia br.


28 sty 2011, 15:11
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA24 paź 2006, 19:15

 POSTY        570
Post Co z 1% dla OPP?
nin15                    



jest i z rachunkami. opublikowany 17 stycznia br.



ale dotyczy 1% z zeznań rocznych za 2009 !!!

____________________________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
" (...) i ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, a potem zapytawszy o zarobki nasze, usiadł i zapłakał (...)"


28 sty 2011, 15:23
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post Re: Co z 1% dla OPP?
Co z 1% dla OPP?

Wielki problem z małym procentem


W ciągu ośmiu lat odkąd się pojawił się 1% upowszechniły się praktyki sprzeczne z ideą pożytku publicznego i pozbawiające to rozwiązanie sensu. Kardynalnym błędem jest przekazywanie 1% bezpośrednio konkretnym osobom. Konsekwencje tych nadużyć są poważne i grożą całkowitą ruiną tej skądinąd bardzo pożytecznej instytucji.

Większość z nas wie czym jest 1%. Z możliwości przeznaczenia części podatku należnego państwu na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego (tzw. OPP) korzysta co trzeci podatnik. Zrobić to może każdy, wpisując w zeznanie podatkowe numer KRS organizacji oraz kwotę 1%. W zeszłym roku przez 1% trafiło do OPP ponad 370 mln złotych. Tak więc 1% w sumie nie jest taki mały. Wiążą się z nim też nie małe problemy.

Ustawa o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (tzw. ustawa o pożytku), która powołała do życia 1% stanowi, że jest on przeznaczany przez podatnika na rzecz organizacji pożytku publicznego i może być wykorzystany "wyłącznie na prowadzenie działalności pożytku publicznego". Na pierwszy rzut oka cel 1% wydaje się oczywisty. Praktyka pokazuje jednak, że jest on nagminnie wykorzystywany wbrew swojemu przeznaczeniu. Przyczyną nadużyć jest niezrozumienie idei pożytku publicznego i jej związku z 1%. Niestety jest ono powszechne zarówno wśród podatników, jak i decydentów oraz samych OPP. Konsekwencje tych nadużyć są poważne i grożą całkowitą ruiną tej skądinąd bardzo pożytecznej instytucji.

1% a idea pożytku publicznego

Formuła artykułu nie pozwala wytłumaczyć wszystkich zawiłości interesującego nas zagadnienia, zmusza też do pewnych uproszczeń za co autor z góry przeprasza. Zacznijmy jednak od ustalenia czym jest pożytek publiczny.

Najprościej rzecz ujmując jest to działalność prowadzona na rzecz ogółu społeczności przez zorganizowanych obywateli, którą państwo uznaje za wartościową i godną wsparcia. Wspomniana już ustawa o pożytku wymienia wiele jej rodzajów, np. działalność na rzecz osób niepełnosprawnych, społeczności i wspólnot lokalnych, czy na rzecz nauki i edukacji. Wskazuje też jej wykonawców - są to organizacje społeczne, wśród których szczególnie predestynowane są podmioty mające status pożytku publicznego. Ustawa ustanawia też kilka instrumentów dzięki, którym praktyczna realizacja idei pożytku publicznego jest łatwiejsza - na przykład różne zwolnienia i przywileje OPP, a wśród nich 1%, który decyzją podatników mogą otrzymywać tylko organizacje pożytku publicznego.

O ile zatem z punktu widzenia podatnika 1% jest przywilejem, dzięki któremu może on zdecydować o tym co stanie się częścią daniny płaconej przez niego państwu, o tyle dla organizacji pożytku publicznego, która 1% otrzymuje, jest to przede wszystkim wyróżnienie. I to podwójne, ponieważ otrzymuje je od państwa, które przyznając mu status OPP uznaje jej ważną społeczną rolę, i od obywateli, którzy decydując o przekazaniu jej części podatku dają wyraz zaufania do organizacji.

Przywilejów i wyróżnień nigdy nie dostaje się za darmo. Najpierw trzeba na nie zasłużyć, a potem wziąć na siebie odpowiedzialność za ich utrzymanie. W przypadku 1% główna odpowiedzialność spoczywa na organizacjach pozarządowych. Korzystając z niego stają się one wykonawcami idei pożytku publicznego, a ich obowiązkiem jest podejmowanie działań na rzecz dobra ogółu.

"Zbierz 1% dla siebie", czyli jak z pożytku publicznego zrobić pożytek prywatny

Niestety w ciągu ośmiu lat odkąd pojawił się 1% upowszechniły się praktyki sprzeczne z ideą pożytku publicznego i pozbawiające to rozwiązanie sensu. Kardynalnym błędem jest przekazywanie 1% bezpośrednio konkretnym osobom. Praktyka ta polega na tym, że organizacja na wniosek beneficjenta, zakłada mu subkonto bankowe. Następnie gromadzi na nim wpłaty z 1%, przekazywane jej przez podatników, którzy w zeznaniu wskazali tę właśnie konkretną osobę.

Wcześniej cytowaliśmy przepisy ustawy mówiące o przeznaczeniu 1%. Opisana praktyka jest sprzeczna z tymi przepisami. Po pierwsze, dlatego, że w rzeczywistości pieniądze gromadzone na subkontach służą zaspokojeniu potrzeb przypisanych do nich osób. Nie służą natomiast realizacji działań na rzecz ogółu społeczności. Po drugie, 1% gromadzony w ten sposób de facto nie jest przekazywany organizacji pożytku publicznego.

Ponadto, organizacja zakładając subkonto pozbywa się odpowiedzialności za pieniądze publiczne przekazywane jej na realizację pożytku publicznego. Nie gospodaruje nimi. Nie podejmuje decyzji o tym jak zostaną wydane. Wszystko to zrzuca na osobę, której założyła subkonto, samej wypłacając jedynie zwroty kosztów ponoszonych na działania związane z zaspakajaniem jej potrzeb (np. koszty rehabilitacji, zakupu urządzeń, czy lekarstw).

Co gorsza, taka OPP zrzuca na "niby-właściciela" subkonta odpowiedzialność za promowanie własnej działalności. Mówi do niego - jesteśmy organizacją pożytku publicznego i dostajemy 1%. Tobie też możemy pomóc, ale tylko wtedy kiedy pod naszym szyldem sam sobie ten 1% uzbierasz. Standardem jest podpisywanie umów między OPP i beneficjentami na prowadzenie takich subkont. Organizacje instruują ich przy tym, jak przy okazji zabiegania o 1% mają reklamować ich działalność. Oto przykład - regulaminu subkont Fundacji Dzieciom "Zdążyć z pomocą" (warto odnotować, że w 2010 r. dzięki 1% zgromadziła ona ponad 68 mln zł, czyli jedną piątą wszystkich wpłat) stwierdza, że treść apeli podopiecznych musi być wpierw uzgadniana na piśmie.

Są też przypadki organizacji, które idą dalej i pobierają bezzwrotną kaucję za otwarcie subkonta. Jeśli beneficjent nie zbierze odpowiedniej kwoty, kaucja przepada. W ten sposób podopieczni na rzecz, których działa OPP stają się jej akwizytorami. Organizacja natomiast pełni rolę instytucji para-bankowej pośredniczącej w przekazywaniu 1% od podatnika do podopiecznego.

Skutki uboczne

Opisany problem ma swoje dalsze negatywne konsekwencje. Organizacje zbierające 1% na subkonta są głównymi beneficjentami tego rozwiązania. Swój sukces zawdzięczają po części swojej specjalizacji. Są to bowiem organizacje parające się działalnością stricte charytatywną - pomocą dzieciom, niepełnosprawnym, chorym, usługami opiekuńczymi, itp. To relatywnie "łatwe" obszary działalności pożytku publicznego, w tym znaczeniu, że ich sens jest czytelny dla każdego. Los i potrzeby ludzi dotkniętych nieszczęściem łatwo wzbudza emocje i zachęca do udzielania pomocy. Organizacje korzystają z tej "premii".

We wszystkich krajach gdzie istnieją rozwiązania podobne do naszego 1% (np. na Słowacji, czy na Węgrzech) organizacje charytatywne korzystają z niego w największym stopniu. To naturalne. Jednak nigdzie nie ma tak ogromnych dysproporcji między nimi, a organizacjami działającymi w innych sferach pożytku publicznego.

W Polsce istnieje ponad 7 tys. organizacji pożytku publicznego, ale 30 z nich gromadzi blisko połowę całej kwoty przepływającej przez 1%. To niezdrowa dysproporcja, która wytworzyła się właśnie przez stosowanie subkont i towarzyszącej temu procederowi "akwizycji prywatnych nieszczęść" - żeby wspomnieć tylko hasło Fundacji "Rokor1" - "Zbierz 1% dla siebie".

Koncentracja 1% w rękach garstki OPP ma również swoje geograficzne konsekwencje. Skoro głównymi beneficjentami 1% są duże podmioty, to naturalnie większość z nich ma swoje siedziby w dużych miastach (głównie w Warszawie). Znowuż więc potencjał 1% do realizacji idei pożytku publicznego zostaje znacznie ograniczony, ponieważ szansa, że będzie on wykorzystany na potrzeby lokalnych społeczności jest w tym układzie minimalna. Odbiorcami 1% nie będą bowiem lokalne organizacje działające dla dobra swojej miejscowości, czy społeczności. Nie mają szans konkurować z emocjonalnymi kampaniami tuzów 1%, którzy w mediach, na billboardach i przez sieć "niby-właścicieli" subkont przekonują do przekazywania podatku na własną działalność.

Kolejnym problemem jest "koncentracja tematyczna". Tylko niektóre organizacje pożytku publicznego są w stanie efektywnie stosować metodę subkont. Znów są to organizacje charytatywne, które korzystają z faktu, iż w naturze ich działalności leży świadczenie usług na rzecz konkretnych osób. Nie mają przy nich szans organizacje działające na rzecz bardziej abstrakcyjnych, choć nie mniej ważnych społecznie celów, jak rozwój nauki, czy zapobiegania dyskryminacjom i nierównościom. Patrząc na dystrybucję alokacji 1% łatwo zauważymy, że dominują tam organizacje działające w dwóch, trzech sferach pożytku publicznego. Tymczasem wszystkich sfer jest trzydzieści trzy.

Last but not least, opisywane praktyki generują też dylematy natury prawnej i etycznej. Wszystkich nie sposób omówić w tym miejscu, warto natomiast wspomnieć o jednym. Powstaje mianowicie pytanie o status pieniędzy gromadzonych na subkontach. Ich właścicielami, de jure są organizacje pożytku publicznego. Podpisując jednak umowę z podopiecznym tworzą iluzję, że będzie on miał nad tymi pieniędzmi kontrolę. Tymczasem, z formalnego punktu widzenia pieniądze pozostają pieniędzmi publicznymi w dyspozycji organizacji pożytku publicznego. „Niby-właścicielowi” subkonta wydaje się jednak, że są to jego pieniądze. Nie ma jednak żadnego instrumentu prawnego, który gwarantowałby mu, że środki zgromadzone na subkontach będą wykorzystane wyłącznie na jego potrzeby. Jaki jest tego skutek?

Fora internetowe pełne są wpisów rozżalonych osób, które nie potrafią zrozumieć, dlaczego nie mogą swobodnie dysponować środkami z subkont. To przykład jednego z nich: "Pieniądze zbierałam z dopiskiem na leczenie i rehabilitację i polepszenie losu własnego dziecka. [ ] Dzięki ofiarności naszych przyjaciół, znajomych i obcych ludzi zebrałam sporą sumę pieniędzy na konto organizacji z odpowiednim dopiskiem ufając ,że nam oddadzą. Problem w tym, że oni teraz chcą sobie zabrać z naszej zbiórki jeżeli nie całość to przynajmniej lwią część. Argumentując, że nasze dziecko nie jest jeszcze takie chore, a nasze dochody nie są takie złe..."

Wyobraźmy sobie też taką oto sytuację. Chore dziecko na rzecz którego gromadzone są wpłaty 1% szczęśliwie zdrowieje. Na jego subkoncie pozostają niewykorzystane pieniądze, które mogłyby być przeznaczone na potrzeby innego dziecka. W takiej sytuacji organizacja staje przed kłopotliwym dylematem. Obiecała rodzicom, że wpłaty 1% były zgromadzone na potrzeby ich dziecka. Z drugiej strony jest przecież organizacją pożytku publicznego, która wykonuje pewną misję. W imię tej właśnie misji powinna podejmować autonomicznie decyzje o wykorzystaniu publicznych pieniędzy, które otrzymuje na jej realizację. Istna grecka tragedia - albo sprzeniewierzy się swojemu podopiecznemu, albo swojej misji.

Tych problemów nie byłoby, gdyby logika pożytku publicznego nie została wywrócona do góry nogami. W normalnej sytuacji, organizacja pożytku publicznego powinna sama, nie za pośrednictwem podopiecznych, apelować o wparcie misji, którą realizuje. Pulą pieniędzy, którą w ten sposób by zgromadziła miałaby niekwestionowane prawo gospodarować, kierując się nie instrukcjami swoich beneficjentów, ale zasadami, wartościami i wiedzą o tym jak rozwiązywać problemy i zaspakajać ważne potrzeby społeczne. Tylko w tym schemacie jasna byłaby też odpowiedzialność organizacji za prawidłowe wykonywanie działalności pożytku publicznego.

Skąd ten problem i co z nim zrobić?

Główną przyczyną tych wszystkich problemów, jest zatarcie związku między 1% a ideą działalności pożytku publicznego. Winne temu są przede wszystkim same organizacje. To one wymyśliły subkonta i znalazły w tym rozwiązaniu metodę na zarabianie pieniędzy. Sposobów jest wiele: pobiera się prowizje, opłaty i kaucje za prowadzenie subkont lub zyski czerpie się z odsetek. Skupiając się na łatwym zarobku z 1% OPP zapomniały jaki jest jego zasadniczy cel. Ponadto organizacje promując subkonta wychowały swoich beneficjentów - do myślenia o 1% nie w kategoriach pożytku publicznego a prywatnego.

Drugim winowajcą jest ustawodawca, który usankcjonował te praktyki. W 2010 r. możliwość kierowania wpłat z 1% została wpisana w ustawy o PIT i o podatku ryczałtowym. W ten sposób nie tylko przyzwolono na coś co jest zaprzeczeniem dążeń do realizacji idei pożytku publicznego, ale też na stosowanie praktyk rujnujących 1%. Wykreowano też sprzeczność między kilkoma aktami prawnymi. Ustawa o działalności pożytku publicznego niezmiennie stanowi, że 1% wyłącznie na prowadzenie działalności pożytku publicznego. Tymczasem ustawa o PIT otwiera furkę na wykorzystywanie wpłat z 1% na prywatne cele podopiecznych organizacji. To niespójność w systemie prawa, którą powinien zbadać Trybunał Konstytucyjny.

W tym kontekście nie można mieć pretensji do podopiecznych OPP, że chcą subkont i są przekonani, że 1% ma trafiać bezpośrednio do ich kieszeni. Nie mają jednoznacznej wiedzy o tym czemu ma służyć ten instrument.

Co z tym wszystkim począć?

W zasadzie rozwiązania są dwa. Pierwsze - próbujemy przywrócić pierwotny sens 1%. To wymaga co najmniej kilku konsekwentnych działań. Przede wszystkim należy zmienić przepisy podatkowe i definitywnie uniemożliwić kierowanie wpłat 1% do konkretnych osób (tak jak to jest na Słowacji i na Węgrzech). Ale ponad wszystko państwo we współpracy z organizacjami pozarządowymi musiałoby rozpocząć szeroką kampanię informacyjno-edukacyjną w celu spopularyzowania idei pożytku publicznego i uświadomienia społeczeństwa czym ona jest, na czym polega jej praktyczna realizacja i jaki jest jej związek z 1%.

Rozwiązanie drugie - kończymy z fikcją, która polega na tym, że twierdzimy, że 1% służy pożytku publicznego, a tak naprawdę przekazujemy pieniądze z podatków bezpośrednio do konkretnych osób. Wtedy powstaje zasadnicze pytanie, po co w tym obiegu organizacje pożytku publicznego? Gros wysiłku związanego z gromadzeniem wpłat 1% cedują one na swoich podopiecznych. Może lepiej byłoby stworzyć system indywidualnych kont dla osób potrzebujących - swego rodzaju "publiczny system pomocy wzajemnej" i pozwolić jednym podatnikom wspomagać innych podatników bezpośrednio, bez udziału organizacji pożytku publicznego. Po co umowy na subkonta, dodatkowa runda przelewów, refundacje i cała związana z tym papierologia. Niech każdy sobie zbierze 1%! Hura!


Grzegorz Makowski, Instytut Spraw Publicznych

Źródło: michnikowy szmatławiec
http://gwno.pl/1,75515,9390600,Wiel ... entem.html


_________________

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


15 kwi 2011, 16:58
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA24 paź 2006, 12:04

 POSTY        30
Post Re: Co z 1% dla OPP?
Powiedzcie jak rozwiązać taki problem.
Podatnik składa korektę zeznania za 2008 rok wykazując opp w takiej samej wysokości jak w zeznaniu pierwotnym. Kłopot pojawia się w momencie zatwierdzania zeznania bowiem okazuje się że na dzień złożenia korekty organizacja pożytku publicznego wykazana poprzednio w zeznaniu już nie istnieje. POLTAX nie pozwala na zatwierdzenie takiego zeznania informując o tym fakcie. Przerabiał ktoś taki problem???
Markus


19 kwi 2011, 21:05
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post Re: Co z 1% dla OPP?


Rekordowo na organizacje pożytku publicznego
Najwięcej podatników w historii przekazało 1 proc. swojego podatku organizacjom pożytku publicznego. Dzięki temu dostały one najwyższą w historii kwotę z PIT – informuje „michnikowy szmatławiec”.

Na wsparcie fundacji czy stowarzyszeń 1 proc. podatku zdecydowało się w czasie rozliczeń z fiskusem za 2010 r. przeszło 10,1 mln osób, o 1,5 mln więcej niż rok wcześniej.

Organizacje pożytku publicznego dostały w ten sposób 400,2 mln zł, o prawie 20 mln zł więcej niż w czasie najlepszego pod tym względem roku 2008 r.

http://podatki.onet.pl/rekordowo-na-organizacje-pozytku-publicznego,19923,4870741,1,prasa-detal

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


05 paź 2011, 07:15
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA15 lip 2009, 13:33

 POSTY        520
Post Re: Co z 1% dla OPP?
Czy znacie może jakiś sensowny sposób wyłuskania "swoich" OPP w celu sprawdzenia, czy podali konto lub go zmienili?
Odkąd MF "zauważył", że OPP potrafią zgłosić konto dla 1% za pośrednictwem NIP-2, zrobił się lekki problem, bo skąd niby mam wiedzieć, że jakieś stowarzyszenie złożyło sobie NIP-2 z kontem 1% i siedzi cicho zadowolone? Jak mam je np. powiadomić o konieczności złożenia stosownego oświadczenia, skoro nie wiem, które stowarzyszenie ma status OPP?
Wiem. Mogę posortować arkusz xls.
Ale ten sposób działa jedynie przy założeniu, że w tabeli jest prawidłowy adres. Oprócz tego sortowanie niczego nie załatwia w mieście, w którym są dzielnice.
Może ktoś coś wykombinował?

____________________________________
Wśród mędrców zawsze znajdzie się miejsce na głupotę.


Ostatnio edytowano 31 sty 2013, 12:45 przez oen, łącznie edytowano 1 raz



31 sty 2013, 12:44
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA05 cze 2007, 13:39

 POSTY        250
Post Re: Co z 1% dla OPP?
Niestety pozostaje tylko posortować np. wg powiatu lub gminy - a potem juz "na piechotę" sprawadzać czy dana OPP jest we właściwości twojego US.

Ja nie widzę podstawy, żeby US zawiadamiał OPP o obowiązku złożenia oświadczenia nt. konta. Wiem .. robi się bałagan jak OPP nie zgłosi konta i kilka lat pisałam, wzywałam, uprzejmie prosiłam ... W tym roku odpuściłam sprawę - to leży w interesie OPP


06 lut 2013, 12:40
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA26 paź 2006, 07:46

 POSTY        788

 LOKALIZACJAEuropa Środkowa z lekką północnowschodnią aberracją
Post Re: Co z 1% dla OPP?
Ja nie rozumiem dlaczego informacja o rachunku bankowym nie jest jedną z obowiązkowych informacji przedkładanych przez OPP w trakcie procedury nadawania statusu , a potem w przypadku zmian w terminie ( tu mogliby skorzystać z naszych rozwiązań np 4 h i 15 s.) wystarczającym na sporządzenie papiórka z pieczątką i 26 cyframi (a czemu OPP nie ma możliwości przesyłania tych zmian bezpośrednio do adresata drogą elektroniczną?).
A do słowników w POLTAX powinna być migrowana kompletna lista z aktualnymi danymi dotyczacymi rachunków bankowych. A tu nie, zawsze od  :dupa: strony. I z nas zawsze robią murzyna.

Owszem to leżyw interesie OPP. A naszą rolą jest ten interes podnieść. Taką nam wyznaczono rolę: podpórka pod interes.


Ostatnio edytowano 07 lut 2013, 12:04 przez rychu, łącznie edytowano 1 raz



07 lut 2013, 12:02
Zobacz profil WWW
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA24 gru 2016, 17:26

 POSTY        3
Post Re: Co z 1% dla OPP?
Witam

Jak wygląda u Was kwestia zaliczenia zaznania jako błędne/poprawne w przypadku tylko i wyłącznie niewłaściwie sporządzonego wniosku o przekazanie 1% na rzecz organizacji pożytku publicznego w zeznaniu podatkowym. Mam na myśli trzy sytuacje:
a) brak kwoty do przekazania przy podanym nr KRS
b) brak nr KRS przy podanej kwocie do przekazania
c) brak nr w KRS (często się zdarzają tzw czeskie błędy w podawanych numerach czy po prostu brak w słowniku)

Dodam, że u mnie w pracy w każdej z wyżej wymienionych sytuacji zeznanie trafia do paczki zeznań błędnych - do wezwania celem złożenia korekty zeznania, blokując jednocześnie zwrot nadpłaty w przypadku jej wystąpienia. W praktyce w zdecydowanej większości przypadków spotyka się to z "lekkim zdenerwowaniem" Podatnika, szczególnie gdy złoży korektę po terminie umożliwiającym przekazanie 1%...nie mówiąc już o ponownych trzech miesiącach oczekiwania na zwrot nadpłaty.

Z tokiem postępowania zastosowanym u mnie w pracy nie do końca się zgadzam.
Znam trzy wersje postępowania w takich sytuacjach praktykowane w urzędach.

W związku z tym pytanie...
Jak należy postępować w takich sytuacjach?


12 sty 2017, 21:03
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 66 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron