Teraz jest 05 wrz 2025, 22:10

Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Sprzedaż ciągnika rolniczego a faktura VAT 
Autor Treść postu
Początkujący
Własny awatar

REJESTRACJA14 paź 2015, 12:06

POSTY        6
Post Sprzedaż ciągnika rolniczego a faktura VAT
Witam!
Jestem rolnikiem od kwietnia tego roku przeszedłem na VAT. Chce sprzedać teraz ciągnik który był kupowany na umowę kupna sprzedaży z zagranicy na moje nazwisko (import prywatny). Ciągnik był sprowadzony z zachodu przez co wg. nowych przepisów nie podlegał on opodatkowaniu... Vat też nie był zwracany bo był na umowę Niemiec-ja... Co do środków trwałych nie został on wprowadzony (mam jeszcze dwa inne ciągniki i o tym zapomniałem), z resztą nie musi to być prowadzone. Księgowa sama zgłupiała i ja też czy muszę wystawić fakturę na jego sprzedaż czy też mogę go sprzedać na umowę kupna sprzedaży? Pytałem się też kolegi który handluje maszynami i on twierdzi że nie muszę wystawiać faktury... Jak to z tym tak naprawdę jest? Proszę o szybką odpowiedź bo mam obecnie kupca a nie wiem jak to zrobić. Z góry dziękuje.

14 paź 2015, 21:26
Zawodowiec

REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

POSTY        3146

LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post Re: Sprzedaż ciągnika rolniczego a faktura VAT
Najlepiej zadzwoń do Krajowej Informacji Podatkowej  801 055 055.
Możesz też wystąpić o wiążącą interpretację prawa do KIP - ale to potrwa 2-3 miesiące.
Tu nikt ci nie udzieli odpowiedzi, bo każdy drobiazg może mieć znaczenie, a nie chcemy nikogo wprowadzić w błąd.
Polecam telefon do KIP ew. wizytę u doradcy podatkowego, który na żądanie powinien udzielić wyjaśnień na piśmie - weź paragon za poradę i zagraj w loterii paragonowej.

15 paź 2015, 07:22
Początkujący
Własny awatar

POSTY        6
Dzwoniłem na infolinię ale też mieli zagwostkę. Mają do mnie oddzwaniac. Czekam zobaczymy co z tego wyjdzie.

15 paź 2015, 14:05

REJESTRACJA17 gru 2010, 09:22

POSTY        624