Teraz jest 05 wrz 2025, 22:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  idź do strony:  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Informacje podsumowujące 
Autor Treść postu
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA02 kwi 2009, 13:37

 POSTY        13
Post Informacje podsumowujące
mam pytanie:
w związku z nowelizacja ustawy o ptu - podatnicy bedą zobowiązani (z wyjatkami) składać informacje podsumowujace dot. transakcji wewnatrzwspólnotowych miesięcznie - a nie kwartalnie jak dotychczas. Dotyczy to informacji już za miesiąc styczeń 2010, które złożą w miesiacu lutym. Więc problem polega na tym kiedy US jest zobowiązany taka informację wprowadzić do systemu VIES i jednocześnie poddać , tzw. automatycznej wymianie. Jednoczesnie kiedy ma poddać automatycznej wymianie informacje kwartalne za IV kwartał 2009r. te, które wpłynęły w styczniu, wg starych przepisów, tj. w ciągu trzech miesięcy od końca kwartału czy tez może szybciej?


27 sty 2010, 12:27
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA20 sie 2009, 13:21

 POSTY        576
Post Informacje podsumowujące
niestety zgodnie z tym, co ostatnio przekazała urzędom IS Warszawa te złozone w styczniu do ostatniego dnia roboczego lutego :( zresztą to się zgadza ze zmienionym rozp. Rady, życzę szczęścia, bo tylko szczęście tu pomoże
o tych złożonych w styczniu nie wspominali, ale zmiana rozp. obowiązuje od 1 stycznia...


27 sty 2010, 12:45
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA24 paź 2006, 12:04

 POSTY        30
Post Informacje podsumowujące
Zgodnie z moja wiedzą informacja za styczeń niestety do konca lutego. Informacje za "stary" rok maja zostać przekazane po staremu.


27 sty 2010, 14:57
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA18 maja 2009, 18:19

 POSTY        17
Post Informacje podsumowujące
potwierdzam. na naradzie osób kontaktowych mówiono, że informacje podsumowujące mają być wprowadzane do końca każdego miesiąca :zly1:
uległ zmianie okres sprawozdawczy z kwartalnego na miesięczny.
ale kogo z mf obchodzi tak krótki czas na wprowadzenie. pzdr


27 sty 2010, 19:17
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA23 paź 2006, 16:51

 POSTY        692
Post Informacje podsumowujące
Potwierdzam wszystkie powyżej przedstawione stanowiska. Moja wiedza w tym temacie jest taka sama.


27 sty 2010, 19:40
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post Informacje podsumowujące
skarbowiec150681                    



potwierdzam. na naradzie osób kontaktowych mówiono, że informacje podsumowujące mają być wprowadzane do końca każdego miesiąca :zly1:
uległ zmianie okres sprawozdawczy z kwartalnego na miesięczny.
ale kogo z mf obchodzi tak krótki czas na wprowadzenie. pzdr

Kolejna "reforma" za free  :stop:

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


27 sty 2010, 20:30
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA19 sty 2010, 01:02

 POSTY        5
Post Informacje podsumowujące
Na szkoleniu poinformowano nas, że VAT-UE za IV kwartał 2009r. wprowadzamy po staremu, bo raport będzie wysyłany 31 marca 2010r., natomiast za styczeń 2010r. do 26 lutego 2010r., bo raport będzie wysyłany 1 marca 2010r.
Z wprowadzeniem papierowych nie powinno być problemu, bo termin jest 15 lutego i raczej dużo ich nie będzie (chyba, że w dużych US), więc do 26 lutego można się wyrobić. Gorzej z elektronicznymi wysłanymi 25 lutego, które się pojawią w VIES po weekendzie. To już będzie po ptakach. Na szkoleniu mówili, że świat się nie zawali. Pójdą raportem za miesiąc.
Z drugiej strony i tak większość VAT-UE będzie zerowych, bo nikt do 15 nie będzie miał dokumentów, więc później będą stosy korekt, które pójdą następnymi raportami.


29 sty 2010, 11:28
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA23 paź 2006, 16:51

 POSTY        692
Post Informacje podsumowujące
cyganka77                    



Na szkoleniu poinformowano nas, że VAT-UE za IV kwartał 2009r. wprowadzamy po staremu, bo raport będzie wysyłany 31 marca 2010r., natomiast za styczeń 2010r. do 26 lutego 2010r., bo raport będzie wysyłany 1 marca 2010r.
Z wprowadzeniem papierowych nie powinno być problemu, bo termin jest 15 lutego i raczej dużo ich nie będzie (chyba, że w dużych US), więc do 26 lutego można się wyrobić. Gorzej z elektronicznymi wysłanymi 25 lutego, które się pojawią w VIES po weekendzie. To już będzie po ptakach. Na szkoleniu mówili, że świat się nie zawali. Pójdą raportem za miesiąc.
Z drugiej strony i tak większość VAT-UE będzie zerowych, bo nikt do 15 nie będzie miał dokumentów, więc później będą stosy korekt, które pójdą następnymi raportami.


bo to jest Polska właśnie:)


31 sty 2010, 11:45
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA20 sie 2009, 13:21

 POSTY        576
Post Informacje podsumowujące
Cindirella                    



mam pytanie:
w związku z nowelizacja ustawy o ptu - podatnicy będą zobowiązani (z wyjatkami) składać informacje podsumowujace dot. transakcji wewnatrzwspólnotowych miesięcznie - a nie kwartalnie jak dotychczas. Dotyczy to informacji już za miesiąc styczeń 2010, które złożą w miesiacu lutym. Więc problem polega na tym kiedy US jest zobowiązany taka informację wprowadzić do systemu VIES i jednocześnie poddać , tzw. automatycznej wymianie. Jednoczesnie kiedy ma poddać automatycznej wymianie informacje kwartalne za IV kwartał 2009r. te, które wpłynęły w styczniu, wg starych przepisów, tj. w ciągu trzech miesięcy od końca kwartału czy tez może szybciej?



Cindirella, właśnie odkryłam Twoją wiadomość (nie mogłam odbierać). Teraz dla odmiany nie mogę wysyłać. Jak to aktualne to napisz do mnie na alka5@op.pl to Ci wszystko prześlę :)


03 lut 2010, 13:12
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 cze 2009, 07:30

 POSTY        169
Post Informacje podsumowujące
A ja mam pytanie co do tego terminu "do końca miesiąca". Zgadzam się, że na spotkaniach osób kontaktowych tak właśnie przykazano nam robić. Czytając jednak najnowsze wytyczne dla VAT zaczęłam się zastanawiać, bo: jest tam "wytyczony" termin 5 dni przed tym obowiązującym na podstawie rozporządzenia Rady 1798. Mając na względzie rozporządzenie zmieniające nr 37/2009, w którym podano właśnie koniec miesiąca następującego po tym, za który składana jest informacja, to wyszłoby, że terminem wg wytycznych jest koniec miesiąca minus 5 dni?? Czy ja już zgłupiałam?? :wacko:


05 lut 2010, 20:09
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA14 lut 2009, 22:47

 POSTY        15
Post Informacje podsumowujące


A ja mam pytanie co do tego terminu "do końca miesiąca". Zgadzam się, że na spotkaniach osób kontaktowych tak właśnie przykazano nam robić. Czytając jednak najnowsze wytyczne dla VAT zaczęłam się zastanawiać, bo: jest tam "wytyczony" termin 5 dni przed tym obowiązującym na podstawie rozporządzenia Rady 1798. Mając na względzie rozporządzenie zmieniające nr 37/2009, w którym podano właśnie koniec miesiąca następującego po tym, za który składana jest informacja, to wyszłoby, że terminem wg wytycznych jest koniec miesiąca minus 5 dni?? Czy ja już zgłupiałam??


Ktoś w wytycznych zapomniał o matematyce 28 luty wymiana minus 5 dni t.j. 23 (wtedy powinniśmy wprowadzić)  , a deklaracje elektroniczne mogą być składane do 25 - brawo dla autora wytycznych


05 lut 2010, 22:50
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 17:37

 POSTY        1023
Post Informacje podsumowujące
teide                    



Ktoś w wytycznych zapomniał o matematyce 28 luty wymiana minus 5 dni t.j. 23 (wtedy powinniśmy wprowadzić) , a deklaracje elektroniczne mogą być składane do 25 - brawo dla autora wytycznych

Oczywiście nie tylko tych!  :wsciekly:

____________________________________
Służ panu wiernie, on ci za to pierdnie.


06 lut 2010, 10:29
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA23 paź 2006, 16:51

 POSTY        692
Post Informacje podsumowujące
normalnie chce się  :zygi:


06 lut 2010, 12:16
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 cze 2009, 07:30

 POSTY        169
Post Informacje podsumowujące
To żeby tak do końca nie psuć sobie humorów, skieruję temat na inne tory.
Jak informujecie podatników w kwestii wykazywania na informacjach danych identyfikacyjnych w przypadku towarów zaimportowanych z art. 11 ustawy o VAT? Czyj numer VAT powinni podawać na VAT-UE?


06 lut 2010, 21:51
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 58 ]  idź do strony:  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron