Forum skarbowców
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/

Podatek VAT od samochodów i paliwa
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=13&t=1316
Strona 1 z 6

Autor:  supersaper [ 20 lut 2009, 11:24 ]
Tytuł: 

<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->PULS BIZNESU: Można odliczyć VAT od aut i paliw! Piątek, 20.02.2009 08:51
Od paliw i aut o ładowności powyżej 500 kg można odliczać VAT - stwierdził minister finansów. To rewolucja.


W związku z wyrokiem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości i w obawie przed przegranymi procesami sądowymi Ministerstwo Finansów postanowiło w końcu złagodzić dotychczasowe, niekorzystne dla firm, stanowisko i przestało blokować zwrot 22-procentowego podatku VAT od paliw i aut z homologacją ciężarową. Ograniczy to koszty przedsiębiorców użytkujących samochody.

Zbigniew Liptak, doradca podatkowy z Baker McKenzie zapewnia w "PB", że to bardzo dobra wiadomość. Tomasz Michalik, szef kancelarii podatkowej MDDP mówi natomiast w gazecie, że producenci samochodów powinni teraz jak najszybciej przygotować na polski rynek dużo modeli samochodów o ładowności ponad 500 kg i z homologacją ciężarową. To, że wrócą auta z kratką, to przecież spora szansa na uchronienie branży przed zapaścią.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<a href="http://www.hotmoney.pl/artykul/6614/1/puls-biznesu-mozna-odliczyc-vat-od-aut-i-paliw.html" target="_blank">całość</a>
Czy ktoś może to potwierdzić?
Znacie jakieś pismo z MF w tej sprawie?

Autor:  bless [ 20 lut 2009, 13:42 ]
Tytuł: 

Jest pismo z 13 lutego, generalnie idące w kierunku: homologacja uprawnia do odliczenia, trzeba złożyć korektę, mieć odpowiednie dokumenty, kilka szczegółów o korekcie dochodowego, korekcie wynikającej z art. 90 i 91...

Autor:  qual [ 20 lut 2009, 17:50 ]
Tytuł: 

supersaper                    



... Znacie jakieś pismo z MF w tej sprawie?


Znacie. Dziś dostaliśmy  :czytaj: do wglądu.
Niestety  :(, w żadnym miejscy tego dzieła, nie ma słowa o samochodach ciężarowych z ładownością powyżej 500 kg, zakupionych po wyroku ETS.

Autor:  Maxer2007 [ 20 lut 2009, 18:38 ]
Tytuł: 

Mamy kolejny przykład kształtowania prawa podatkowego niejasnymi pismami MF. A w wyborach PO obiecywało jasne i przejrzyste prawo podatkowe! Co się stało???

Autor:  wjawor [ 20 lut 2009, 19:03 ]
Tytuł: 

QUAL                    



<!--quoteo(post=42859:date=20. 02. 2009 g. 12:24:name=supersaper)--><div class='quotetop'>(supersaper @ 20. 02. 2009 g. 12:24) [snapback]42859[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
... Znacie jakieś pismo z MF w tej sprawie?


Znacie. Dziś dostaliśmy  :czytaj: do wglądu.
Niestety  :(, w żadnym miejscy tego dzieła, nie ma słowa o samochodach ciężarowych z ładownością powyżej 500 kg, zakupionych po wyroku ETS.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Widać ducha nie czytasz :(

Autor:  supersaper [ 20 lut 2009, 20:44 ]
Tytuł: 

Maxer2007                    



Mamy kolejny przykład kształtowania prawa podatkowego niejasnymi pismami MF. A w wyborach PO obiecywało jasne i przejrzyste prawo podatkowe! Co się stało???

:rotfl:   :rotfl:   :rotfl:  a ile obiecywało przed wyborami  :excl:

Autor:  wjawor [ 20 lut 2009, 20:51 ]
Tytuł: 

supersaper                    



<!--quoteo(post=42873:date=20. 02. 2009 g. 18:38:name=Maxer2007)--><div class='quotetop'>(Maxer2007 @ 20. 02. 2009 g. 18:38) [snapback]42873[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Mamy kolejny przykład kształtowania prawa podatkowego niejasnymi pismami MF. A w wyborach PO obiecywało jasne i przejrzyste prawo podatkowe! Co się stało???

:rotfl:   :rotfl:   :rotfl:  a ile obiecywało przed wyborami  :excl:
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Może pamiętacie za panowania kogo te przepisy wchodziły w życie ?

Kto odpowiada za nową ustawę o VAT ( która weszła w życie wraz z przystąpieniem do UE oraz kolejne nowele i zmiany wzorów, parametrów "ciężarowek".  
A pisma MF ??? widać jeszcze im się papier z zeszłorocznych zakupów nie skończył  :(

Autor:  Iskierka [ 21 lut 2009, 21:49 ]
Tytuł: 

Stare przepisy nie obowiązują, nowe są niezgodne z dyrektywą, więc też nie obowiązują, zatem skąd się wszystkim bierze owa ładowność pow. 500 kg?

Autor:  Drago [ 21 lut 2009, 23:50 ]
Tytuł: 

Bis                    



Stare przepisy nie obowiązują, nowe są niezgodne z dyrektywą, więc też nie obowiązują, zatem skąd się wszystkim bierze owa ładowność pow. 500 kg?


To urzędy będą orzekać na podstawie dyrektywy, ani chybi?

Autor:  wjawor [ 22 lut 2009, 00:43 ]
Tytuł: 

Bis                    



Stare przepisy nie obowiązują, nowe są niezgodne z dyrektywą, więc też nie obowiązują, zatem skąd się wszystkim bierze owa ładowność pow. 500 kg?

Jest to dość interesująca koncepcja. I przez paru doradców ochoczo została podjęta, a obecnie jest nieśmiało testowana narazie w mediach.
Śmiem jednak twierdzić, że wyroki ETS należy troszkę inaczej "wdrażać" do obowiązującego prawa niż np. wyroki Trybunału Konstytucyjnego. ETS nie orzeka o nieważnosci danego przepisu krajowego, a o jego interpretacji w zgodzie z dyrektywą.

Autor:  Iskierka [ 22 lut 2009, 17:49 ]
Tytuł: 

wjawor                    



Śmiem jednak twierdzić, że wyroki ETS należy troszkę inaczej "wdrażać" do obowiązującego prawa niż np. wyroki Trybunału Konstytucyjnego. ETS nie orzeka o nieważnosci danego przepisu krajowego, a o jego interpretacji w zgodzie z dyrektywą.
Ta sprawa jest specyficzna - tu nie chodzi o interpretację jako taką ale o stwierdzenie, czy RP utrzymała dotychczasowe ograniczenia w odliczaniu naliczonego, czy też wprowadziła nowe, na co nie zezwalało prawo unijne. Wyszło, że to drugie. więc teraz co? Podatnik nabywa samochód z homologacją osobowo-ciężarową o dopuszczalnej ładowności poniżej 500 kg i niespelniającego obecnych wymogów (ma 2 rzędy siedzeń i przestrzeń ładunkową poniżej 50%). Na jakiej podstawie zabronisz mu odliczenia? Skonstruuj podstawę prawną ew. decyzji.

Autor:  supersaper [ 22 lut 2009, 20:15 ]
Tytuł: 

Bis                    



<!--quoteo(post=42966:date=22. 02. 2009 g. 00:43:name=wjawor)--><div class='quotetop'>(wjawor @ 22. 02. 2009 g. 00:43) [snapback]42966[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Śmiem jednak twierdzić, że wyroki ETS należy troszkę inaczej "wdrażać" do obowiązującego prawa niż np. wyroki Trybunału Konstytucyjnego. ETS nie orzeka o nieważnosci danego przepisu krajowego, a o jego interpretacji w zgodzie z dyrektywą.
Ta sprawa jest specyficzna - tu nie chodzi o interpretację jako taką ale o stwierdzenie, czy RP utrzymała dotychczasowe ograniczenia w odliczaniu naliczonego, czy też wprowadziła nowe, na co nie zezwalało prawo unijne. Wyszło, że to drugie. więc teraz co? Podatnik nabywa samochód z homologacją osobowo-ciężarową o dopuszczalnej ładowności poniżej 500 kg i niespelniającego obecnych wymogów (ma 2 rzędy siedzeń i przestrzeń ładunkową poniżej 50%). Na jakiej podstawie zabronisz mu odliczenia? Skonstruuj podstawę prawną ew. decyzji.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
To, że wprowadzona po 01.05.2004 r. regulacja narusza dyrektywę, nie oznacza automatycznie obowiązywania regulacji z dnia 30.04.2004 r.
Moim skromnym zdaniem, nie obowiązuje obecnie żadna regulacja w tym zakresie (bo zawarta w ustawie jest niezgodna z dyrektywą), a MF winno błyskawicznie ten fakt uwidocznić w ustawie. Zapewne tego się nie doczekamy.

Autor:  Bergen [ 22 lut 2009, 23:37 ]
Tytuł: 

Ależ MF, przy zachowaniu pełnego krytycyzmu, nie stanowi, a tym bardziej błyskawicznie, ustaw. Nowelizacja ustawy to sprawa Sejmu i Senatu.
A skoro ETS zakwestionował przepisy wynikające z nowej ustawy o VAT, to obowiązują:
-reguły, lecz nie przepisy, sprzed maja 2004 r.
- wyrok ETS będący źródłem prawa wspólnotowego, który powyższe reguły sankcjonuje.

Autor:  supersaper [ 23 lut 2009, 08:13 ]
Tytuł: 

Bergen                    



Ależ MF, przy zachowaniu pełnego krytycyzmu, nie stanowi, a tym bardziej błyskawicznie, ustaw. Nowelizacja ustawy to sprawa Sejmu i Senatu.
A skoro ETS zakwestionował przepisy wynikające z nowej ustawy o VAT, to obowiązują:
-reguły, lecz nie przepisy, sprzed maja 2004 r.
- wyrok ETS będący źródłem prawa wspólnotowego, który powyższe reguły sankcjonuje.

Wiem, kto podnosi łapę uchwalając ustawę ale MF jest odpowiedzialne za przygotowanie zmian.
Co do obowiązywania reguł to mam odmienne zdanie. Z twojego twierdzenia rozumianego wprost można wnosić, iż reguły obowiązujące 30.04.2004 r. nigdy nie mogą zostać zmienione.
Sprawa jak widać nie jest taka prosta więc tym bardziej wymaga reakcji MF, której raczej nie będzie.

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/