Teraz jest 05 wrz 2025, 22:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Informacje podsumowujące 
Autor Treść postu
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA18 maja 2009, 18:19

 POSTY        17
Post Informacje podsumowujące
muszą podać nr vat agencji celnych


07 lut 2010, 15:43
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 cze 2009, 07:30

 POSTY        169
Post Informacje podsumowujące
Rozumiem, że numer VAT tej agencji która widnieje na dokumencie celnym, a nie tej, od której podatnik ma fakturę za obsługę i pośrednictwo?


07 lut 2010, 17:55
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA18 maja 2009, 18:19

 POSTY        17
Post Informacje podsumowujące
dokladnie, nr vat widniejący na dokumencie celnym


07 lut 2010, 18:14
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 cze 2009, 07:30

 POSTY        169
Post Informacje podsumowujące
Pytam, bo spotkałam się z tym, że podatnicy zmieniający us mówią mi, że w poprzednim to oni - zgodnie z sugestami pani urzędniczki - zostawiali pustą kolumnę z kodem kraju i numerem (ciekawe jak ten dokument zatwierdzano??) albo mieli mówione, żeby wpisywać swój numer VAT. Buntowali się z początku, gdy wymagałam dokumnetów celnych by właściwie określić dostawcę na potrzeby VAT-UE, a nawet co poniektórych nie przekonały z początku interpretacje MF. Dzięki za potwierdzenie.


13 lut 2010, 10:20
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA23 paź 2006, 16:51

 POSTY        692
Post Informacje podsumowujące
espina                    



To żeby tak do końca nie psuć sobie humorów, skieruję temat na inne tory.
Jak informujecie podatników w kwestii wykazywania na informacjach danych identyfikacyjnych w przypadku towarów zaimportowanych z art. 11 ustawy o VAT? Czyj numer VAT powinni podawać na VAT-UE?

jeśli kierujesz temat na inne tory to stwórz nowy temat na forum.

Dodano: 13 Lut 2010 09:56 am

espina                    



Pytam, bo spotkałam się z tym, że podatnicy zmieniający us mówią mi, że w poprzednim to oni - zgodnie z sugestami pani urzędniczki - zostawiali pustą kolumnę z kodem kraju i numerem (ciekawe jak ten dokument zatwierdzano??) albo mieli mówione, żeby wpisywać swój numer VAT. Buntowali się z początku, gdy wymagałam dokumnetów celnych by właściwie określić dostawcę na potrzeby VAT-UE, a nawet co poniektórych nie przekonały z początku interpretacje MF. Dzięki za potwierdzenie.

powiem szczerze, że sam miałem tę wątpliwość. U mnie podatnicy nie korzystają w odprawie celnej na terytorim innego kraju z pośredników (z agencji). Sami zgłaszają - o ile to jest w ogóle możliwe. Z interpretacji wyczytałem, ze w takich przypadkach zostawiają puste pole w numerze NIP lub piszą swoje.


13 lut 2010, 10:54
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 cze 2009, 07:30

 POSTY        169
Post Informacje podsumowujące
Dodano: Sob Lut 13, 2010 2:46 pm

NewLunatiq, czy naprawdę uważasz, że odbiegam od tematu?
Przecież tytuł brzmi "Informacje podsumowujące", a ja pytam właśnie o sposób ich wypełnienia.
Nie bardzo rozumiem czemu


jeśli kierujesz temat na inne tory to stwórz nowy temat na forum


Niemniej jednak dziękuję za Twoją wypowiedź. Jest ona nieco zaskakującą dla mnie, bo nie spotkałam się dotąd z sytuacją, aby któryś z moich podatników sam pofatygował się i załatwił w innym kraju UE wszystkie formalności związane ze sprowadzeniem towaru z kraju spoza Unii. Widać - są jednak takie jednostki "ambitne".
Co więcej, ciekawi mnie z którego roku jest owa interpretacja, którą wspominasz. Mógłbyś podać sygnaturę?


Ostatnio edytowano 14 lut 2010, 01:05 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz

dwa razy ta sama treść



13 lut 2010, 13:08
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA23 paź 2006, 16:51

 POSTY        692
Post Informacje podsumowujące
jak poszukam i znajdę to natychmiast ją napiszę. Dzwoniłem jeszcze do KIPu w tej sprawie - potwierdzili.


13 lut 2010, 16:05
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA14 lut 2009, 22:47

 POSTY        15
Post Informacje podsumowujące
Mam dwa pytania :
- czy wprowadzać informacje podsumowujące żłożone za styczeń w przypadku gdy podatnik wykazał tylko usługi i zgodnie z przepisami winien złożyć kwartalną do 15.04.
- czy wprowadzać informacje podsumowujące żłożone za styczeń w przypadku gdy podatnik wykazał WDT ale w kwocie niżeszj od 500 tys. PLN w czterech poprzednich kwartałch , również kwota WNT nie przekracza kwoty 50.000 PLN w styczniu.
Może raczej wezwać do anulowania bo brak jest obowiązku do składania VAT-UE miesięcznych w w/w sytuacjach? czy był ten temat poruszany na szkoleniach?


15 lut 2010, 16:06
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA19 maja 2009, 12:08

 POSTY        20
Post Informacje podsumowujące
teide                    



Mam dwa pytania :
- czy wprowadzać informacje podsumowujące żłożone za styczeń w przypadku gdy podatnik wykazał tylko usługi i zgodnie z przepisami winien złożyć kwartalną do 15.04.
- czy wprowadzać informacje podsumowujące żłożone za styczeń w przypadku gdy podatnik wykazał WDT ale w kwocie niżeszj od 500 tys. PLN w czterech poprzednich kwartałch , również kwota WNT nie przekracza kwoty 50.000 PLN w styczniu.
Może raczej wezwać do anulowania bo brak jest obowiązku do składania VAT-UE miesięcznych w w/w sytuacjach? czy był ten temat poruszany na szkoleniach?


Wg mnie wszystko jest ok. Generalnie obowiązuje miesięczne składanie, a tylko w określonych przypadkach mogą być składane kwartalnie (nie muszą).


15 lut 2010, 16:25
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA08 lis 2009, 21:19

 POSTY        15
Post Informacje podsumowujące
onager                    



teide                    



Mam dwa pytania :
- czy wprowadzać informacje podsumowujące żłożone za styczeń w przypadku gdy podatnik wykazał tylko usługi i zgodnie z przepisami winien złożyć kwartalną do 15.04.
- czy wprowadzać informacje podsumowujące żłożone za styczeń w przypadku gdy podatnik wykazał WDT ale w kwocie niżeszj od 500 tys. PLN w czterech poprzednich kwartałch , również kwota WNT nie przekracza kwoty 50.000 PLN w styczniu.
Może raczej wezwać do anulowania bo brak jest obowiązku do składania VAT-UE miesięcznych w w/w sytuacjach? czy był ten temat poruszany na szkoleniach?


Wg mnie wszystko jest ok. Generalnie obowiązuje miesięczne składanie, a tylko w określonych przypadkach mogą być składane kwartalnie (nie muszą).


Jestem tego samego zdania, że w przypadku tylko  usług mogą złożyć kwartalne ale nie muszą (generalnie obowiązuje okres za m-c). W   art. 100 jest podany limit dla WDT 250.000 zł a nie 500.000 zł.


15 lut 2010, 18:43
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 17:37

 POSTY        1023
Post Informacje podsumowujące
Skarbanonim                    



W art. 100 jest podany limit dla WDT 250.000 zł a nie 500.000 zł.

Przepisy przejściowe się kłaniają. Do 31.12.2011r. WDT= 500tys. :D

____________________________________
Służ panu wiernie, on ci za to pierdnie.


15 lut 2010, 19:15
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA20 sie 2009, 13:21

 POSTY        576
Post Informacje podsumowujące
potwierdzam z całą stanowczością, czytać ustawy do końca dzieci :)


15 lut 2010, 19:48
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 cze 2009, 07:30

 POSTY        169
Post Informacje podsumowujące
Ja też uważam, że należy wprowadzać.


16 lut 2010, 07:36
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA19 sty 2010, 01:02

 POSTY        5
Post Informacje podsumowujące
Art.100 ust. 4.: "Informacje podsumowujące MOGĄ być składane za okresy kwartalne (...)"

To mówi samo za siebie. Nie trzeba tłumaczyć!


16 lut 2010, 08:14
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 58 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron