Teraz jest 05 wrz 2025, 22:23



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2
Wyrejestrowanie podatnika z rejestru VAT 
Autor Treść postu
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 kwi 2006, 13:31

 POSTY        905

 LOKALIZACJAUS Polska
Post 
Oto coś z zupełnie innej beczki...
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Dopuszczalne jest odliczenie VAT z faktury od niezarejestrowanego kontrahenta


Organy podatkowe stwierdziły, że podatnik odliczył VAT z faktur dokumentujących wykonanie robót budowlanych. Tymczasem kontrahenci podatnika zostali wykreśleni z rejestru podatników. W ocenie organów podatkowych nie mieli oni zatem prawa do wystawiania faktur VAT. W konsekwencji organy podatkowe uznały, że podatnik nie mógł odliczyć VAT naliczonego.

Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił decyzje organów podatkowych.

W uzasadnieniu wyroku sąd podkreślił, że nie jest dopuszczalne pozbawienie podatnika prawa do odliczenia podatku, gdy kontrahenci nie spełnili wymogów rejestracji. Sąd powołał się na art. 17 VI Dyrektywy VAT, który określa, kiedy można podatnika pozbawić prawa do odliczenia podatku naliczonego. Jak stwierdził sąd, w razie wątpliwości co do interpretacji przepisów krajowych, należy odwołać się do prawodawstwa wspólnotowego. W ocenie sądu kontrahentów podatnika można uznać za podatników VAT w rozumieniu ustawy o VAT, bowiem prowadzili w sposób ciągły działalność gospodarczą.

Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 20 marca 2007 r., sygn. akt I SA/Wr 1625/06

<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


22 cze 2007, 13:34
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA27 lis 2007, 18:12

 POSTY        43
Post 
Pikaś                    



Nad formą wykreślenia też się zastanawialiśmy. Postanowienie odpadł. Skoro mamy nie informować podatnika no to "postanowienie dla celów wewnętrznych urzędu " wydaje sie tworem nieco sztucznym.



Ten problem został już odgórnie rozwiązany.
Nowe procedury nakładają obowiązek wydawania postanowienia ( na które służy 7 dniowy termin zażalenia). Załączono również wzory.


Mam pytanko. co w sytuacji podatnika VAT-UE , trwałe (pow. 12 mcy) nieskładającego deklaracji ani VAT-7 , a ni też inform. podsumowujących . Wezwania odbierają, ale brak odzewu. Ostatnio interesował się nimi UKS ,  ustalił że wystawiają faktury na duże kwoty, zamierzają wszcząć kontrolę.
Czy możemy ich wykreślić!!!


15 mar 2008, 10:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA07 maja 2006, 11:23

 POSTY        3506

 LOKALIZACJAWielkopolska
Post 
didi002                    



...Czy możemy ich wykreślić!!!

Macie obowiązek ich wykreślić z rejestru podatników VAT-UE ( art. 97 ust. 15 ).  

Natomiast z rejestru czynnych podatników VAT, narazie chyba macie za mało argumentów. Rozumiem, że korespondencja jest podejmowana, a brak jest reakcji na wezwania. Nie można wg mnie utożsamiać tego z brakiem kontaktu z podatnikiem/pełnomocnikiem, a zatem nie są spełnione przesłanki do wykreślenia na podstawie art. 96 ust. 9. :(

____________________________________
Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.


Ostatnio edytowano 15 mar 2008, 13:07 przez wjawor, łącznie edytowano 1 raz



15 mar 2008, 13:01
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA27 lis 2007, 18:12

 POSTY        43
Post 
Czy do wykreślenia osoby fizycznej z rejestru VAT wystarczą dwa wezwania (na każdy zgłoszony do US adres). Wezwania zwykle wracaj "adresat wyprowadził się" . W takim przypadku wysyłamy  zapytanie do Prezydenta, wójta itp. o wskazanie nowego adresu. Jeśli wskazał nowy adres wysyłamy wezwanie również na ten adres, ale jeśli w urzędzie miasta lub gminy nie wskazano nowego adresu to wykreślamy podatnika w oparciu o zgromadzony materiał dowodowy ( 2-3 wezwania i pismo z urzędu miasta lub gminy informujące o braku nowego adresu).
Padł u nas pomysł występowania z zapytaniem o aktualny adres do Centralnej Bazy Adresowej.
Z doświadczenia wiem, że odpowiedzi wracają po około roku. Moim zdaniem to strata czasu.

- Jaki u was jest gromadzony materiał dający podstawę do wykreślenia?

- A jak powinniśmy postępować w przypadku zwrotów wezwań "niepodjętych w terminie".  Np. wysłaliśmy 3 wezwania. Czy w tym przypadku oględziny????



Odnośnie Poczty, to też miałam kiedyś taki "wyjątek": Sz.Pan Doręczyciel zamieścił na zwrotce szablonowy zwrot o "niepodejmowaniu wezwań" z (jak się później naocznie przekonałam) nieistniejącego od 5 lat budynku.... <_<
[/quote]


Odnośnie poczty: Sz. P. Doręczyciel zwrócił wezwanie  z adnotacją na zwrotce "adresat niemy" :brawa:


16 mar 2008, 08:17
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA05 cze 2007, 13:39

 POSTY        250
Post 
didi002                    



Ten problem został już odgórnie rozwiązany.
Nowe procedury nakładają obowiązek wydawania postanowienia ( na które służy 7 dniowy termin zażalenia). Załączono również wzory.


A możesz podać źródło? W moim US do NIP-ów idzie tylko pisemko z prośbą o wykreślenie z rejestru podatników VAT


Ostatnio edytowano 16 mar 2008, 10:48 przez Asioka, łącznie edytowano 1 raz



16 mar 2008, 10:44
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA04 gru 2007, 19:58

 POSTY        3
Post 
Mam pytanie.  Czy  informacje o wykreślonych przekazujecie do wiadomości do Izby? Jaka jest ewentualna podstawa takiego działania? Oprócz ogólnych obowiązków wynikjących z Wytycznych np. na 2008 rok w części dotyczacej podatku od towarów i usług (aktualizacja danych str.10) oraz kontroli podatkowej (przekazywanie informacji do uks str.26) nic nie znalazłam. Z dotychczas zaobserwowanej praktyki wynika, iz w skali kraju izby wymieniaja sie takimi informacjami "papierowo". Tworzone są sterty pism , z których nikt tak naprawdę nie korzysta.


18 mar 2008, 15:09
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA21 cze 2008, 12:45

 POSTY        14
Post 
A może jest tu podstawa do wykreślenia z art., 96 ust. 8?


29 cze 2008, 12:05
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA21 cze 2008, 12:45

 POSTY        14
Post 
Mam pytanko jak u was przebiegały czynności w stosunku do osób odbierających wezwani ( 2 lub 3) i ignorujących je? Oględziny również nie dały rezultatu, bo mieszkanie prywatne, zamknięte itp.?


29 cze 2008, 15:58
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA23 paź 2006, 16:51

 POSTY        692
Post 
wjawor                    



U nas dość długo szefostwo było oporne.
Ale po kilku firmach - krzakach z branży paliwowej, lody zostały przełamane.

Teraz bez problemu, jeśli podatnik nie odbiera wezwań, kontrola weryfikuje czy w miejscach zgłoszenia działalności cokolwiek piszczy i jak nie - idzie wniosek o wykreślenie.
Nie ma problemów.



Dokładnie tak samo:)





daisy2                    



Mam pytanie.  Czy  informacje o wykreślonych przekazujecie do wiadomości do Izby? Jaka jest ewentualna podstawa takiego działania? Oprócz ogólnych obowiązków wynikjących z Wytycznych np. na 2008 rok w części dotyczacej podatku od towarów i usług (aktualizacja danych str.10) oraz kontroli podatkowej (przekazywanie informacji do uks str.26) nic nie znalazłam. Z dotychczas zaobserwowanej praktyki wynika, iz w skali kraju izby wymieniaja sie takimi informacjami "papierowo". Tworzone są sterty pism , z których nikt tak naprawdę nie korzysta.



W woj. dolnośląskim, lubuskim oraz wielkopolskim stworzono wojewódzką bazę danych (nie mam pewności czy inne woj się nie dołączyły). Takie informacje można tam znaleźć. Wysyła się mailowo do wszystkich urzędów wiadomość o wykreśleniu:)


Ostatnio edytowano 30 cze 2008, 17:55 przez Newlunatiq, łącznie edytowano 1 raz



30 cze 2008, 17:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 23 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: