Teraz jest 05 wrz 2025, 15:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  idź do strony:  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Podróże służbowe po 1 stycznia 2007 
Autor Treść postu
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
§ 8a. 1. Na wniosek pracownika pracodawca przyznaje zaliczkę na niezbędne koszty podróży.
2. Rozliczenie kosztów podróży przez pracownika jest dokonywane w terminie 14 dni od dnia zakończenia podróży.
3. <!--coloro:#CC0000--><span style="color:#CC0000"><!--/coloro-->Do rozliczenia kosztów podróży pracownik załącza dokumenty (rachunki) potwierdzające poszczególne wydatki; nie dotyczy to diet oraz wydatków objętych ryczałtami. Jeżeli uzyskanie dokumentu (rachunku) nie było możliwe, pracownik składa pisemne oświadczenie o dokonanym wydatku i przyczynach braku jego udokumentowania<!--colorc--></span><!--/colorc-->.


Oto cały tekst ROZPORZĄDZENIA MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 19 grudnia 2002 r.
w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju.

<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->§ 1. Rozporządzenie określa wysokość oraz warunki ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej odbywanej na obszarze kraju, zwanej dalej "podróżą".

§ 2. Miejscowość rozpoczęcia i zakończenia podróży określa pracodawca. Pracodawca może uznać za miejscowość rozpoczęcia (zakończenia) podróży miejscowość pobytu stałego lub czasowego pracownika.

§ 3. Z tytułu podróży odbywanej w terminie i miejscu określonym przez pracodawcę pracownikowi przysługują diety oraz zwrot kosztów:
1)  przejazdów;
2)  noclegów;
3)  dojazdów środkami komunikacji miejscowej;
4)  innych udokumentowanych wydatków, określonych przez pracodawcę odpowiednio do uzasadnionych potrzeb.

§ 4. 1.  Dieta jest przeznaczona na pokrycie zwiększonych kosztów wyżywienia w czasie podróży i wynosi 23 zł za dobę podróży.
2. Należność z tytułu diet oblicza się za czas od rozpoczęcia podróży (wyjazdu) do powrotu (przyjazdu ) po wykonaniu zadania, w następujący sposób:
1)  jeżeli podróż trwa nie dłużej niż dobę i wynosi:
a)    od 8 do 12 godzin - przysługuje połowa diety,
b)    ponad 12 godzin - przysługuje dieta w pełnej wysokości;
2)  jeżeli podróż trwa dłużej niż dobę, za każdą dobę przysługuje dieta w pełnej wysokości, a za niepełną, ale rozpoczętą dobę:
a)    do 8 godzin - przysługuje połowa diety,
b)    ponad 8 godzin - przysługuje dieta w pełnej wysokości.
3. Dieta nie przysługuje:
1)  za czas delegowania do miejscowości pobytu stałego lub czasowego pracownika oraz w przypadkach, o których mowa w § 8;
2)  jeżeli pracownikowi zapewniono bezpłatne całodzienne wyżywienie.

§ 5. 1. Środek transportu właściwy do odbycia podróży określa pracodawca.
2. Zwrot kosztów przejazdu obejmuje cenę biletu określonego środka transportu, z uwzględnieniem przysługującej pracownikowi ulgi na dany środek transportu, bez względu na to, z jakiego tytułu ulga ta przysługuje.
3.  (2) Na wniosek pracownika pracodawca może wyrazić zgodę na przejazd w podróży samochodem osobowym, motocyklem lub motorowerem niebędącym własnością pracodawcy. W takim przypadku pracownikowi przysługuje zwrot kosztów przejazdu w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych kilometrów przez stawkę za jeden kilometr przebiegu, ustaloną przez pracodawcę, która nie może być wyższa niż określona w przepisach wydanych na podstawie art. 34a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2088, z późn. zm.).

§ 6. 1. Za każdą rozpoczętą dobę pobytu w podróży pracownikowi przysługuje ryczałt na pokrycie kosztów dojazdów środkami komunikacji miejscowej w wysokości 20% diety.
2. Ryczałt, o którym mowa w ust. 1, nie przysługuje, jeżeli pracownik nie ponosi kosztów dojazdów.
3. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli na wniosek pracownika pracodawca wyrazi zgodę na pokrycie udokumentowanych kosztów dojazdów środkami komunikacji miejscowej.

§ 7. 1. Za nocleg w hotelu lub innym obiekcie świadczącym usługi hotelarskie pracownikowi przysługuje zwrot kosztów w wysokości stwierdzonej rachunkiem.
2. Pracownikowi, któremu nie zapewniono bezpłatnego noclegu i który nie przedłożył rachunku, o którym mowa w ust. 1, przysługuje ryczałt za każdy nocleg w wysokości 150% diety.
3. Ryczałt za nocleg przysługuje wówczas, gdy nocleg trwał co najmniej 6 godzin pomiędzy godzinami 21 i 7.
4. Zwrot kosztów noclegu lub ryczałt za nocleg nie przysługuje za czas przejazdu, a także jeżeli pracodawca uzna, że pracownik ma możliwość codziennego powrotu do miejscowości stałego lub czasowego pobytu.

§ 8. Pracownikowi przebywającemu w podróży trwającej co najmniej 10 dni przysługuje zwrot kosztów przejazdu w dniu wolnym od pracy, środkiem transportu określonym przez pracodawcę, do miejscowości pobytu stałego lub czasowego i z powrotem.

§ 8a.1. Na wniosek pracownika pracodawca przyznaje zaliczkę na niezbędne koszty podróży.
2. Rozliczenie kosztów podróży przez pracownika jest dokonywane w terminie 14 dni od dnia zakończenia podróży.
3. Do rozliczenia kosztów podróży pracownik załącza dokumenty (rachunki) potwierdzające poszczególne wydatki; nie dotyczy to diet oraz wydatków objętych ryczałtami. Jeżeli uzyskanie dokumentu (rachunku) nie było możliwe, pracownik składa pisemne oświadczenie o dokonanym wydatku i przyczynach braku jego udokumentowania.

§ 9. (uchylony).

§ 10. Traci moc rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania oraz wysokości należności przysługujących pracownikowi z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. Nr 151, poz. 1720).

§ 11. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2003 r.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


Ostatnio edytowano 02 sty 2007, 23:03 przez inspektor, łącznie edytowano 1 raz



02 sty 2007, 15:00
Zobacz profil WWW
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2006, 11:29

 POSTY        104
Post 
Witajcie. No i mamy problem - do tej pory wszyscy kontrolerzy wychodzili w teren i rozliczali przejazdy rozpisując drogę na przystanki autobusowe (przejazd=1 bilet, jedziemy do trzech podatników = bilety za przejazdy US+1 podatnik+2 podatnik+3 podatnik+powrótdo US). Oczywiście wszyscy jeździli (jeżdżą) samochodami prywatnymi, a przejazdy rozpisywali w tzw. "rachunkach". W myśl nowych zapisów do tych przejazdów konieczne będą bilety (których fizycznie nie ma) albo faktura za zakupione bilety (której też nie ma). I co teraz? Można pokusić się o wystąpienie do szefostwa o ryczałty na samochód - ale nie wszyscy mają bryki. Jak jest w kontroli u was - piszcie.


Ostatnio edytowano 02 sty 2007, 23:04 przez Arnold, łącznie edytowano 1 raz



02 sty 2007, 20:33
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 17:04

 POSTY        42
Post 
Chyba kogoś już doszczętnie pp...
Teraz to dopiero mamy problem.
To następny pomysł z cyklu "tanie państwo" - pracownik sam finansuje dojazdy na kontrolę.


Ostatnio edytowano 02 sty 2007, 23:04 przez midas, łącznie edytowano 1 raz



02 sty 2007, 21:11
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 17:05

 POSTY        164
Post 
"Rozliczenie kosztów podróży przez pracownika jest dokonywane w terminie 14 dni od dnia zakończenia podróży" :brawa:  - to dwie delegacje na miesiąc,  obecnie wystarczała jedna. :lol: To jest "tanie państwo" według PIS-u.
Niedługo zieloni zaczą się nas "czepiać" i znowu skarbówka będzie winna, tym razem za wycinanie lasów :brawa:.


Ostatnio edytowano 02 sty 2007, 23:05 przez Wodnik, łącznie edytowano 1 raz



02 sty 2007, 21:28
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
Problem dotyczy przede wszystkim pracowników "dużych" US, UKS i pracowników kontroli akcyzy w UC.  Wiadomo, że powszechnie jeżdżono samochodami prywatnymi na kontrolę, a dotychczasowy sposób rozliczania pozwalał na uzyskiwanie zwrotu chociażby kosztów paliwa i amortyzacji pojazdu. Teraz w praktyce zwrot kosztów dostaniesz, gdy przedstawisz dowód poniesienia kosztu. W praktyce koniec z wyjazdami samochodem własnym czy chociażby jakimś tańszym środkiem lokomocji, ale bez otrzymania biletu. Ponieważ nie będziesz miał kasy na dokładanie do przejazdów, pozostanie jeżdżenie komunikacją publiczną, chyba, że wyszukasz sobie bilety. Jakże aktualne stało się zdjęcie zamieszczone niedawno na forum. Podpis tylko nie taki. Ale, dla potrzeb tego tematu, już przerabiamy...

Obrazek

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


Ostatnio edytowano 02 sty 2007, 23:07 przez inspektor, łącznie edytowano 1 raz



02 sty 2007, 21:33
Zobacz profil WWW
Znawca

 REJESTRACJA20 paź 2006, 18:20

 POSTY        296
Post 
Spektakularny samobój, inaczej nie można tego określić. Patrząc jednak z innej perspektywy: dosyć finansowania kosztów funkcjonowania urzędów z naszych marnych poborów. Od dawna pracodawca postawił nas przed ścianą, może skondensowanie głupoty spowoduje jakieś przesilenie?

____________________________________
idź wyprostowany wśród tych co na kolanach


Ostatnio edytowano 02 sty 2007, 23:07 przez cyanide3, łącznie edytowano 1 raz



02 sty 2007, 21:44
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA26 lis 2006, 16:29

 POSTY        294
Post 
No to wracamy do "głębokiej" komuny!
Pamiętam, że jak 1.09.1972r. rozpocząłem pracę w wydziale finansowym PPRN w referacie dochodów państwa i finansowania gospodarki terenowej, to też do delegacji musieliśmy dołączać bilety. Były sprawdzane nawet daty i dziurki na biletach np. PKS. Każdy z pracowników miał wtedy kopertę z biletami (od znajomych, którzy nie musieli dołączać biletów) i odpowiedni przyrząd do robienia dziurek we właściwym miejscu. A jeżdziło się wtedy motocyklami, motorowerami, a nawet rowerami. Najgorzej było zimą. Myślałem, że to "se ne wrati" i nawet już o tym zapomniałem. A tu niespodzianka! :angry:


Ostatnio edytowano 02 sty 2007, 23:31 przez praktyk1945, łącznie edytowano 1 raz



02 sty 2007, 22:00
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
Wodnik                    



"Rozliczenie kosztów podróży przez pracownika jest dokonywane w terminie 14 dni od dnia zakończenia podróży" :brawa:  - to dwie delegacje na miesiąc,  obecnie wystarczała jedna  :lol: to jest "tanie państwo" według PIS-u.
Niedługo zieloni zaczą się nas "czepiać" i znowu skarbówka będzie winna, tym razem za wycinanie lasów :brawa: .


Ciekawe, czy jeżeli rozliczę delegację 15-go dnia (np. byłem na urlopie) to popełnię przestępstwo?
Czy w takim przypadku otrzymam jakiekolwiek pieniążki?
Kiedyś w mojej firmie wprowadzono nakaz dołączania do rozliczenia biletów, mimo sprzeciwu ZZ i ostrzeżeń w tym zakresie. Ale były jaja, jak bilety zaczęły ginąć, blaknąć lub były zniszczone (bo np. padał deszcz). Brakowało miejsca na przechowywanie tego śmiecia, koszty ogromne - oszczędności żadne. Pomysłodawcy, wkrótce wycofali tą głupotę i życie wróciło do "normy".  

A teraz przykład  z ówczesnego życia.
Z miasta A (siedziby urzędu) wyjechałem do miasta B ok. godz. 10.00 celem doręczenia ważnego dokumentu. Niestety trasa, którą jadą autobusy była zablokowana. Pojechałem inną drogą stopem i byłem w mieście B ok. 11.30, gdzie dokonałem czynności (są dowody!!!). Ok. 12.00 wyjechałem autobusem z miasta B do miasta A i otrzymałem bilet (trasa już była przejezdna). W urzędzie byłem ok. 13.00 i poinformowałem o wykonaniu zadania. Niestety nie zwrócono mi za przejazd z A do B, bo nie miałem biletu. Do dnia dzisiejszego nie uzyskałem informacji, w jaki sposób wg moich przełożonych przemieściłem się z miasta A do B (ok. 30 km) Dodam, że nie jestem sprinterem i że dzięki mojemu wyjazdowi właśnie tego dnia Skarb Państwa zarobił kilka tysięcy razy więcej, niż kosztował przejazd.

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


02 sty 2007, 22:19
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec--> (...)
Mamy jednak pomysł jak można wyzwolić środki przeznaczane na nasze działania, które są w niewłaściwy sposób wykorzystywane. Stąd pomysł na reformę służb celnych oraz administracji podatkowej. Musimy jednak kierować się rozwagą, z pełną troską o losy naszej Ojczyzny. Jest szansa, że z roku na rok będzie lepiej. Już w 2007 roku nasza sytuacja się poprawi, gdyż zaprojektowany przez nas budżet jest już korzystniejszy niż w roku 2006.
(...) Zwiększone zostały środki finansowe na wydatki rzeczowe o prawie 214 min złotych. W kolejnych latach będziemy trudną sytuację naszego resortu systematycznie poprawiać.
(...)Będziemy też systematycznie unowocześniać nasze stanowiska pracy, całą naszą Służbę Celną oraz administrację podatkową.
(...)<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<_<

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


02 sty 2007, 23:00
Zobacz profil WWW
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA08 lis 2006, 19:22

 POSTY        12
Post 
inspektor                    



Problem dotyczy przede wszystkim pracowników "dużych" US, UKS i pracowników kontroli akcyzy w UC.  Wiadomo, że powszechnie jeżdżono samochodami prywatnymi na kontrolę, a dotychczasowy sposób rozliczania pozwalał na uzyskiwanie zwrotu chociażby kosztów paliwa i amortyzacji pojazdu. Teraz w praktyce zwrot kosztów dostaniesz, gdy przedstawisz dowód poniesienia kosztu. W praktyce koniec z wyjazdami samochodem własnym czy chociażby jakimś tańszym środkiem lokomocji, ale bez otrzymania biletu. Ponieważ nie będziesz miał kasy na dokładanie do przejazdów, pozostanie jeżdżenie komunikacją publiczną, chyba, że wyszukasz sobie bilety. Jakże aktualne stało się zdjęcie zamieszczone niedawno na forum. Podpis tylko nie taki. Ale, dla potrzeb tego tematu, już przerabiamy...


Myślę, że opisana przez inspektora dotychczasowa praktyka, oznaczała przymykanie przez wszystkich oczu na problem. Teraz nie ma wyjścia, a przepisy dają proste rozwiązanie: stosowanie przepisu § 5 ust. 3 powołanego przez inspektora rozporządzenia:
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->
§ 5. 3.  (2) Na wniosek pracownika pracodawca może wyrazić zgodę na przejazd w podróży samochodem osobowym, motocyklem lub motorowerem niebędącym własnością pracodawcy. W takim przypadku pracownikowi przysługuje zwrot kosztów przejazdu w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych kilometrów przez stawkę za jeden kilometr przebiegu, ustaloną przez pracodawcę, która nie może być wyższa niż określona w przepisach wydanych na podstawie art. 34a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2088, z późn. zm.).
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Powyższy przepis wymaga tylko wyrażania zgody przez szefa, odpowiedniego skalkulowania stawki za 1 km na poziomie np. porównywalnym z cenami biletów. I nie potrzeba przyznawania żadnych ryczałtów.


Ostatnio edytowano 03 sty 2007, 07:30 przez Lolek, łącznie edytowano 1 raz



02 sty 2007, 23:55
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 kwi 2006, 13:31

 POSTY        905

 LOKALIZACJAUS Polska
Post 
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Powyższy przepis wymaga tylko wyrażania zgody przez szefa, odpowiedniego skalkulowania stawki za 1 km na poziomie np. porównywalnym z cenami biletów. I nie potrzeba przyznawania żadnych ryczałtów.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Stawka jest już ustalona, i nie przez pracodawcę.  Na wysokość stawki za kilometr pracodawca nie ma wpływu.  Ma za to wpływ na limit kilometrów przy ryczałcie. Proponuję zapoznać się z rozporządzeniem (chyba, nie mam przy sobie dokumentu) ministra transportu i infrastruktury - o zasadach wykorzystywania samochodów prywatnych do celów służbowych. Ważne w tym wszystkim jest określenie miejsca pracy, zawarte w umowie o pracę. U mnie w US na terenie miasta mamy ryczałty, natomiast wyjazdy poza miasto na teren sąsiednich gmin podległych urzędowi traktowane są jako delegacje i rozliczane wg wzoru km x wskaźnik za kilometr.
Jeśli chodzi o ryczałty, to ważny jest limit przyznanych kilometrów, a ten jest uzależniony od liczby mieszkańców na danym terenie (tu właśnie jest istotny problem miejsca pracy, np. czy Radom, bo tam jest dany US, czy teren podległy temu USowi). Widełki przyznania limitu kilometrów w przypadku ryczałtu są dość duże. W zależności od widzimisię pracodawcy może to starczyć na paliwo (albo i nie) lub może zostać też coś i na amortyzację.


Ostatnio edytowano 03 sty 2007, 07:32 przez melon, łącznie edytowano 1 raz



03 sty 2007, 00:21
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
Niezupełnie. Stawka na jazdy poza siedzibą jest ustalona, ale maksymalna. Tym samym można ustalić stawkę mniejszą, tak, aby zadowolić pracodawcę i pracownika. Właśnie zaproponowałem mojej szefowej rozmowy na ten temat.

<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->W związku z wejściem w życie §8a ust. 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju, wnoszę o pilne podjęcie negocjacji na temat wprowadzenia w naszym Urzędzie rozwiązań pozwalających na przystosowanie się do zmian w zakresie obowiązku każdorazowego dokumentowania kosztów podróży służbowych dowodami ich poniesienia.
Zgodnie z zapisami §5 ust. 3 cytowanego wyżej rozporządzenia z dnia 19 grudnia 2002 roku, pracodawca (na wniosek pracownika) może wyrazić zgodę na przejazd w podróży służbowej samochodem osobowym niebędącym własnością pracodawcy, przy czym w takich przypadkach pracownikowi przysługuje zwrot kosztów przejazdu w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych kilometrów przez stawkę za jeden kilometr przebiegu, ustaloną przez pracodawcę, która nie może być wyższa niż określona w odrębnych przepisach.
Biorąc pod uwagę, że obowiązki wynikające z §8a ust. 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 roku mogą prowadzić w wielu przypadkach do niekorzystnych skutków zarówno dla pracodawcy, jak i pracowników, należy rozważyć ustalenie w naszym Urzędzie takiej wysokości stawki za jeden kilometr przebiegu pojazdu i takich zasad  przyznawania ryczałtów za przejazdy samochodami prywatnymi, które nie tylko pozwoliłyby pracownikom na powszechniejsze korzystanie z tej formy finansowania podróży służbowych, ale powodowałyby również racjonalizację wydatków związanych z podróżami służbowymi w naszym Urzędzie.
Mając na uwadze powyższe wnoszę, jak na wstępie i oczekuję jednocześnie na niezwłoczne podjęcie rozmów w tym zakresie.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


Ostatnio edytowano 03 sty 2007, 07:34 przez inspektor, łącznie edytowano 1 raz



03 sty 2007, 06:15
Zobacz profil WWW
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA23 wrz 2006, 20:17

 POSTY        178

 LOKALIZACJAwielkopolska
Post 
Ja zrobię to, co inspektor, pismo już mam gotowe, tylko czekam na konsultacje z komórką kontroli w moim US, bo to będzie ich głównie dotyczyło.
Ludzie, nie mylcie ryczałtu ze stawką za kilometr, bo to są dwie różne sprawy. :piwo:

____________________________________
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce


Ostatnio edytowano 04 sty 2007, 02:11 przez dziadek, łącznie edytowano 1 raz



03 sty 2007, 10:12
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 19 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju.
§ 5. 1. Środek transportu właściwy do odbycia podróży określa pracodawca.
2. Zwrot kosztów przejazdu obejmuje cenę biletu określonego środka transportu, z uwzględnieniem przysługującej pracownikowi ulgi na dany środek transportu, bez względu na to, z jakiego tytułu ulga ta przysługuje.
3. Na wniosek pracownika pracodawca może wyrazić zgodę na przejazd w podróży samochodem osobowym, motocyklem lub motorowerem niebędącym własnością pracodawcy. W takim przypadku pracownikowi przysługuje zwrot kosztów przejazdu w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych kilometrów przez stawkę za jeden kilometr przebiegu, ustaloną przez pracodawcę, która nie może być wyższa niż określona w przepisach wydanych na podstawie art. 34a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2088, z późn. zm.).


ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 25 marca 2002 roku w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy.
§ 1. 1. Zwrot kosztów używania przez pracownika w celach służbowych do jazd lokalnych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, zwanych dalej "pojazdami do celów służbowych", następuje na podstawie umowy cywilnoprawnej, zawartej między pracodawcą a pracownikiem, o używanie pojazdu do celów służbowych, na warunkach określonych w rozporządzeniu.
2. Zwrot kosztów używania przez pracownika pojazdu do celów służbowych poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub poza stałym miejscem pracy pracownika, określają przepisy w sprawie szczegółowych zasad ustalania oraz wysokości należności przysługujących pracownikowi z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju.

§ 2. Koszty używania pojazdów do celów służbowych pokrywa pracodawca według stawek za 1 kilometr przebiegu pojazdu, które nie mogą być wyższe niż:
    1)    dla samochodu osobowego:
a)    o pojemności skokowej silnika do 900 cm3 - 0,4894 zł,
b)    o pojemności skokowej silnika powyżej 900 cm3 - 0,7846 zł.

§ 3. 1. Miesięczny limit kilometrów na jazdy lokalne, z uwzględnieniem ust. 2-4, ustala pracodawca.
2. Limit, o którym mowa w ust. 1, ustalony w zależności od liczby mieszkańców w danej gminie lub mieście, w których pracownik jest zatrudniony, nie może przekroczyć, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4:
    1)    300 km - do 100 tys. mieszkańców,
    2)    500 km - ponad 100 tys. do 500 tys. mieszkańców,
    3)    700 km - ponad 500 tys. mieszkańców.
3. Limit, o którym mowa w ust. 1, dla pojazdów do celów służbowych w służbie leśnej może zostać podwyższony, przy czym nie może on przekroczyć 1.500 km.
4. Limit, o którym mowa w ust. 1, dla pojazdów do celów służbowych w służbach ratowniczych i w innych właściwych instytucjach w sytuacji zagrożenia klęską żywiołową lub usuwania jej skutków, albo skutków katastrofy ekologicznej, może zostać podwyższony, przy czym nie może on przekroczyć 3.000 km.
§ 4. 1. Zwrot kosztów używania pojazdów do celów służbowych następuje w formie miesięcznego ryczałtu obliczonego jako iloczyn stawki za 1 kilometr przebiegu, o której mowa w § 2, i miesięcznego limitu przebiegu kilometrów na jazdy lokalne, o którym mowa w § 3, po złożeniu przez pracownika pisemnego oświadczenia o używaniu przez niego pojazdu do celów służbowych w danym miesiącu. Oświadczenie to powinno zawierać dane dotyczące pojazdu (pojemność silnika, marka, numer rejestracyjny) oraz określać ilość dni nieobecności pracownika w miejscu pracy w danym miesiącu z powodu choroby, urlopu, podróży służbowej lub innej nieobecności, a także ilość dni, w których pracownik nie dysponował pojazdem do celów służbowych.
2. Kwotę ustalonego ryczałtu, o którym mowa w ust. 1, zmniejsza się o jedną dwudziestą drugą za każdy roboczy dzień nieobecności pracownika w miejscu pracy z powodu choroby, urlopu, podróży służbowej trwającej co najmniej 8 godzin lub innej nieobecności oraz za każdy dzień roboczy, w którym pracownik nie dysponował pojazdem do celów służbowych.



Istnieje jeszcze możliwość ustalenia stawek za kilometr w sposób ruchomy dla poszczególnych delegacji, przy czym wysokość stawek nie może przekraczać maksymalnych z rozporządzenia, a kwota zwrotu kosztów przejazdów z delegacji nie może przekraczać kosztów zakupu biletów na danej trasie. To wszystko jest kwestią uzgodnień i wyliczeń.

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


Ostatnio edytowano 04 sty 2007, 02:11 przez inspektor, łącznie edytowano 1 raz



03 sty 2007, 14:24
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 164 ]  idź do strony:  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: